De az Aranyélet 3. évadát is kivették a kínálatból. A hivatalos indok az HBO Max és a Discovery+ összeolvadásának előkészítése.
Minden előzmény nélkül eltűnt az HBO Maxról A besúgó című sorozat, ami áprilisban és májusban is a platform legnépszerűbb tartalma volt itthon – írja a Kreatív.
Természetesen a PORT.hu is azonnal megkérdezte a történtekről az HBO Magyarország PR managerét, Pinczés-Pressing Ádámot, aki a cég hivatalos, és meglehetősen szűkszavú válaszát küldte el nekünk:
Az HBO Max és a Discovery+ összeolvadásának előkészítéseként zajlik a két platform elemzése és a végső szolgáltatás kialakítása. Ennek a folyamatnak a része, hogy egyes tartalmak lekerülnek a felületekről.
A Kreatív cikke azt is megemlíti, hogy a változás minden országot érint, ahol elérhető az HBO Max, vagyis A besúgó eltűnik az összes többi ország kínálatából is. A Kádár-korszakban játszódó sikersorozat mellett számos más tartalmat is érint a mostani lépés, vagyis már nem elérhető:
- az Időbevándorlók két évada (Beforeigners)
- az Apanapok (Czech It Out)
- a Foodie Love
- az Árnyak 3. évada (Umbre)
- a Szexi svédek (Lust)
- az Eszmélet (Sleepers)
- az Aranyélet 3. évada.
A lap felhívta a figyelmet arra is, hogy csupa olyan sorozatról van szó, amelyeknek leszedése azért sem logikus, mert saját gyártású, friss, vagy frissebb évaddal rendelkező tartalmak. Olyanok, amelyeket az HBO Max és riválisai is kiemelten kezelnek, jó helyekre tesznek, hiszen ezek saját megrendeléseik, érdekükben áll a sikerük, nézettségük.
Annak valóban lett volna értelme, ha bizonyos országokban leszednek néhány, nem annyira sikeres tartalmat, ez teljesen bevett szokás (főleg ha egy vásárolt tartalom jogai lejárnak). De olyan globális leépítést itthonról még biztosan nem láttunk, amelynek részeként egy márka egy piacon a két legismertebb lokális tartalmát (Aranyélet, A besúgó) tünteti el.
– lamentál a Kreatív cikkének szerzője, aki szerint a streaming és tévés piacon évek óta a lokális tartalomra épülnek stratégiák, minden streamingplatform úgy terjeszkedik globálisan, hogy lehetőleg minden régióban helyi produktumokkal is jelentkezzen időről időre. A terjedelmes írás az elemzésben kitér arra, hogy alighanem David Zaslav, a HBO Max és a Discovery+ összeolvadásából létrejött Warner Bros. Discovery vezérigazgatója által szorgalmazott, 3 milliárd dollár megspórolását ígérő költségcsökkentés részeként kerülhetett sor ilyen unortodox lépésre.