A sztár a Tribeca Fesztiválon mesélt arról, hogy az 1993-as Bronxi mese nem volt anyagi siker, utána nem is kérték fel rendezőnek.
Robert De Niro a hétvégén megrendezett Tribeca Filmfesztivál záróestjén a 79 éves sztár az első rendezése, a Bronxi mese 30. évfordulója volt a fő téma. A film levetítése után De Niro a The New Yorker újságírójával, David Remnickkel és kollégájával, Chazz Palminterivel beszélgetett a régi időkről.
Mint ismeretes, ez az 1993-as gengszterfilm nem volt kirobbanó siker: 21 millió dollárra rúgott a gyártási költsége, viszont mindössze 17 millió dollárnyi bevételt termelt. De Niro őszintén bevallotta:
Már hogyne lettem volna csalódott!? Hiszen mennyit dolgoztam vele! Ugyanakkor szerencsés is voltam, hogy megcsinálhattam ezt a filmet.
A szerény bevételek ellenére De Niro maga nagyra értékeli a Bronxi mese kulturális hatását, és az évek múlásával már a Martin Scorsesével közösen készített, legemlékezetesebb gengszterfilmjeivel említi egy lapon. A film középpontjában egy Calogero nevű tinédzser (Lillo Brancato) áll, aki Bronxban nő fel az 1960-as években. Buszsofőr apja, Lorenzo (Robert De Niro) egy becsületes, keményen dolgozó ember, akinek az értékrendje gyökeresen eltér a környék maffiafőnökének világától (őt alakítja Chazz Palminteri), Calogero mindvégig a két apafigura között őrlődik. A Bronxi mese egyébként eredetileg Palminteri önéletrajzi ihletésű története volt, aki áldását adta egy filmváltozat elkészítésére is, miután De Niro érdeklődött iránta.
De Niro arról is beszélt, hogy a Bronxi mese buktája után „soha többé nem kértek fel rendezőnek”, és óriási erőfeszítés volt már az is, hogy 2006-ban végül mégis elkészülhessen a The Good Sheperd (nálunk Az ügynökség címmel került mozikba), amelynek nemcsak főszereplője és producere volt, de a direktori székben is ő ült.
Az egy újabb nehéz küzdelem volt.
Robert De Niro később még vállalt egyszer direktori szerepet: társrendezője volt a Bronxi mese Broadwayre készült musicalváltozatnak, amelyet 2016-ban mutattak be, és két éven át futott.