Nem CGI segítségével - illetve az egyiket azzal, de azt sem úgy, ahogy képzelnénk.
Modern idők
Az 1936-os filmklasszikus görkorcsolyás jelenete egészen döbbenetes, hiszen rossz nézni, ahogy a Csavargó a mélység peremén csalinkázik látványos könnyedséggel. Chaplin kiváló artista volt, de ezt a bravúrt mégsem a tehetségére és a jószerencsére bízta, hanem egy ügyes trükkel csapta be a nézőt: ami a vásznon az épület alsó szintje, az valójában egy, a kamera elé helyezett üvegfestmény, amit úgy illesztettek össze a távolabb lévő játéktérrel, hogy az illúzió tökélketes legyen. És az is.
Pókember
Hihetetlen, hogy Sam Raimi Pókemberének menzai jelenetében, amikor Peter Parker nem csupán Mary Jane-t kapja el, hanem a tálcára potyogó kaját is, semmi trükközés sincs. Egy begyakorolt mutatványt látunk - amit 156-szor vettek fel, míg végre tökéletesen sikerült.
Amerika kapitány: az első Bosszúálló
A mai trükköket ismerve egyszerű lenne rávágni, hogy a nyeszlett Steve Rogerst nem Chris Evans alakította, csak az arcát helyezték rá egy kis fickóéra. Nos, ez tévedés. A forgatás során számos módszert kipróbáltak, de nem működött, a dublőr egyszerűen máshogy játszott, nem volt tökéletes az azonosság. Így ezt az arcrátételt csak akkor alkalmazták, amikor a karakter nagyjából mozdulatlan volt, amikor állt, ült vagy feküdt, ám amikor mozogni látjuk, az bizony maga Chris Evans volt. Minden ilyen jelenetet négy különböző szögből rögzítettek, majd ügyes utómunkával "összezsugorították" a színész testét. Amikor pedig tömegben látjuk, görnyedten áll, hogy minél kisebbnek tűnjön.
A sötét lovag
Christopher Nolan messzire kerüli a CGI-megoldásokat, így amit csak lehetséges élesben leforgatni, meg is teszi. A sötét lovagban a kamion tényleg fejre áll, és A sötét lovag - Felemelkedés kezdő jelenetét tényleg a levegőben, valódi repülőgépen vették fel. Na de mi a helyzet Joker ceruzaeltüntetős trükkjével? A megoldás igen egyszerű: a színész észrevétlenül elrántja a ceruzát, miközben a fejét Joker lenyomja az asztalra. Persze sokat kellett ezt is gyakorolni, ezért eleinte fél sebességgel játszottak el egymás után a jelenetet, hogy bevésődjön a ceruzaeltüntetés mozdulata.
A Gyűrűk Ura
Peter Jackson is - legalábbis A Gyűrűk Ura forgatása idején - sokkal jobban szerette a praktikus trükköket, mint az ész nélküli CGI orgiát. A hobbitokat játszó színészeket is csak végső esetben zsugorították az utómunkák során, a legtöbbször helyben oldották meg a látványos méretkülönbséget. Egyszerű trükk, amikor térdeltek, míg a többi színész állt, de ennél jóval kreatívabb megoldásokat is kitaláltak Jacksonék. Általában a forced perspective (magyarul általában kényszerített látásmódnak nevezik) fényképezési trükköt használták, ami optikai csalódást idéz elő, így a valódi méreténél kisebbnek vagy nagyobbnak látjuk a fényképezett embereket, tárgyakat. Emelett rafinált díszleteket is építettek, amit az alábbi videó be is mutat.