Durva zuhanásban a Netflix, a reklámok jelenthetik a megoldást

A cég szerint a fő bűnösök a jelszómegosztók és persze a konkurencia.

Közzétette 2022 első negyedévére vonatkozó üzleti gyorsjelentését a Netflix, és nem túl hízelgőek a számok:

200 ezer előfizetőt veszítettek, és a várakozások szerint a második negyedévben még 2 millió néző tűnhet el a platformról.

Januárban 221.84 millió előfizetője volt a streamincégnek, március végén már „csak” 221.64 millió.

Az elmúlt 10 évben ez az első eset, hogy egy negyedéves periódus alatt nem nőtt, hanem csökkent a Netflix előfizetőinek száma. Ezekben a számokban nincs benne az orosz-ukrán háború hatása, vagyis a szolgáltatás felfüggesztése Oroszországban.

A cég szerint négy ok állhat az előfizetőszám csökkenése mögött.

  1. A szolgáltatás további bővítése előtt olyan akadályok is állnak, amelyeket nem tudnak befolyásolni, például hogy sok háztartásban, ahol még hagyományos sugárzású csatornákat néznek, nincsenek streamelésre alkalmas tévékészülékek.
  2. Ugyan nagyjából 222 millió háztartásban fizetnek a szolgáltatásért, a jelszómegosztásnak köszönhetően van nagyjából 100 millió „potyautas” is.
  3. A konkurencia egyre izmosodik, a klasszikus tévék mellett ott a YouTube, az Amazon vagy a Hulu, az utóbbi három évben viszont a hagyományos műsorszolgáltatók (HBO, Paramount, NBC) is rájöttek, hogy a streaming a jövő, és ők is szeletet kérnek a tortából.
  4. Ezekhez járulnak hozzá olyan makrotényezők is, mint a megtorpanó gazdasági növekedés, a növekvő infláció, az orosz-ukrán háborúhoz hasonló geopolitikai események és a COVID utóhatásai.
Forrás: Netflix

 

A Netflix megoldásként az előremenekülést választja, vagyis továbbra is egyre több hangsúlyt fektet az eredeti tartalmak gyártására - példaképpen említik a negyedév legnézettebb sorozatait (Bridgerton, Az örökösnő álarca mögött), filmjét (Az Adam-projekt) és dokumentumfilmjét (A Tinder-csaló). Emellett bevezették a „dupla like” funkciót, így a sima tetszésnyilvánításnál hangsúlyosabban lehet jelezni, ha tetszett egy tartalom, ami segíti az algoritmus tökéletesítését.

A cég vezérigazgatója, Reed Hastings ezen túl bejelentette, hogy a jelszómegosztás ellen még határozottabban lépnek fel, a jelszómegosztás elleni rendszer globális bevezetése azonban körülbelül egy évet vesz igénybe. Nem kizárt az sem, hogy bizonyos feltételek mellett „legalizálják” a megosztást, például úgy, hogy plusz díjat kérnek érte.

A másik mentőötlet a „reklámokkal támogatott szint” bevezetése lehet,

amelyet pár éve még Hastings is ellenzett. A rendszer lényege az lenne, hogy aki kevesebbet akar fizetni a Netflixért, az választhatna egy reklámokkal teli verziót. Más streamingszolgáltatóknál erre van példa, de a Netflix eddig büszkén hirdette, hogy az ő platformjuk szigorúan reklámmentes.

via: Variety