A konszenzus az, hogy ez a sorozat legfurcsább filmje, és a hibái ellenére legalább a főgonosza ütős.
Levetítették a sajtónak a Marvel 31. filmjét, A Hangya és a Darázs: Kvantumániát, és a reakciók vegyesnek mondhatók.
Az Entertainment Weekly szerzője a játékidejét dicséri, mondván „Alig több mint 120 perc alatt - ami a Marvel-időben egy szempillantás - ez a Hangyaember elég okos ahhoz, hogy szórakoztató legyen, és elég bölcs ahhoz, hogy ne essen túlzásba. Ki értené meg jobban, hogy milyen előnyökkel jár, ha meg lehet valami kicsiben is oldani?”
A The Wrapnél úgy látják, hogy „a Kvantummánia talán nem olyan ambiciózus, mint a Fekete Párduc 2. vagy a Doctor Strange az őrület multiverzumában, de a sorozatra jellemzőnek tűnő, vadul eltérő hangnemeket és cselekményszálakat szórakoztatóan összetartó egésszé alakítja.”
A The Hollywood Reporter kritikusa úgy látja, hogy a Kvantummánia
a sorozat legnyíltabban sci-fi műfajú filmje, és ezen a szinten nagyon jól teljesít.”
A We Got This Coverednél azt írják, hogy „a Kvantummánia a legfurcsább, legszórakoztatóbb film a három közül. Mégis, összességében csak egy újabb ugródeszkaként funkcionál a Marvel Multiverzum sagája felé vezető úton.” A Slashfilm szerzője is ezen a véleményen van, de ő ezt pozitívumként fogja fel, mondván
összességében a Kvantummánia egy szórakoztató MCU-film, amely után végre kezdhetjük úgy érezni, hogy az új Saga valami érdekes irányba mutat.”
A The Globe and Mail-nél nem voltak ilyen elnézőek, szerintük „az olcsónak tűnő CGI-vel színezett film úgy néz ki, mintha egy első generációs iPhone belsejéből forgatták volna - az egésznek van egy olyan esztétikai üressége, amely lélekromboló.”
A Port kritikusa se ájult el a vizualitástól, mint írja, "A rosszul megvilágított színészek olyan idegenül mozognak a digitális tájban,
mintha nem is a Marvel hipermodern stúdióiban, hanem egy körzeti tévé időjárás-jelentő állomásának zöld háttere előtt rögzítették volna a jeleneteiket.”
Abban viszont szinte mindenki egyetért, hogy Jonathan Majors kiváló választás volt a főgonosz szerepére. A Variety kritikusa, Owen Gleiberman szerint "Majors nem rejtőzködik motion-capture smink mögött, és elgondolkodtató fintorának csendes erejével tartja fogva az embert. Minden szaván csüngsz; a bosszú és a népirtás a leghipnotikusabb ajánlatnak hangzik tőle."
A Disney-t persze a kritikusok véleményénél jobban érdeklik a bevételi adatok, azt remélik, hogy a film felpörgeti az eléggé álmos téli moziszezont. A várakozások szerint a hétvégén 95-100 millió dollárt gyűjthet be Észak-Amerikában, és könnyedén átveszi az első helyet a Magic Mike utolsó táncától.
A nemzetközi jegypénztáraknál legalább 160 millió dolláros bevételre számítanak, bár a becslések 130 millió dollártól egészen 190 millió dollárig terjednek. Kína, ahol a Kvantummánia az előrejelzések szerint 35-55 millió dolláros bevételt hozhat, kulcsfontosságú lesz a hétvégi végeredmény szempontjából. A 2019-es Bosszúállók: Végjáték és a Pókember: Idegenben óta ez még csak a második Marvel-film, amit beengednek a kínai mozikba.
A hazai bevételi becslések alapján a film gyengébben teljesít majd, mint a Doctor Strange az őrület multiverzumában (185 millió dollár), a Thor: Szerelem és mennydörgés (144 millió dollár) és a Fekete Párduc 2. (181 millió dollár). Ez azonban nem lenne meglepetés, Paul Rudd szuperhőse hagyományosan kevesebbet hoz a kasszára, a 2015-ös A Hangya például csak 57 millióval nyitott, a 2018-as folytatás pedig 76 millióval belföldön (és 161 millióval világszerte). Az a két film végül 519, illetve 622 millió dollárig jutott világszerte.
A Hangya és a Darázs: Kvantumánia február 16-án kerül a magyar mozikba, a Port kritikája is aznap reggelről lesz olvasható.
Via: Variety / Metacritic