Kár is tagadni. A csapból is az ő filmjei folynak. Naná, hogy nem véletlenül, mert valamiért imádjuk őket. Persze, ez legyen a legnagyobb baj, de azért nem ártana kezeltetni magunkat.
A Nincs kettő séf nélkül “csak” hatszor megy le a héten, Az Aladdin háromszor, az Atyai pofonosztó, az Őrangyalok, az Extralarge: Gyémántok meg a Bombajó bokszoló, de még az Akit Buldózernek hívnak is kétszer, míg a Charlston, a Csizmadombi fenegyerek, az Ötfős hadsereg csak egyszer látható a héten. Ha nem lenne rá igény, akkor valszeg nem lenne ennyire túltolva az irgalmatlan sallerekben gazdag film remekek. Na nézzük milyen érdekességeket tudnak ezek a filmek, amiket talán még a hagymásbabbal és a tokostul kiszakadó ablakokkal álmodó rajongók sem biztos, hogy tudnak.
Az Aladdinban feltűnik egy ifjabb Spencer is, Bud lánya, Diamy Spencer, aki Patricia O’Connorként tűnik fel a filmben. Bezony. Ha összeszedték az állukat a padlóról, akkor most figyeljenek, mert a Bombajó bokszolónak olyan magyar vonatkozása van, hogy csak na. Annak idején ez a film itthon akkora blockbesternek számított, mint még semmi. 1985-ben ez volt a legjobban jövedelmező film Magyarországon. Mindezt 1 800 000 eladott jeggyel sikerült elérnie. Meglepő fordulat: a harmadik legtöbb eladást is egy Bud Spencer-film, az Aranyeső Yuccában hozta a maga “koszos” 1 470 000-es jegyeladásával. Hogy legyen mihez viszonyítani: a második legtöbb pénzt hozó film A cápa volt, amiért 1 560 000-szer perkáltak a kasszáknál.
Az Ötfős hadseregről legyen elég annyi, hogy a Volt egyszer egy vadnyugat c. őswestern két helyszínén vették fel a filmet, valamint ez volt Dan Taylor utolsó szerepe mielőtt visszavonult. Na, most már lesz mivel menőzni a következő sör-virsli versenyen, az már biztos.
De van itt még valami. Az Atyai pofonosztó egy soha be nem mutatott tévésorozat pilotja. Ez egy igazi kincs, ami nincs 2005-ben látott napvilágot, amikor csak úgy kiadták DVD-n.
Bud Spencerről, magáról a színészóriásról meg már úgyis mindenki tud mindent, hisz számtalan portré készült már róla, így nem fog senki se eret vágni a hírtől, hogy amúgy nem is ez a rendes neve, hogy csak Spencer Tracy rajongása jeléül vette fel vezetéknévnek az új keresztneve, a kedvenc söre, a Bud mellé. De miért vagyunk ennyire rabjai ennek az embernek? Miért nézzük rommá a filmjeit, amikkel magyarként semmilyen szinten sem lehet azonosulni? Kinek áll ez érdekében, hogy ennyi Bud Spencer-film menjen a tévében? Illetve miért nincs még a hiánypótlás jegyében egy csatorna, ami csak az ő filmjei mennek végtelenítve?