Két pasi meg egy Szöszi

Lauren szereti Tuckot. Nem, mégsem. Lauren szereti Franket. Nem, mégis Tuckot. Nem, mégis Franket. Mellesleg egy német gengszter bandája is zavarog össze-vissza. Röviden ennyi a Kémes hármas. Hosszan sem sokkal több.

A sztori

Lauren, aki az amerikai fogyasztóvédelmi hatóságnál dolgozik, munkaidejében kenyérpirítókat, autókat, ejtőernyő-ponyvákat tesztel, szabadidejében egy elmúlt szerelem hatása alatt vergődik – persze reménytelenül. Aztán amikor összefut a kék szemű múlttal és tökéletes menyasszonyával, elszabadul a pokol – pontosabban a Trish nevű barátnő, aki – mivel megtalálta már élete nagydarab párját, küldetésének tekinti, hogy Laurent is beletaszítsa az egyszer egy héten csipszet majszolsz egy unalmas fráter szakállából-jellegű szexuális aktusokba. Csakhogy itt nem áll meg: profilt csinál Laurennek egy társkereső oldalon, amely egyből levadássza Tuckot, az utazási ügynököt. Aki valójában a CIA talpig varrott ügynöke. Lauren a jól sikerült első randi után bemegy a tékába, és ott összefut Frankkel, a vakító kék szemű hajóskapitánnyal. Aki valójában a CIA ügynöke, és nem mellesleg Tuck társa és barátja is. A mézédes kevercsbe egy Heinrich nevű német gengszter és nemzetközi bandája keveredik még bele. Aztán van itt szőke kisfiú, nagymama, nagypapa, némi akció, nem túl jó párbeszédek, egy-két jó, majd sok nem jó poén.

Csak a gondok

[img id=341606 instance=1 align=left img]A film alapsztorija olyan, mintha egy írószoftver dobta volna össze – és aztán nem fésülte volna át senki. A sablonok egész tárháza tárul elénk, csak győzzük kapkodni a fejünket. Mindjárt az elején Frank és Tuck – miközben éppen akcióban vannak – sebezhetetlennek, a táruk pedig kiapadhatatlannak tűnik. A két rettenthetetlen ügynök egy szál pisztollyal megy a nehézfiúk ellen, golyóálló mellény nélkül – és persze minden golyó leterít valakit az ellenség soraiból, miközben nekik semmi bántódásuk nem esik. A közhelyraktárból előkerült még a két pasival jöttem össze, jajmostmilesz-problematika, a férfias barátság felbomlása, a tökös főnöknő, aki ráncba szedi a fiúkat, a harc a szeretett nőért, a régmúlt szerelmek folytonos bekavarása, és persze a nagyi, aki a balesetben elhunyt anyu és apu helyett nevelte a kemény zsarut, aki emiatt néha kisgyereknek érzi magát.

Szóval van itt minden, de valahogy mégis gyenge lábakon áll az építmény. A férfias fiúk például miért laknak olyan lakásban, mintha a legújabb Romantikus otthon-katalógus fotózására készülnének? Ha már a rendező egy 6 év körüli fiúcskát választott, hogy melegbarna szemeivel adjon valami pluszt a mozihoz, vajon miért nem figyelt arra, hogy ha egy jelenetben hiányzik az első két metszőfoga, a következőben ne nőjön vissza csodás módon? És a legbosszantóbb talány: ki találta ki, hogy Reese Witherspoon úgy nézzen ki, mint Courtney Cox, csak szőkében?

Ja, és még egy következetlenség: ha elhatározza a forgatókönyvíró, hogy a szoftverbe bedob egy krimiszálat – végül is ügynökök a férfi szereplők –, vajon miért elégszik meg két-három akciójelenettel, aztán kifújt? Til Schweiger egyébként nagyszerű rosszfiú, de maximum annyit ad a fizimiskájához a forgatókönyv, hogy párszor elfintorodjon. A magyar szöveg rémességéről inkább nem fejteném ki véleményemet, a "Nicht das autó" és hasonló mondatoktól a helyszínen is kivert a jeges veríték. A magyar címről pedig inkább ne beszéljünk…

Színészileg a "topon"

Rese Witherspoonnal sajnos komoly gondok vannak: most érkezett el arra a pontra, hogy még elmegy az ilyen csacska kis semmiségekben, de hamarosan újabb, nagyobb kihívásokat kell keresnie, mert nagyon hamar kinövi az okos Dr. Szöszi kategóriát, és ha nem jól kalkulál, a helyén nem lesz semmi. A nyughatatlannal egy jó irány kezdődött, de mintha eltévedt volna az úton.

Tom Hardy mélységei nem igazán jöttek ki a filmen – nem kellett mást tennie, csak beszélni, mivel a poénok jó része angol akcentusára épül. Ennél azért többre képes, de ezt nem ebben a filmben fogja bizonyítani.
Chris Pine sem járt sokkal jobban: neki csak a kék szemeire és a szabályozott fogsorú mosolyára épít a forgatókönyv – és néha arra is, hogy tud megtörten nézni, de ez sajnos max. a színművészeti első rostájáig juttathatja éles élethelyzetben.

Egyedül a Trisht alakító Chelsea Handler járt jól, de esetében simán lehet, hogy maga írta a szöveget vagy beszállt a buliba – lévén saját show-ja van, amit arra alapoz, hogy jófej…

Kinek ajánljuk?
- Bárkinek, aki aludni akar egy jót – füldugó az akciójeleneteknél elengedhetetlen!
- Olyan szingliknek, akiknek elég két-három jó pasi egy filmben, a többi nem számít.
- Olyanoknak, akik még mindig elhiszik, hogy a Férfi Főhősök sebezhetetlenek.

Kinek nem?
- Olyanoknak, akik bármilyen elvárást támasztanak egy film elé.
- Olyanoknak, akik nem szeretik, ha a filmes műfajok keverednek.
- Olyanoknak, akik azt hiszik, hogy 1500 Ft-ért biztos kapnak valami minőséget.

6/10