Felpörög a Netflix: hetente érkeznek a saját gyártású filmek

Egy videóban meg is mutatják, mire számíthatunk. Nem kispályáznak.

A koronavírus miatt döglődnek a mozik, több film is kényszerűségből streamingszolgáltatók platformján debütált, egyesek már a mozik halálát vizionálják. Habár a Netflixnek eddig is voltak szép számmal saját filmjei, sőt, egy-egy presztízsprodukcióval (Az ír, Róma) az Oscar-versenybe is beszálltak, inkább kevesebb, mint több sikerrel, talán kapóra jött nekik a kényszerű otthoni mozizás, mert azt ígérik, hogy 2021-ben minden héten bemutatnak filmeket, amelyek elején ott virít majd a piros logójuk. Ezt a sort indította a múlt héten Mundruczó Kornél és Wéber Kata Pieces of a Woman című drámája.

Az alábbi kedvcsináló videóban Gal Gadot, Ryan Reynolds és Dwayne Johnson mutatják meg, nagyjából mire is számíthatunk:

 

A teljesség igénye nélkül lássunk néhány címet:

Army of the Dead – Zack Snyder idén az HBO MAX-on debütáló, bővített Igazság Ligája-film mellett a Netflixen is gurít, és bármilyen retteneteket is forgat már sok-sok éve, emlékezzünk, hogy a Holtak hajnala remake-létére is még mindig az egyik legjobb zombifilm. Reméljük, Snyder is emlékszik még saját magára.

Blonde – Joyce Carol Oates azonos című regénye alapján készült film Marilyn Monroe életét dolgozza fel. A címszereplőt Ana de Armas (Szárnyas fejvadász 2049, Tőrbe ejtve) alakítja, a rendező a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Fordot jegyző Andrew Dominik, biztosra vehetjük tehát, hogy nem egy megszokott életrajzi film lesz.

Don't Look Up – Adam McKay (A híres Ron Burgundy legendája, Tesó-tusa, Alelnök)  filmjében két csillagász próbálja felhívni a nyilvánosság figyelmét, hogy egy óriási aszteroida közeledik a Föld felé, ami fél év múlva elpusztíthatja az egész bolygót. A szereposztás egészen elképesztő: Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Rob Morgan, Jonah Hill, Tyler Perry, Timothee Chalamet, Ron Perlman, Cate Blanchett és Meryl Streep.

Escape from Spiderhead – Joseph Kosinski (Tron: Örökség, Feledés, Top Gun: Maverick) rendezte a jövőben játszódó sci-fit, amelyben a főszereplők egy olyan börtönben raboskodnak, ahol érzelmeket módosító drogokat tesztelnek rajtuk. Főszerepben Chris Hemsworth és Miles Teller.

Fear Street – R.L. Stine, a nálunk kevésbé ismert, ám Amerikában gyerekek generációit borzongató Libabőr-sorozat szerzőjének regényei alapján készült horrortrilógia központi motívuma az Azból lehet ismerős: egy kisváros életét időről-időre felborzolja valami szörnyűség, és egy csapat kamasz rájön, hogy ezek az események valahogy összefüggenek. A három film alcíme alapján a történet elég messzire visszanyúlik az időben: 1994, 1978 és 1666.

Sweet Girl – Jason Momoa egy apát játszik, aki kislányát védi, miközben bosszút áll felesége gyilkosain. Nem valami eredeti sztori, de Momoának minden jól áll.

The Guilty – Krimi, Nic Pizzolato (True Detective) írta és Antoine Fuqua (Kiképzés) rendezte. Ennyi talán elég is lenne, de nézzük azért a szereposztást is: Jake Gyllenhaal, Peter Sarsgaard, Riley Keough, Ethan Hawke. Tuti megnézzük.

The Hand of God – Paolo Sorrentino új filmje. A rendező már a Homemade című rövidfilm-antológiában is dolgozott a Netflixnek: a szkeccsfilmek a tavalyi tavaszi karantén idején készültek, van köztük jobb és rosszabb is, de Sorrentoé egyenesen zseniális. Egy akciófigurákkal elbábozott fura kis filmecske, amiben II. Erzsébet épp a Vatikánba látogat, amikor beüt az utazási tilalom. Mivel haza nem mehet, Ferenc pápával tölti az idejét, és lassacskán plátói románc alakul ki közöttük. Néha felbukkan a Töki is.