Hamarabb fel kellett venni Vasemberék vonulós jelenetét, mint hogy elkészült volna a jelmezük. 20 perces werkvideó jött ki a filmről, csupa ilyen érdekességekkel.
Az áprilisban bemutatott Bosszúállók: Végjáték nemcsak a 3 órás játékideje miatt volt monumentális alkotás és fontos mérföldkő a blockbusterek történetében (a 2,79 milliárd dolláros rekordbevételéről nem is beszélve), hanem mert egy 11 éves periódust, és több, mint 20 filmet zárt le a Marvel történetében. Épp ezért a mai napig terjedelmes cikkekben ismerhetjük mg a forgatás kulisszatitkait – most épp a Wired magazin forgatott 20 perces dokumentumfilmet arról, hogyan keltették életre a VFX-mágusok Mordályt, Grootot, Hulkot, Thanost és a Kvantumvilágot. Íme:
Azt például már nagyon korán kiszúrták a rajongók, hogy a filmben látott, időutazásra is alkalmas fehér nanoruhák nem úgy néztek ki, mint előtte az előzetesben. Erre Jen Underdahl, a film vezető vizuális effektes producere adott választ:
Az időutazó ruha a Hangya, Tony Stark és a Galaxis Őrzőinek technológiáját keverte. Mire elkészült a végső verziója, már rég megkezdődött az elsődleges forgatás. Tudtuk, hogy el fognak készülni ezek a Tony Stark által kifejlesztett ruhák, amivel ide-oda ugrálnak majd a nanovilágban, de a jelmezkészítőknek nem volt ideje rendesen legyártani ezeket és a szereplők méreteihez igazítani. Ezért aztán digitálisan kellett rájuk adni a ruhát.
De az is bonyodalmakat okozott, hogy Brie Larsonnak hamar le kellett forgatnia a Végjáték-beli jeleneteit, hogy utána minden energiájával Marvel Kapitány saját mozifilmjére koncentrálhasson:
Amikor teljes szuperhősjelmezben látható a filmben, az mind digitális jelenet. Itt is ugyanaz volt a helyzet: nem álltak rendelkezésre a kész jelmezek akkor, amikor Brie-vel le kellett forgatnunk a jeleneteit. Így amikor megmentette Tony Starkot, majd később a Fekete Özveggyel, Mordállyal és Nebulával tanácskozott, és a végén, amikor beszállt a végső csatába, ott mindegyik jelenetben digitálisan készítettük el a ruháját.