Nem is hinnénk, olykor micsoda munka van apróságnak tűnő részletek mögött - és némelyiket csak néhány másodpercnyire láthatjuk a filmben.
Csak munka, semmi móka. Jack unatkozik.
All work and no play makes Jack a dull boy - a magyarul nehezen visszaadható közmondás jelentése nagyjából annyi, hogy ha az ember folyton dolgozik, és nem szórakozik, nem pihen, akkor unalmassá válik. Stanley Kubrick Ragyogásában a becsavarodott Jack Torrance a regénye helyett ezt az egyetlen mondatot gépeli le újra és újra, sok-sok oldalon keresztül. A valóságban a rendező asszisztense írta tele a vastag paksamétát - hónapokig tartott, míg végre elkészült.
Ikrek a Mátrix statisztái között
Mindenki emlékszik a piros ruhás nőre a Mátrixból. A jelenetben Morpheus az utcán sétálgatva magyaráz Neónak a Mátrixról, miközben jönnek-mennek a járókelők. Elsőre nem látszik, mert ahhoz tüzetesebben meg kell vizsgálni a tömeget, de több ikerpárt is láthatunk közöttük. A Wachowski-tesók a Sydney-i forgatáson annyi ikert kutattak fel, amennyit csak lehetett, hogy ezzel is erősítsék a virtuális álvalóság furcsaságait.
500 hektár kukorica
Christopher Nolan amit csak lehet, szeret élesben, praktikus trükkökkel megvalósítani. Az Csillagok között kukoricaföldjét CGI-jal gyaníthatóan gyerekjáték lett volna megcsinálni, de Nolan inkább jó előre kukoricával ültettetett tele egy 500 hektáras földterületet, majd a forgatás végeztével eladta.
Csaknem félmillió vattapamacs
Bármennyire hihetetlen, a Star Wars előzménytrilógiában filmenként több praktikus effektet használtak a trükkmesterek, mint a három klasszikusban együttvéve - csakhogy az egészet nyakon öntötték CGI-jal, és szinte semmi nem maradt meg a látvány valós elemeiből. A Baljós árnyak kocsiversenyének amfiteátrumát is egészen eredeti módon töltötték meg nézőkkel: a nagytotáloknál színes vattapamacsokat láthatunk nézőseregletként, méghozzá csaknem félmillió darabot!
Nemlétező újságok
Wes Andersont sem kell félteni, ha eltökéltségről van szó. Díszletek tekintetében talán a Grand Budapest Hotel a legerősebb filmje, hiszen egy, a valóságtól teljesen független, komplett mesevilágot épített fel benne. Ilyenkor nyilván a legapróbb részletekig, a legutolsó használati tárgyig megtervezik a látvány alkotóelemeit, de Andersonnak ez nem volt elég. Több fiktív újságot is készített - Trans Alpine Yodel, The Daily Fact, The Continental Drift -, és maga írta meg az összes cikket, pedig ezek a lapok még csak nem is látszanak a filmben.
(A WhatCulture két összeállítása alapján.)