A nemrégiben elhunyt Fred Wardra emlékezve felelevenítjük legemlékezetesebb szerepeit.
Szökés Alcatrazból (1978)
Az Alcatraz a világ egyik legkeményebb és legbiztonságosabb börtöne volt. A San Franciscó-i öbölben található börtönbeszigetre a legveszélyesebb rabokat zárták, Al Capone is itt raboskodott. 1960. január 18-án ide szállítják Frank Morris elítéltet, aki már több börtönből megszökött. A notórius szökevényt nem riasztja vissza, hogy innen még senkinek sem sikerült kiszabadulnia. Alcatrazban is kivívja a többi rab tiszteletét, majd hozzálát, hogy kidolgozza menekülési tervét. Az előkészületekbe két társát is bevonja. Aprólékos munkával addig mesterkedik, míg sikerül kijutniuk az erődítmény tetejére.
Ward Don Siegel klasszikusában játszotta első jelentős hollywoodi szerepét.
Időutazó: Lyle Swann kalandjai (1982)
Fred Ward ebben a kevésbé ismert filmben egy crossmotorost alakít, aki részt vesz egy időutazás-kísérletben, amelynek keretében visszaküldik a vadnyugatra, 1877-be. Itt beleszeret egy gyönyörű nőbe, üldözőbe veszik a banditák, majd részt vesz egy igazi párbajban is.
Silkwood (1983)
Mike Nichols életrajzi drámája Karen Silkwood tragédiáját dolgozza fel: a nő szakszervezeti aktivista volt, aki egy autóbalesetben halt meg, miközben a Kerr-McGee plutóniumgyárban, ahol dolgozott, állítólagos visszaélések ügyében nyomozott. A címszerepet Meryl Streep alakítja, Cher és Kurt Russell oldalán.
Wardot egy mellékszerepben láthatjuk – az alábbi jelenetben viccet mesél, ami bár nem píszí, de vicces.
Az igazak (1983)
Az ötvenes években az emberiség még félelemmel vegyes ámulattal figyelte az ismeretlen, titokzatos és veszélyes világűrt. Miután a szovjetek 1957-ben fellőtték az első Szputnyikot, Amerikában nekikezdtek egy olyan űrhajó készítésének, amellyel embert küldhetnek a világűrbe.
Az Igazaknak hívták őket, akiket egységes csapattá, igaz barátokká kovácsolt a hatalmas feladat. A szovjetek azonban újból megelőzik őket: első emberként Gagarin jár a világűrben. Philip Kaufman (A testrablók támadása, Henry és June, Gyilkos nap, Sade márki játékai) négy Oscar-díjas filmjében Ward az egyik pilótát alakítja.
Fegyvertelen, de veszélyes (1985)
A Richard Sapir és Warren Murphy népszerű ponyvaregény-sorozatát feldolgozó film elején egy New York-i rendőr az életét veszti. Hamar kiderül azonban, hogy a balesetet csak szimulálták, mert Remo azt a feladatot kapja, hogy épüljön be egy olyan titkos alvilági szervezetbe, ami azzal, hogy kívül marad az alkotmányos kereteken, állítólag éppen az alkotmány védelmén dolgozik. Remo a titkos szervezet tagjaként Chiuntól, a sinanju mesterétől elsajátítja a legősibb koreai harcművészeti fogásokat.
A filmet egy franchise első darabjának szánták, de miután csúfosan megbukott, már szóba sem kerülhetett a folytatás.
Tremors – Ahová lépek, szörny terem (1990)
Val McKee és barátja, Earl Bassett éppen elhatározzák, hogy elhagyják Nevadát, amikor furcsa rengések akadályozzák meg az útjukat. Egy csinos földrengésszakértő diáklány segítségével rájönnek, hogy a városkát a föld alatt élő, gigantikus, emberevő szörnyek fenyegetik. Megindul a hajsza, hogy legyőzzék a csúszó-mászó földalatti lényeket. Ez a feladat elsőre nem is tűnik túl nehéznek a két barát számára, ám ahogy megkezdik a harcot a szörnyekkel, fokozatosan rájönnek, hogy ellenfeleik nem akármilyen képességekkel megáldott lények. Különleges tulajdonságaik közül az egyik legérdekesebb, hogy a legapróbb rezgéseket is megérzik a föld felszínéről. Így nem csoda, hogy szinte lehetetlen a menekülés előlük.
Ez a szörnyvadászos horrorkomédia igazi klasszikus, amelyben Ward önfeledten hülyül Kevin Bacon oldalán.
Henry és June (1990)
1931 bohém Párizsában járunk. Henry Miller, a híres író és felesége, a titokzatos és kísértetiesen érzéki June éli a művészek excentrikus, öntörvényű napjait. Amikor a fiatal Anais Nin egy szép tavaszi napon találkozik az extravagáns kettőssel, hamarosan a bűvkörükbe kerül. A kezdő írónő, elindulva az önmegismerés hosszú útján, őszintén lejegyzi naplójába minden élményét és tapasztalatát. Az új igazságok keresése mélyen erotikus, szenvedélyes és felszabadító utazást eredményez énjük legmélyére, olykor tantaloszi kínokon keresztül, veszélybe sodorva hármójuk és a körülöttük bolygóként keringő emberek kapcsolatát...
A játékos (1992)
A hatalomvágytól megszállott Griffin Mill az egyik hollywoodi filmstúdió nagy hatalmú igazgatóhelyettes-producere. Egyszóval élet-halál ura, hiszen ő az, aki a benyújtott tartalmi kivonatok alapján dönt a filmek sorsáról. Egy nap Griffin fenyegető üzenetet talál a postájában, majd a fenyegetés később faxon és telefonon is megismétlődik. Menő producerünk attól való félelmében, hogy egyik elutasított kliense az életére tör, tévedésből megöl egy embert. Innentől kezdve belső világa összeomlik, folyamatos lelkiismeret-furdalással küzd, merő rettegés az élete...
Rövidre vágva (1993)
A játékos után ismét egy Robert Altman-film, amelynek mintegy a felénél kezd kirajzolódni a mintázat: az amerikai kisemberek tragikomikus világa. A Los Angeles-i kertváros tíz egymás mellett élő emberpárjának mindennapi történetét látjuk: elfojtott indulatok, szerelem nélküli szex, méltatlan munkák, gyötrő féltékenység, kicsinyes bosszú, szeretethiánnyal teli hétköznapok, az együttélés közönyös sivársága, álintellektuális játékok, gyilkosság - heroikus témák kifordítva, vitriolban hempergetve, rövidre vágva.
Csupasz pisztoly 33 1/3 (1994)
A nyugdíjas életet nem Drebin hadnagynak találták ki. Ráadásul nincs nyugta: a felesége, Jane gyereket szeretne, régi kollégái meg állandóan munkával zaklatják. Vérbeli zsaru lévén Drebin képtelen ellenállni a kísértésnek. Különösen, amikor megtudja, hogy egy nehézfiú bombamerényletet készül végrehajtani a filmvilág ünnepén, az Oscar-díjátadó gálán. A titkos akció keretében Drebint rosszfiúnak álcázzák, és bevonul a börtönbe,
ahol a híres gengszter, Rocco cellatársa lesz (a rossz életű sittest alakítja Ward). Feladata, hogy a bizalmába férkőzzön, és minél többet megtudjon a fickó legújabb tervéről.
Tremors 2. (1996)
Earl és Grady egy olajtársaság felkérésére elvállalja, hogy a cég mexikói telephelyén kiirtja azokat a nagy méretű, féreghez hasonlító földalatti szörnyeket, amik megölték az ott dolgozó embereket. Az egyetlen túlélő, Kate rájön, hogy ezek a lények még a dinoszauruszoknál is idősebbek, és hihetetlenül gyors evolúcióra képesek. Kíméletlen küzdelem indul ember és hüllő között, és a tapasztalt Earl hamarosan belátja, hogy segítségre van szükségük. De hiába érkezik meg bombákkal megrakodva régi barátja, addigra a drabálok új alakot öltenek. A meglepően jól sikerült folytatásban
Ward Kevin Bacon nélkül folytatta a szörnyvadászot
(ezután viszont már egyre ócskább részekkel bővült a franchise), és az is kiderült, hogy az Ahová lépek, szörny terem óriásférgei csak az egyik életciklusát jelentik ezeknek a förtelmes jószágoknak.