A KultPont vendége Buda Andrea, a Cinema City marketing és PR igazgatója, aki elárulta, hogy mennyire sikeres a Futni mentem vagy a Hogyan tudnék élni nélküled mondjuk egy hollywoodi blockbusterhez képest.
1895. december 28-án a Lumière-fivérek a párizsi Boulevard des Capucines 14. szám alatti Grand Café kávéházban megtartották az első nyilvános filmvetítést. Ettől a pillanattól kezdve létezik a mozi intézménye. Ennek már 130 éve. A mozi azóta átalakult, a mozgóképhez lett hang, aztán szín. A filmek tartalma, maga a kontent is sokat változott, de annak fogyasztása is több lett, mint pénzért filmezni, hisz ma már VIP termek, IMAX mozik és 4DX színesítik a szolgáltatást. Utóbbiak hazánkban a legnépszerűbbek a régióban, még mielőtt bárki azt hinné, hogy 4DX-filmre nem ül be senki.
Az IMAX persze önmagáért beszél, hisz a direkt ezzel a technológiával készült filmek megtalálják azt a közönséget, akik képesek hónapokon át teljesen megtölteni a legnagyobb IMAX-termeket is. Köszönhető ez annak is, hogy olyan neves rendezők készítenek ilyen filmeket, mint James Cameron és Christopher Nolan.
Ha már James Cameron szóba jött: a 2025 decemberére műsorra tűzött Avatar-folytatásnak nem biztos, hogy olyan egyszerű dolga lesz a hazai mozikban, mivel a decemberi időszakban jön majd ki egy újabb Herendi Gábor-film. Neki köszönhető a Futni mentem, ami megdöntötte az 1997 óta fennálló nézettségi rekordot, amit A miniszter félrelép tartott.

Ezzel A miniszter félrelép című komédiától fosztotta meg a trónt Herendi Gábor vígjátéka.
Buda Andrea, a Cinema City marketing és PR igazgatója elmondta, hogy rég látott már olyat, hogy 50-60 év feletti nők és férfiak álltak volna sorban a moziban úgy, hogy nem az unokájukat viszik valami gyerekfilmre. Márpedig a Futni mentem ezt elérte. Szerinte annak tudható be a film sikere, hogy nagyon sok embert megszólít. Megszólítja azokat, akik szeretnek futni, megszólítja a családi filmek kedvelőit, illetve azokat, akik a romantikus vígjátékokért rajonganak. Utóbbi pedig elég népes tábor, ahogy a Cinema City belső kutatásából kiderült. A magyar nézők főként a romantikus vígjátékokra ülnek be.
Ehhez hozzá tartozik még az is, hogy a pandémia óta megnőtt az igény a horrorfilmekre is.
De, ami már szinte örök idők óta változatlan, hogy a magyar nézők leginkább a szinkronos filmekre ülnek be. Egész pontosan a nézők 73%-a az ilyen tartalmat szereti. Ami bíztató, hogy a fiatalabb korosztály körében ez az arány 58%. És azt is érdemes megjegyezni, hogy a Cinema City igyekszik kielégíteni a mozizni vágyó közönség igényeit ilyen téren: például, amikor a debreceni egyetemről kaptak levelet, hogy a külföldi diákok nem tudnak moziba menni és szórakozni, mert nincs feliratos film, akkor átrendezték a műsorkínálatot, hogy legyenek eredeti nyelven vetített tartalmak is. (És ez meg is látszott a bevételeken.)
A forgalmazók is látják ezeket a számokat, és mivel ez egy piaci alapon működő szolgáltatás, első sorban azt fogják kínálni, amire nagyobb a kereslet.