A rajongók számos fura elméletet gyártottak a kötelező karácsonyi filmhez - ki tudja, valamelyik még igaz is lehet.
Elvis él!
Egy fura ábrázatú úriember látható az egyik repülőtéri jelenet hátterében - azaz nem lenne különösebben fura, ha nem hasonlítana kísértetiesen magára a Királyra, Elvis Presley-re, legalábbis néhány szemfüles konteógyártó szerint. Akadt olyan elvetemült, aki hosszú cikkben foglalta össze a hasonlóságot, a meghízott Presley arcvonásait módszeresen összevetve a gyanús statisztáéval. Arra is felhívta a figyelmet, hogy Columbus a Reszkessetek, betörőket (ami egyébként is tele van Elvisre utaló elemekkel) megelőző filmje a Heartbreak Hotel volt, amiben egy kamasz elrabolja Elvist, hogy összehozza az anyjával, és az oknyomozó nem tartja lehetetlennek, hogy a Király - aki természetesen nem halt meg - látta azt, tetszett neki, és felvette a kapcsolatot a rendezővel. Így került bele végül a Reszkessetek, betörők legmegfelelőbb jelenetébe: ugyanis akkor találkozik Kevin anyja a Polka-polka-polka-polka-polka-polka… és a Csecsénszopott polka legendás előadójával, azaz a Polka Királyával.
Kevin apja egy bűnöző, direkt dobta ki Kevin repülőjegyét, és talán meg is akarta öletni a fiút
A Redditen bukkant fel az elmélet, ami azt állítja, hogy Kevint szándékosan hagyták otthon, és az egész hátterében az apja áll. Amikor a film elején Kevin nekimegy Buzznak, és kiöntik a tejet az asztalra, a fiú apja takarítja el sebtében a romokat, és a szalvétákkal együtt Kevin repülőjegyét is a szemetesbe dobja. Egyáltalán, mi a fenét keresett az ételek között? Az elmélet szerint annyira utálják Kevint, hogy az apja szándékosan tette a jegyet az asztalra, mert a családi összejöveteleket ismerve, számított rá, hogy úgyis valami baja esik. Meg akarta büntetni a gyerekeket. Ha nem is alszanak el az indulás reggelén, és nem hagyják az emeleten Kevint, hát a repülőtéren szembesítette volna a gyereket, hogy nem mehet velük.
Egy másik verzió továbbgondolja mindezt: a család otthonának piaci értékéből arra követeztetnek, hogy Kevin apja törvényesen egyszerűen nem kereshet annyit, így kizárásos alapon bűnöző. Direkt mozgatja úgy a szálakat, hogy kidobja Kevin jegyét, és ő paktált le a betörőkkel, hogy a rablás közben esetleg öljék már meg utálatos kisfiát. És Kevin vajon kitől örökölte leleményes gonoszságát?
Frank bácsi áll az egész mögött
De lehet, hogy Frank bácsi mozgatja a szálakat, és ki akarja rabolni gazdag testvére házát, mellesleg pedig meg akar szabadulni a nyavalyás kis Kevintől. Elég egyértelmű, hogy Frank bácsi egy rosszindulatú, sóher seggfej - a pizzába sem száll be, és a repülőn is rögtön el akarja lopni a poharat, amint látja, hogy kristály - aki nem rejti véka alá, mennyire utálja a tenyérbemászó McCallister gyereket ("Rettenetes. Bizony rettenetes. Ha ez megvigasztal, én is otthon felejtettem az olvasószemüvegemet."). A mesterterve a következő: ő intézi úgy, hogy Kevin jegye az asztalra kerüljön, ahol előbb-utóbb nyilván valami történik vele, és persze a gyerek úgyis csinál valamit, ami miatt felzavarják a padlásra. Éjjel nem a heves szél miatt törik le az ág, mert Frank bácsi is besegít egy fűrésszel (a filmben csak annyit látunk, hogy az ág megtörik, majd rázuhan a vezetékekre), így biztos benne, hogy a család késve ébred. A ravasz Frank azt is tudja, hogy a kapkodásban elfelejtenek szólni Kevinnek, viszont kifigyelte, hogy a szomszéd gyerek alkatra épp olyan, és tudta, hogy ha megjelennek a repülőtéri buszok, a gyerek majd megjelenik okvetetlenkedni. És így is történik, a srácot Kevinnek nézik, minden Frank terve szerint alakul. Jöhetnek a bűntársak, a Vizes Banditák, akik kirámolják a házat és "véletlenül" megölik Kevint.
A Hólapátos Hentes álruhás rendőr/az eljövendő karácsonyok szelleme/időutazó
A ház körül és a szomszédságban sertepertélő Hólapátos Hentes, azaz az öreg Marley valójában zsaru, és azért figyeli a házat, hogy az aljas Frank bácsit (vagy Kevin apját) lebuktassa. A mesterbűnözőt ugyan nem sikerül elkapnia, de nem véletlenül toppan be épp akkor a házba, amikor Harry egyenként le akarja harapni Kevin pici ujjacskáit.
A következő, nyakatekert elmélet szerint az öreg Charles Dickens Karácsonyi énekében felbukkanó eljövendő karácsonyok szelleme. Már a megjelenése is kísérteties - nem véletlenül félnek tőle a gyerekek. Dickensnél Ebenezer Scrooge gyűlöli az embereket, ahogy Kevin sem szereti a családját, és azt kívánja, bárcsak eltűnnének - ahogy ez meg is történik. Scrooge-ot három szellem látogatja meg a kisregényben, közülük az utolsó győzi meg véglegesen, hogy változtasson az életén. Az öreg Marley is közvetve hasonló hatással van Kevinre, amikor a templomban elbeszélget vele - bár közben a gyerek is helyreteszi az öreget. További összefüggés, hogy az első, azaz a múlt karácsonyok szelleme Scrooge egykori üzlettársa, Jacob Marley képében jelenik meg - bizonyosan nem véletlen, hogy a Hólapátos Hentesnek is Marley a becsületes neve.
Ennél is messzebb megy az időutazós elmélet. Eszerint ha Kevin nem ijed meg az utcán az öregtől, és nem rohan be a házba, hogy a paplan alá bújva rettegjen, bátran beengedi a rendőröket, akiket anyjának nagy nehezen sikerült rávenni, hogy nézzék meg, mi van a gyerekkel. Kevin velük megy, a ház üresen marad, a betörők szabadon tevékenykedhetnek.
No de mi ebben az időutazás? Hát maga a Hólapátos Hentes. Azaz Kevin. Mert az öreg nem más, mint Kevin a jövőből. A betörés miatt széthullott a család, így amikor valahogy beszerzett egy időgépet, az idős Kevin visszautazott a jövőből, hogy ráijesszen saját gyerekkori énjére, és ezzel megváltoztassa a múltat. Azt láthatjuk a filmben. Illetve: az öreg a családját is magával viszi, remélvén, hogy a múltban jobb életük lesz (vagy tán jóval korábbra érkezett, és már azelőtt családot alapított, hogy egyáltalán megszületett volna), de mint a filmből tudjuk, a fia már évek óta nem áll szóba vele. Szerencsére saját maga, azaz a kis Kevin remek ötletet ad neki, hogyan hozhatná helyre a viszonyukat. És mi a helyzet az ilyenkor kialakuló időparadoxonokkal, az alternatív idővonalakról nem is beszélve? Az elmélet hol másutt, mint a Redditen bukkant fel, aki kíváncsi, ott elolvashatja a fejtegetést.
A Polka Királya maga a patás Ördög!
Kanyarodjunk vissza a repülőtéri jelenethez, ahhoz, amiben Elvis is feltűnik. Amikor Kevin anyja végső elkeseredésében azt mondja, hogy akár eladná a lelkét az ördögnek is, csakhogy hazajusson, a háttérben kíváncsian fülelő Polak Romanski (az eredetiben Gus Polinski), subidubi ezt kapd ki, a Vadnyugat polkakirálya menten félrevonja a nőt, és felajánlja szolgálatait. Természetesen a Reddit egyik látogatója ötölte ki ezt is, és párhuzamnak felhozza a Rolling Stones Sympathy for the Devil első sorát (Please allow me to introduce myself - Kérlek, engedje meg, hogy bemutatkozzam) - mert Romanski is úgy kezdi, hogy "hadd mutatkozzam be". Felhozza továbbá azt is, hogy egy repülőtér értelmezhető egyfajta útkereszteződésnek is (ha ez nem lenne elég, a térképen a scrantoni repülőtéren egy nagy kereszt látható), márpedig a hiedelem szerint a Sátán egyik kedvelt helye az üzleteléshez. Úgy hitték továbbá, hogy kedveli a fafúvós hangszereket - a középkorban a dudát például az ördög hangszerének tartották - Romanski pedig klarinéton játszik. (Adalék: az 1987-es Repülők, autók, vonatok című filmben Candy egyszer ördögkosztümöt visel - a rendező az a John Hughes, aki a Reszkessetek, betörők forgatókönyvét írta.)
Kevin Jigsaw a Fűrész-filmekből
Kevin egy szadista állat, különösen a második részben. Őszintén: az olyan húzások után, mint a tégladobálás, vagy amikor áramot vezet szerencsétlen Marvba, Kevinnek drukkolunk, vagy inkább azt látnánk szívesebben, ahogy a két betörő ízekre szedi a kis szemétládát? Ezért is szellemes a párhuzam, hogy e kis genyóból lesz felnőttként a Fűrész-filmek gyilkosa, Jigsaw. Hiszen ő is rafinált csapdákat készít, örömét leli áldozatai kínzásában (magyarázza is akármilyen ferde erkölcsiségű tanító szándékkal), eszköztárába szintén beletartoznak a filmfelvételek is, és hasonló pszichés problémáik vannak, beleértve a dühkezelési nehézségeket is.