Egy rém szószátyár kisegér és egy morózus erdei manó szívbéli egymásra találása körül bonyolódik a mese az új egész estés magyar rajzfilmben. Hosszú és kitartó munka után, szellemi ráadással felülkerekedve a kézműves körülmények szerény technikai és anya-gi lehetőségein, Ternovszky Béla és Nepp József csak azért is megcsinálta a magyar animációban ma luxusnak számító rajzolt játékfilmjét:az Egérutat. Macskafogó és Gusztáv -hosszú címlista helyett elég ez a két hívószó,hogy a néző pontosan azonosítsa a két mestert. Ternovszky Macskafogója és Nepp Gusztávja mára már nemzedékek közös alapélménye. Bár időközben az animációs technika (gondoljunk akáprázatos kivitelű Disney-produkciókra) elképesztően nagy léptekkel húzott el a műfaj korlátozott adottságai között dolgozó hazai műhelyek mellett, Ternovszky és Nepp azok közé tartozik, akiknek van miből a kardjuk rövidségét megtoldani egy lépéssel. Magyarán: szellemi tőkével, kreativitással pótolják az anyagi hiányt.
Az Egérút kedves mese arról, hogy két homlokegyenest ellenkező természetű lényecske, az életvidám, kotnyeles egérke és az évszázadokat magányban átücsörgő manócska kisebb-nagyobb megpróbáltatások közös legyőzése közben megszereti egymást. Az egérke cirkuszi kellék, farkincája bánja a bűvész bunkóságát, így hát megszökik, a fagyhaláltól a hallgatag manó menti meg, és -jó tett helyébe mi mást várhat? - a nyakán marad a kis pákosztos. Van persze gonosz boszorka, aki a sötét lelkével meg böhöm nagy macskájával ugyan kissé késve lép be a történetbe, így a film egy jó darabon szinte kétszemélyes kamarajátékká redukálódik, cserébe viszont szórakoztató, egetverően randa - de nem rémisztő! - fantáziafigurát találtak ki rá a szerzők, komikus ötletekkel színezve a minden mesék alapgonoszát. A helyzeteket dúsító mellékfigurákból ugyan kevésre telt, és olykor érezhetően a szó veszi át a képi történés helyett a terepet (például a cirkuszi galamb meg a kisegér hosszúnak tetsző monológja le-lefékezi a történetet), de kárpótlásul a szerényebb látványosságért az Egérút szeretetpártisága az egyértelmű érzelmi azonosulás lehetőségét ajánlja fel a nézőjének.