Sokszor minden ott van az orrunk előtt, mindent elárulva arról, ami később történni fog, de olyan ügyesen elrejtvbe, hogy észre sem vesszük.
A bárányok hallgatnak (1991)
Az ikonikus plakáton ott az egész történet. Merthogy Clarice Starling különleges ügynök (Jodie Foster) száját az a rendkívül ritka lepkefajta takarja el, a halálfejes lepke. amelynek bábját a filmbeli sorozatgyilkos, Buffalo Bill egyik áldozatának torkában találtak meg, és ami alapján sikerül végre közelebb jutni a férfihoz. Ráadásul a lepke mintázata egy ikonikus fotó reprodukciója, amelyet Voluptas Mors címmel készített Salvador Dali és Philippe Halsman, és amin hét meztelen nő alakja fedezhető fel. Ők egyszerre jelképezik az áldozatokat, a lepkével együtt pedig átváltozást, hiszen a gyilkos nővé akar változni. Még egy apró utalás a filmből: Dr. Hannibal Lecter (Sir Anthony Hopkins) cellájában a milánói dóm képe látható – a Belvedere-ről nézve: a gyilkos az ohiói Belvedere-ben él.
Lost Highway - Útvesztőben (1997)
David Lynch másik, hasonló, de látványosabb mindfuck filmje, A sötétség útja - Mulholland Drive (2001) árnyékában ez a mű kicsit elbújt, pedig lenne miről beszélni vele kapcsolatban. Itt két külön történet fonódik össze, a nőket mindkét történetben ugyanaz a színésznő, Patricia Arquette játssza, igaz, más hajszínnel. Az egyik sztori a Bill Pullman és Patricia Arquette által alakított házaspár életét mutatja be. Pullman, aki nem túl meggyőző módon egy szaxofonista, rejtélyes VHS kazettákat kezd kapni magáról és feleségéről az otthonukban egy titokzatos férfitől. Miközben a kanapén ülve nézik ezeket a szalagokat, három festmény látható mögöttük a falon. Nem biztos, hogy mindenkinek feltűnik, de Arquette karakterének halála után ezek a festmények már fejjel lefelé vannak felakasztva, ami a való világból a rémálmok birodalmába való átmenetet jelzi.
Rocky Horror Picture Show (1975)
Az ún. easter egg az alkotók által a filmben elrejtett utalásokat jelöli, szószerinti fordításban pedig húsvéti tojást jelent. Ritkán fordul elő, de volt már olyan, hogy az easter egg konkrétan húsvéti tojás volt, ez történt az 1975-ös kultfilm esetében. A stáb ugyanis mintegy csapatépítésként a forgatás előtt a díszletben húsvéti tojáskeresést tartott, ám nem minden tojásra találták rá, amit magyarázhat az is, hogy felnőtt buli volt, sok alkohollal. A felvételeken azonban megtalálható néhány meg nem talált tojás. Az egyik Dr. Frank-N-Furter (Tim Curry) trónja alatt fedezhető fel, egy másik a díszterem egyik lámpáján látható, a harmadik a liftben, amikor a társaság a medencéhez tart. Állítólag magát a kifejezést is innen köszönheti a film világa.
Fehér éjszakák (2019)
Ari Aster hazánkban forgatott zseniális „etnohorrorja” csurig van rejtett utalásokkal – és akkor még nem beszéltünk a filmbeli kegyetlen napfordulós fesztivál masszív szimbolikájáról. A történet elején hősnők, Dani (Florence Pugh) ágya felett egy festmény látható egy kislánnyal, koronával a fején, és egy hatalmas medvével, akivel összeérintik a homlokukat. A kép a svéd John Albert Bauer munkája, aki rengeteget merített az északi népszokásokból, de a korona máskor is feltűnik a film bevezető részében, jelezve a lány sorsát – a fesztivál helyszínén pedig egy falfestmény meséli el, mi fog történni. A medve a lány barátja, Christian (Jack Reynor) végzetét szimbolizálja. Dani a film legelején tragikus módon veszíti el a családját, de aztán újra vele lesznek, csak nem tudja – az őket játszó színészek ugyanis feltűnnek a tömegben, ahogy azt több éles szemű néző is kiszúrta. Húga arca többször is feltűnik, egyszer a tükörben, ami nyilvánvaló, és egyszer a közeli erdő lombtakarójára montírozták rá digitálisan – szájában azzal a gázcsővel, amivel véget vetett életének.
Túl közeli rokon (2003)
A Farelly testvérek egyik legeredetibb és legfurcsább vígjátékában Matt Damon és Greg Kinnear derekuknál összenőtt sziámi ikreket alakítanak, csakhogy az előbbi visszahúzódó, csendes, az utóbbi extrovertált, harsány és színészi karrierről álmodozik. Neki is vágnak Hollywoodnak, és rengeteg meglepő kalandon esnek át. Hasonlóan meglepő az a korai jelenet, amikor még a fiúk normális kisvárosi életének egy napját látjuk, és azt is, ahogy reggel felkelnek. A nap indulását az ágyból kikelő négy láb mutatja, de van itt valami egészen meghökkentő is: az ágy alatt jól kivehetően egy pasas fekszik. Neki semmi szerepe nincs a történet szempontjából, nem is egy technikus, aki nem álcázta jól magát, hanem a film executive producere, Marc S. Fischer, aki meg akarta viccelni a rendezőket. A vicc túlságosan is jól sikerült.
Az ördögűző (1973)
Ahhoz képest, hogy 1973-ban mutatták be, az Ördögűző még mindig pokolian hátborzongató, ráadásul rengeteg apró részlet is található benne. Például a nyelvi labor ajtajára akasztott transzparensen a TASUKETE! szó szerepel pirossal írva rá. Ezt japánul ezt jelenti, „segíts nekem”, és ugyanezt a szót később a megszállt kislány, Regan hasába vésik.
A Regan testét átvevő démon is szinte mindvégig feltárja magát – no nem feltűnően, de az arca különböző több tárgyakon és felületeken jelenik meg a másodperc töredékére.
Egy másik hátborzongató részletre is fény derült az idők során: amikor Karras atya (Jason Miller) lezuhan a lépcsőn, a lépcsőház bal oldalán a „Fight Pigs” felirat jelenik meg. Ez egyértelműen utal arra, ahogy a Bibliában Jézus a démonokat egy disznócsordába űzi ki. Karras atya hasonlóan cselekszik azzal, hogy önmagába űzi ki a démont.
Titanic (1997)
A film leghíresebb jelenete félresikerült. Azt a részt, amikor Rose (Kate Winslet) és Jack (Leonardo DiCaprio) a hajóorrban évelődnek, majd nekifeszülnek egymásnak és a szélnek, James Cameron mindenképpen tengerparton és természetes fénnyel akarta felvenni. Ez azt jelentette, hogy a naplemente egy bizonyos szakaszát kellett Russell Carpenter operatőrnek pontosan elkapnia, amire egy-két perce volt csupán, ez azonban napokig nem sikerült. Végül a leginkább sikerült verzió került a filmbe, de ez is életlen, csak az a rész lett technikailag elfogadható, amikor a fiatalok csókolóznak– a beállítás viszont remek lett, a póz daliás és dramaturgiailag annyira indokolt, hogy ez lett az egész film legemlékezetesebb momentuma. Cameron egyébként egy fontos mondatot egy az egyben nyúlt David Lynch-től: amikor Cal azt kérdezi Rose-tól, hogy inkább lenne egy csatornapatkány (Jack) kurvája, a válasz az: „Inkább lennék az ő kurvája, mint a te feleséged” – pont ez hangzik el a Twin Peak második évadának 6. epizódjában, amelyben a Calt játszó Billy Zane és a testőrét alakító David Warner is felbukkant.
Pókember: Nincs hazaút (2021)
Azzal, hogy a legújabb Pókember-film nyakig alámerül a multiverzumban, rejtett utalások, visszakapcsolások, főhajtások és egyebek tucatjainak lehetőségét kínálja fel –nem is beszélve a képregényes történetszálakra való folyamatos kikacsintásokról – és szegény Stan Lee-ről.
Stan Lee születésnapja tiszteletére ugyanis egy különleges rendszámtáblát bujtattak el a készítők az egyik jelenetben.
Miután Peter Parkerről kiderült, hogy ő a Pókember, ő és MJ a Queensboro hídon landolnak. Ez egy célzás arra, amikor a még Tobey Maguire által játszott Pókember csaját, Dunstot ugyanerről a hídról a Zöld Manó pottyantotta le. Később a tüntetők Pókembert ördögként ábrázoló táblákat tartanak fel: ez kikacsintás a Spider-Man: One More Day című négyrészes képregénysorozatára, amelyben Peter alkut köt Mephistóval, amikor pedig May néni Dr. Octaviusszal flörtöl, az a képregények felé kacsint ki, hiszen azokban ők ketten egy ideig még jártak is.