Bár az alapsztori enyhe idiotizmusba hajlik, Ryan Reynolds és Samuel L. Jackson tisztességgel átharcolja, futja, izzadja a filmet, miközben ötpercenként leköcsögözik egymást.
Az erőltetettnek tűnő magyar cím nem teljes mértékben a magyar forgalmazó műve: a film eredeti promóciója is erősen rájátszott a Whitney Houston és Kevin Costner főszereplésével készült 1992-es Több mint testőrre, a plakát is azt a filmet figurázza ki, sőt, elsütik Houston "I will Always Love you" című számát is. Ettől függetlenül sok közös nincs a két filmben, ha azt nem számítjuk, hogy mindkét filmben vagy egy testőr, aki szerelmes valakibe. Az illető Ryan Reynolds, de nem Samuel L. Jacksonba szerelmes, mert az elég furcsa lenne, de nem azért, mert bajunk lenne a férfiszerelemmel, hanem mert ő valaki másba szerelmes, de ez ne tévesszen meg senkit.
Darius Kincaid, a hírhedt bérgyilkos az Interpol foglya, viszont büntetését enyhítendő és szeretett feleségét mentendő hajlandó lenne vallani a Hágai Nemzetközi Bíróságon a gonosz belorusz diktátor ellen. A gond csak az, hogyan juttassák őt Angliából Hollandiába, hiszen a diktátor emberei ezt minden áron meg akarják akadályozni, és rajta is ütnek a foglyot szállító konvojon. Csak a bérgyilkos és egy rendőrnő éli túl a támadást, utóbbi pedig volt pasiját, az egykori elit testőrt kéri meg, hogy segítsen. Csakhogy a két férfinak közös múltja van: a gyilkos rendre a testőr ügyfeleit próbálta megölni, időnként sikerrel, szóval van mit megbeszélniük a hosszú úton.
Mert sokat nyavalyognak itt a szerelemről, amit nyilván nem kell komolyan venni – ugyebár még mindig a Több mint testőrön élcelődnek a készítők -, de ez elsősorban egy havermozi és akcióvígjáték. És ami az akciót illeti, az nem is mindig vígjáték, mert elég kemény jeleneteket látunk, és hőseink nem igazán finomkodnak, hisz ez a szakmájuk. A főgonosz drabális jobbkeze ráadásul bármelyik James Bond filmben megállná a helyét, szóval átmegyünk néha komolyba, ami nem baj, mert a komédia sem mindig működik. És talán azért nem működik, mert ha kifogynak az ötletek, akkor káromkodni kezdenek, amin néha szoktak nevetni az emberek, néha meg nem. Itt egész konkrétan a köcsög szó röpköd ide és oda a levegőben nagy vígan, sőt, még arról is elsütnek viccet, milyen sokat köcsögözik a másik.
És vannak elég kínos poénok is, mint ahogy a bérgyilkos börtönben ülő neje - Salma Hayek, amúgy dögösen – rendre megalázza kövér cellatársát. Pedig lenne mire építeni, Reynolds a Deadpoolban (is) bebizonyította már, hogy jól áll neki a szarkazmus – sőt, ő leginkább ezzel válik nézhetővé -, Jacksontól pedig sosem állt távol a vaskos humor, csak most kicsit takarékon dolgoznak. Kicsit álmosan, kicsit szórakozottan, tudva, hogy a filmnek se komoly tétje, se komoly ambíciója nincsen. csak végigrobogni az összes filmes klisén és látványos európai helyszínen, hagyva, hogy a két, általában kedvelt főszereplő elmarhuljon, és aztán mindkettő összeomoljon azzal, akiben szerelmes. Ráadásul egy ponton azt is megkapjuk, hogy a bérgyilkos tulajdonképpen kifejezetten jó ember, mert csak mocskokat ölt meg – hát ez nyilván tényleg egy ilyen szakma.
A sok kritizálható pont és számos gyengébbre sikerült rész ellenére a Sokkal több mint testőr egyáltalán nem nézhetetlen, egyes pontjain kifejezetten vicces, akcióban pedig néhol nagyon erős – igaz, máskor kissé összecsapott. Gary Oldmant pedig akkor is élvezet nézni, ha sokadszorra alakítja a csak nagy vonalakban megírt megalomániás gazembert.
Értékelés: 6/10