Reed Hastings azt találta mondani meglehetősen érzéketlen módon, hogy a koronavírus hatalmas szerencse volt a streamelős cég számára.
Miközben rengeteg cég, sőt szórakoztatóipari vállalat (lásd például a mozikat) nagyon megszenvedte a koronavírust, a Netflix egyenesen szárnyalt, hiszen a karantén idején az otthon ülő emberek még több tartalomra vágytak, és ezt nagyrészt a streamelős óriásnál találták meg.
Az év első három hónapjában (amibe ugye beleesik a március is, amikor világszerte annyira elharapódzott a járvány, hogy a legtöbb országban kijárási korlátozásokat léptettek életbe) közel 16 millió új feliratkozó regisztrált a Netflixnél – ami csaknem kétszer annyi, mint a 2019 utolsó hónapjaiban mért új előfizetők száma.
Ennek megfelelően a cég tőzsdei árfolyama is megemelkedett az idén (több mint 30 százalékkal), hiszen a befektetők is látták, hogy az emberek egyre több időt kénytelenek otthon tölteni. Nem csoda tehát, hogy a cég vezetője (egyúttal egyik alapítója), Reed Hastings nagyon örült az eredménynek – annyira, hogy nagy örömében elég érzéketlenül sikerült fogalmaznia.
„Kiderült, hogy ez egy olyan biológiai vírus, ami leginkább nem megöli az embereket, hanem otthon tartja őket. Lehetett volna egy internetes vírus is, amitől behalnak a routereink, miközben a Disney (a Netflix nagy riválisa – a szerk.) él és virul a vidámparkjaival” – nyilatkozta a vezető a The Timesnak.
„Rájöttünk, hogy az üzleti életben ilyen is van, hogy egyszerűen csak szerencséd van, és ez nem a te hibád.
Nem kell bűnösnek érezned magad miatta. Szóval most úgy vagyunk vele, hogy oké, akkor kiszolgáljuk az előfizetőket, és learatjuk a babérokat. Aztán – kopogjuk le! – úgyis jön a vakcina, a Covid a múlté lesz, és már csak őrült sztorikban fog felbukkanni, milyen szörnyű volt a 2020-as év” – tette hozzá Hastings.
(via Independent)