Az abortuszellenes film jobban teljesít a vártnál

Pedig a vallásos filmnek egy ideig még a Twitter-oldalát is felfüggesztették.

Az Unplanned című alkotás gyártója egy keresztény produkciós cég, a Pure Flix: a stúdiónál a film 6,1 millió dolláros nyitó hétvégi bevétele volt a második legjobb nyitás, amit valaha is produkáltak (God’s Not Dead 2 című filmjük annak idején 7,6 milliót hozott az első hétvégéjén). Ez az eredmény pontosan a duplája annak, amit box office-szakértők a filmnek jósoltak.

Az 1059 vásznon debütáló Unplanned Abby Johnson, egy Planned Parenthood klinika korábbi igazgatója igaz történetét meséli el, akit egyszer felkérnek, hogy asszisztáljon egy abortusznál, és a látottak hatására nemcsak otthagyja a szervezetet, de abortuszellenes aktivista lesz belőle. A film, más vallási alapú alkotásokhoz hasonlóan, elsősorban az Egyesült Államok középnyugati és déli államaiban megy jól: különösen jól teljesít Dallasban, Detroitban és St. Louisban.

Mindezt elérni egyébként nem volt könnyű menet. Több tévécsatorna ugyanis nem volt hajlandó leadni az Unplanned reklámspotjait, egy rövid időre pedig a film Twitter-oldalát is felfüggesztették (a Twitter közleménye szerint nem szándékosan vált elérhetetlenné az oldal, csak véletlenül hozzákapcsolták egy másik felhasználóhoz, amely valóban megsértette a szabályokat).

A kritikusok egyébként nincsenek odáig a filmért, ami a kritikákat összesítő Rotten Tomatoes oldalon jelenleg 53 százalékon áll – a keresztény nézők viszont imádják: a Rotten Tomatoes közönségszavazatán 94 százalék az eredménye, a CinemaScore-on pedig A+ helyezést ért el (Amerikában ez a legjobb osztályzat az iskolákban). A nagy sikerre való tekintettel a Pure Flix kiterjeszti a forgalmazást, és a következő hétvégén már 1700 vásznon teszik elérhetővé az alkotást, amelynek jegybevétele a reményeik szerint a böjti és a húsvéti időszakban még jobban felpörög majd.


(via The Wrap, The Hollywood Reporter)