Szép csendben a Taxi kapcsán is elérkeztünk a trilógia fogalmához. Luc Besson egyszerűen rájött, hogy marha jó buli látványos üldözős popcorn történeteket egy éjszaka alatt megírni, amit aztán rábíz egy zöldfülű rendezőre és a végterméket milliók fogják zabálni. Elrontani nem nagyon lehet, meg aztán a cézár figyelve őrködik a produkciók felett. Bár a Taxi szám szerint a harmadik (és gyaníthatóan nem befejező) epizódjánál tart, lehetne már a negyedik is, mivel A szállító pontosan ugyanez a paneltörténet, csak éppen nem Diefenthalékkal. Pedig ha az a bizonyos Taxi lett volna a szállító jármű, akkor talán még pár millióval több néző fizet be rá, és a Peugeot cég is mélyebben a zsebébe nyúl.
Tehát most éppen a trilógia fogalmánál tartunk, ami majd várhatóan követ a tetralógia és a "húsz év múlva... ", esetleg pilot történetek. Lassan elkezdik forgatni az első sorozatot is, amit aztán újabbak követnek. Pedig a Taxi tulajdonképpen nem csinál semmi újat és mást, csak éppen jó a PR-ja. Az ügyes első részt követte ugyanaz Taxi 2. néven, most pedig ismét ugyanaz a recept Taxi 3. cím alatt. Őrült taxisofőrünk autója most már éppen csak rakéta üzemmóddal nincs felszerelve, egyébként régen többéltű, egyaránt otthonosan mozog a havas lejtőkön, a meleg Marseille-i utcákon, és a csábító, tök üres autópályákon. Ám míg a hófödte lankákon lánckerékkel, addig az autópályákon Ferrari üzemmódban 380-nal döngetve rója a kilométereket.
A száguldáson és üldözésen kívül a történet a két barátnő terhessége körül bonyolódik, azaz bonyolódna, ha tudna. Merthogy nincs igazi konfliktus, nincsenek igazi ellenfelek (valami zavaros rablóbanda, ferdeszemű nő irányításával), és nincs igazi történet sem. A rosszfiúkat a rendőrök nem tudják elfogni, és taxis segítséggel is csak másfél óra alatt. Ráadásul az utazó banditák felmennek a hegyekbe, ami külön jó a legújabb fejlesztések kipróbálásához. Szinte hihetetlen, hogy mi minden bele nem fér egy szimpla Peugeot kaszniba...
A lényeg, hogy a szereplők változatlanok, a rendőrfőnök még ostobább, Petra még csábosabb, Emilien pedig még szétszórtabb. Na meg a taxi, ami még gyorsabb, még tuningosabb, még utolérhetetlenebb. Csakhogy ennél még A szállító is több izgalmat nyújtott, ami elég nagy gáz egy olyan alkotás esetében, amit éppen a Taxi inspirált.
A kifulladó ötlet azonban még közel sem lerágott csont, hiszen a fentebb említett alternatívák egész tárháza várja az alkotókat, na meg az arra fogékony nézőket. Maradjunk annyiban, hogy a Taxi aktuális része a megszokott színvonalon szórakoztat és még mindig képes megdobogtatni a száguldás szerelmeseinek szívét. A kritikusok meg csendesen fanyalognak...