Az intelligens akciófilm egy kaszkadőrről, aki éjszakánként bűnözőknél sofőrködig. A Kill Billre és Jackie Brownra emlékeztető film idén elhozta Cannes-ból a legjobb rendezőnek járó díjat.
Főhősünk Driver, akinek nevéből kitalálható mivel foglalkozik, filmforgatásokon autós kaszkadőr mellékesként pedig menedzsere autószerelő műhelyében dolgozik. Szabadidejében éjszakánként szintén sofőrködig. Nincs is ezzel semmi baj, amíg ki nem szúrja magának Irene-t, aki kisfiával a szomszédban lakik. Driver nem az a beszédes típus, ám Irene-nel és kisfiával hamar megtalálják a közös hangnemet. Minden szépen alakul, amíg a lány férje haza nem jön a börtönből.
Nem lenne ez más csak egy újabb Halálos Iramban film, ha a főszereplő figurája nem lenne ilyen jó. Ryan Gosling - akit mostanában eléggé felkaptak - annyira jó a szerepre, annyira cool figura, hogy úgy érzed bárkit le tud győzni, pedig soha nincs nála fegyver csak a puszta két keze és annyira beszédesen tud nézni, hogy nem csodálkozol, hogy a csaj egyből belezúg, meg azon sem hogy nem beszél sokat.
Nicolas Winding Refn dán rendező nem hiába hozta el a legjobb rendezőnek járó díjat. A kissé ironikus, Tarantino világára emlékeztető film hirtelen váltakozva hozza a romantikus és véres jeleneteket. Főhősünk, akiről nem lehet eldönteni kissé pszichopata-e, egyik pillanatban szerelmes, következő pillanatban pedig épp ököllel veri szét egy fickó fejét, aztán rémülten szerelmére tekint, mint a kutya, aki épp most tépte szét kedvenc pulóverünket. Hát lehet rá haragudni?...
A kilassított és fényárban úszó jelenetek miatt van a filmnek egyfajta hangulata, amitől kultikus filmmé válik vagy válhat. Olyan film ez, ami napokig ott motoszkál a fejedben és nem hagy még aludni sem. Egyetlen egy dolog nem tetszett csak benne az idióta pink feliratok és a 80-as éveket idéző Real Hero szám a Collegetól. De ennek a filmnek ezt is megbocsátjuk.
9/10 pont