Annak ellenére, hogy a különféle komplikált összeesküvés-elméletekre épülő hollywoodi látványsnackektől minden jóravaló mozilátogatónak elment már a kedve, Ashley Judd és Morgan Freeman brilliáns játéka a legötletszegényebbre rágott tengerentúli mozikliséket is nézhetővé, sőt, élvezhetővé teszi.
Annak ellenére, hogy a nyolcvanas évek filmgyártását megújító legendás műfaj, a thriller kategóriájába tartozó álomgyári produktumok egyre unalmasabbá, ötlettelenebbé válnak, azért akad egy-két üdítően eredeti darab a lapos konspirációs teóriákra épülő erőltetett sablonkrimik között. Főként, ha a fent említett unikumokban olyan színészek szerepelnek, mint a feketebőrű aktorpápa, Morgan Freeman, vagy a feltűnően csinos és pokolian tehetséges dívapalánta, Ashley Judd.
Claire, a törekvő és befolyásos ügyvédnő (Judd) boldogan él férjével, Tommal (Jim Caviezel). Pénz, siker, takaros házacska a divatos kertvárosban - minden együtt van ahhoz, hogy a párocska felhőtlen idillben tengesse a hétköznapjait. Igen ám, de egy balszerencsés nap zord tekintetű szövetségi ügynök kopogtat Tomék ajtaján, és dezertálás, valamint tömeggyilkosság vádjával letartóztatja a férfit. Tom, alias Ronald Chapman tizenöt éve bújkál a hatóságok elől, akik azzal gyanúsítják őt, hogy másfél évtizeddel ezelőtt meglépett a seregből, és több tucat ártatlan civilt mészárolt le El Salvadorban.
Claire, aki meg van győződve férje ártatlanságáról, maga szeretné védeni a kedvesét, ám hamar ráébred, hogy rutinos segéderő nélkül képtelen megküzdeni a katonai törvényszék szigorú szemű ítészeivel. Kétségbeesetten keresni kezdi azt az embert, aki segíthetne neki megvédeni élete párját, és rövid kutakodást követően rá is talál Charlie Grimes-re (Freeman), aki korábban katonai jogászként, jelenleg pedig gyakorló alkoholistaként múlatja az idejét. Együttes erővel, hátat hátnak vetve vetik magukat az átláthatatlannak tetsző ügy gordiuszi csomóként tekergő szálai közé, amelyek, mint hamarosan kiderül, egészen a legmagasabb politikai körökig vezetnek.