Todd Phillips egy váratlan fordulattal (anti)szuperhősfilmbe oltott súlyos karakterdrámát rendezett – és erre jó oka volt.
A Batman filmekből ismert főgonosz, Joker eredettörténetének megéneklésével hatalmasat gurító (például a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál fődíját, az Arany Oroszlánt is elhozó) alkotó korábban olyan féktelen komédiáiról volt ismert, mint a Cool túra, a Sulihuligánok, a nagy áttörést hozó Másnaposok és két folytatása vagy a Terhes társaság.
A Joker azonban, ahogy arról sokszor írtunk már, a hetvenes évek súlyos karakterdrámáinak (elsősorban Scorsese filmjeinek, azok közül is a Taxisofőrnek), illetve a nyolcvanas évek komor neonoirjainak az igézetében készült, és a Vanity Fairnek adott interjúja tanúsága alapján az alkotó nem egyszeri kirándulásnak szánta, hanem örökre hátat fordított a vígjátékok világának.
„Hát próbálj meg manapság viccesnek lenni!
Számtalan cikket írnak arról, miért nem működnek már a vígjátékok. Megmondom én, hogy miért: mert a vicces fickók úgy vannak vele, hogy »b*sszátok meg, minden poénomat sértőnek érzi valaki!«” – mondta Phillips, a túlhajtott politikai korrektség jelenségére célozva.
„Nehéz 30 millió emberrel vitatkozni a Twitteren. Erre nem vagyok képes. Szóval úgy vagyok vele, hogy kiszálltam. És tudjátok mit?
– magyarázta pálfordulását az alkotó, aki persze azért most is megkapta a közösségi médiás oltogatást, mert sokan túl erőszakosnak találják a Jokert.
(via Consequence of Sound)