Ikonikus romantikus vígjátékok kulisszatitkai

Kedvenc romantikus vígjátékaink akár teljesen másként is alakulhattak volna, ha például Julia Roberts kokainozott volna a Micsoda nőben vagy nem kennek semmit Cameron Diaz hajára a Keresd a nőt!-ben.

Harry és Sally (1989) - A főszereplők sem jönnek össze, ha nem csajozik be a rendező

A mai napig is kultikusnak tartott film két főhőse Harry (Billy Crystal) és Sally (Meg Ryan) szerelme az eredeti verzióban sosem teljesült volna be – egyszerűen elváltak volna a történet végén. Legalábbis Rob Reiner rendező és Nora Ephron írónő először egy kevésbé romantikus végkifejletre gondolt. „Kezdetben nem akartuk, hogy összejöjjenek” – árulta el Reiner 2019-ben. „ Úgy írtuk meg, hogy egymásba futnak valahol New Yorkban - majd ellenkező irányba indulnak el. 10 évig egyedül éltem, miután 10 évig házas voltam, és egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogyan működhet ez újra.” Szerencsére Reiner a produkció előkészítése során találkozott leendő feleségével, Michele Singerrel, és ez a kapcsolat inspirálta, hogy átírja a történet véget egy sokkal vidámabb lezárással.

Forrás: Flamex

Micsoda nő! (1990) – Vivian drogfüggő volt

A 1990-es Pretty Woman nem csak minden idők egyik legnépszerűbb és legsikeresebb romantikus vígjátéka, hanem az a film, ami egy csapásra világsztárt csinált az akkor alig 21 éves női főszereplőből, Julia Robertsből. A habkönnyű romcom eredetileg sokkal sötétebb tónusú volt. J. F. Lawton forgatókönyvíró a Three Thousand címet adta a történetnek, ez az az összeg, amennyit Edward (Richard Gere) fizetett Viviannek a szolgálataiért. Lawton eredeti elképzelésében Vivian kokainfüggő volt, és bizony nem volt happy end. A szerepet annak idején Diane Lane-nak szánták, aki így mesélt róla: „A városban mindenki ezt a szerepet akarta, csakhogy teljesen más volt a történet. Azóta egy Disney mesét csináltak belőle, egy boldog, vidám filmet, de az első verzióban ezt a hibbant ribit egy mozgó limuzinból hajították ki, mert azt hitte, hogy ez a pasas tényleg szerelmes belé, pedig csak hétvégére bérelték ki. Sajnáltam ezt a lányt, és az ő verzióját egyszer meg kéne filmesíteni.”

Forrás: InterCom

Lepattintva (2008) - Jason Segel tényleg meztelen volt, amikor kirúgta a csaja

Jason Segel nem csak ennek a romantikus vígjátéknak a főhőse, de a forgatókönyvét is ő jegyzi. Peter fiatal zeneszerző, aki egy ismert sorozatsztárral (Kristen Bell) jár, de a lány egy nap kiteszi a szűrét, és összeáll egy idióta brit rocksztárral (Russell Brand). Miután ezen a sokkon képtelen túltenni magát, elutazik Hawaiira, csakhogy a volt barátnője is épp ugyanitt nyaral az új fickójával. Jason Segel a filmhez a saját életéből merített ihletet, például azt a részt, ahol ő tök meztelenül áll, mert azt hitte, szex lesz, miközben a csaja szakít vele. És ez tényleg megtörtént a színésszel, aki így mesélt az esetről: „Egyszer úgy dobtak ki, hogy közben meztelen voltam. Igaz, ellentétben a filmmel a lány aztán megkért, hogy vegyek fel ruhát. A szakításhoz való ruha kiválasztása az egyik legnehezebb döntés volt az életemben."

Forrás: UIP-Duna Film

 

Őrült, dilis, szerelem. (2011) - Ryan Gosling a Dirty Dancing emelésével csajozott

Még egy olyan jóképű és menő srácnak is, mint Ryan Gosling, szüksége lehet pár bevált trükkre, ha a csajozásról van szó. Gosling esetében az egyik ilyen trükk a Dirty Dancing híres emelős táncjelenete volt, amivel elbűvölte a lányokat, többször is bevetette a dolgot, és ezt véletlen ki is kottyantotta a film két rendezőjének, Glenn Ficarrának és John Requa-nak.

Akik azonnal ráharaptak a dologra, mert tudták, hogy a Patrick Swayze által ihletett híres táncmozdulatot egy az egyben be kell építeniük a filmjükbe.

Gosling tiltakozott, attól félve, hogy lesznek lányok, akik rájönnek, hogy annak idején nem volt teljesen spontán a gesztus, de a rendezők ragaszkodtak a dologhoz. A táncfigurán Gosling és filmbeli partnere, Emma Stone rengeteget dolgoztak és hetekig gyakorolták az emelést. Ami annak fényében nem volt annyira nehéz, hogy Ryan képzett táncos – ezt a tudását nemrég a Barbie-ban is megcsillogtathatta.

 

Nászok ásza (1998) – Azért nincsenek intim jelenetek a filmben, mert Adam Sandler rossz az ágyban

A Nászok ásza lett Adam Sandler első filmje, amely átlépte a bűvös 100 millió dolláros határt. Az 1998-as romantikus vígjáték is bebizonyította, hogy a színész nem csak fingós poénokkal operál, Drew Barrymore-ral közös kémiájuk pedig annyira nyilvánvalónak bizonyult, hogy még több romcomon is dolgoztak együtt a későbbiekben. Annak ellenére, hogy egyértelmű köztük a (filmes) vonzalom, a történetben nem került sor intem jelenetre a kettejük között. Sandler egy 1998-as, Conan O'Briennel készített interjúban beszélt erről: "A fő oka annak, hogy a Nászok ászában nem volt szexjelenet, az, hogy nem vagyok jó az ágyban. Egészen fiatalon kezdtem, és mindig azt mondogattam magamnak: „Ne félj, jobb leszel! – aztán  megöregedtem, és még mindig nem vagyok jó.”

Forrás: Flamex

 

Keresd a nőt! (1998) – A színészek nem akarták leforgatni a „hajzselés” jelenetet

A Farrelly-testvérek talán legsikeresebb filmjének legemlékezetesebb része nem a jóízlésről szól, és a két főszereplőnek, Ben Stillernek és Cameron Diaznak komoly fenntartásai voltak a jelenettel kapcsolatban. Itt ugyanis az történik, hogy egy barátja tanácsára Ted (Stiller) könnyít magán, de fogalma sincs, hová tűnt a távozó testnedv. Mi tudjuk, hogy a fülén lóg, és a közben megérkező Mary (Diaz) azt hiszi, hogy hajzselé, és a hajára is keni, és így üli végig a randit egy étteremben. Stiller a dologban a logikátlanságot látta: „Az a gondom ezzel a jelenettel, amit a Farrelly fivéreknek is mondtam, hogyan lehetséges, hogy a fickó nem érzi a fülén az izét? Azt javasoltam, hogy legyen olyan egy háttértörténetük, hogy Ted régen valahogy elvesztette az érzékenységét a fülében, például azért, mert gyerekkorában megütötték. Végül azt mondták nekem, hogy ez lényegtelen, és ne agyaljak annyit.” Diaz azon aggódott, hogy a nézők kibuknak a poénon és őt fogják utálni, és a kedvéért két verziót forgattak le, egy visszafogottat és azt, amit mi ismerünk. Amikor a tesztközönség mulatságosnak találta a durvább változatot, a színésznő is áldását adta a jelenetre.

Forrás: InterCom

 

Sztárom a párom (1999) - Meg kellett semmisíteniük egy festményt

A Sztárom a párom sikerét nem csak Julia Roberts személye garantálta, hanem az is, hogy Roger Michell rendezőnek

sikerült valahogy felütnie a klasszikus amerikai romcom formulát a sokkal fanyarabb angol humorral.

Ehhez persze kellett az akkor még csúcsformában lévő, sármosan hebegő és pislogó Hugh Grant és Richard Curtis remek forgatókönyve. A film egyik kevésbé látványos, de nagyon bájos mozzanata, hogy Anna (Roberts) észreveszi, hogy Williamnek (Grant) van egy másolata Marc Chagall "La Mariée" című festményéről – és pár hónappal később ajándékba adja a férfinak a festmény eredeti változatát. Csakhogy kiderült, hogy a filmben látható „eredeti” festmény annyira jó másolat lett, hogy a stábnak meg kellett semmisítenie. Ahogy Duncan Kenworthy producer nemrég elmondta: „Meg kellett ígérnünk, hogy a Chagall festmény általunk megrendelt másolatát megsemmisítjük. A hatóságok ugyanis amiatt aggódtak attól, hogy ha a mi hamisítványunk annyira jó, akkor később valahogy megjelenhet a feketepiacon, és ez problémákat okozhat nekünk is.”

Forrás:

'