Az önkéntes karantén kezdetét jelentő héten a felhasználók elképesztő mennyiséget néztek egy vicces sorozatból, és egy Mark Wahlberg-film is rendkívül népszerű volt a streamelős szolgáltatás kínálatában.
Az amerikaiak számára a koronavírus igazi kezdetét március 11. jelentette: ez volt az a nap, amikor Tom Hanks bejelentette, hogy ő is elkapta a betegséget. Legkésőbb a következő héttől kezdve pedig szinte mindenki otthon maradt, és berendezkedett az önkéntes karanténra – annál is inkább, mivel szinte minden szórakozóhely, étterem, edzőterem stb. bezárt. Mozik hiányában pedig az emberek mint az őrült kezdtek el otthon streamelni.
A Nielsen adatai szerint a streamelős platformokon töltött idő száma március elejétől kezdve két hét leforgása alatt 34 százalékkal nőtt: míg a március 2-ával kezdődő héten 116,4 milliárd percet töltöttek a felhasználók streameléssel, addig a március 16-i héten már 156,1 milliárdot. A március 16. és 22. között online filmfogyasztással töltött idő pedig több mint a duplája volt a 2019 azonos hetén mért eredménynek.
A streamelős torta legnagyobb szelete természetesen a Netflixé: a március 16-i héten 45,4 milliárd percnyi időt csak itt streameltek az amerikaiak; a második és harmadik helyet a Hulu, illetve az Amazon szerezte meg. És az ezen idő alatt legtöbbet nézett tartalom is a Netflixé, ahogy a legtöbb műsor is, ami a legnézettebbek TOP10-es listájára felkerült.
A március 16-ával kezdődő héten a legtöbben a Spenser az igazság nyomában című, Mark Wahlberg főszereplésével készült akciókomédiát nézték: a felhasználók összesen nem kevesebb mint 1,25 milliárd percnyit streamelték.
Ami pedig a nem saját gyártású netflixes műsorokat illeti: a legtöbbet az Office című áldokumentumfilmes sitcomot streamelték (1,23 milliárd perccel az összesített listán a második helyezett), de felfért a tízes listára a Gyilkos elmék, A Grace klinika és az N.C.I.S. is.
(via Uproxx)