A Halálsoron olyan, mint A remény rabjainak kilátástalan verziója.
Frank Darabont három Stephen King sztorit adaptált filmre, ebből kettő is börtönben játszódik: az 1994-es A remény rabjai a türelemről és a szabadulásról, valamint az emberségről szól, az 1999-es Halálsoron viszont a halálról és megszabadulásról – egészen másfajta megszabadulásról, mint A remény rabjai.
Tom Hanks tartozott ezzel
A Halálsoron forgatásának idején Tom Hanks a karrierje csúcsán volt: olyan, teljesen különböző műfajú filmekben szerepelt ekkoriban, mint A szerelem hullámhosszán (1993), a Philadelphia - Az érinthetetlen (1993), vagy a Forrest Gump (1994), vagy épp a Ryan közlegény megmentése (1998). Az ő nevével ekkoriban szinte mindent el lehetett adni, bármire felfigyeltek a nézők: egy olyan „szentháromság” mint Stephen King, Frank Darabont és Tom Hanks kifejezetten csábító volt. Hanks ráadásul úgy érezte, tartozik ezzel a szereppel a rendezőnek.
Történt ugyanis, hogy Darabont eredetileg Tom Hankst szerette volna az előző King-adaptációja, A remény rabjai főszerepére: igen, ő lett volna Andy Dufresne, akit végül Tim Robbins alakított – jó kérdés, hogy kivel jártunk volna jobban, szerintem Hanks is remekül elvitte volna a szerepet, de kétségtelen, hogy Dufresne karaktere örökre összenőtt Robbins-szal. No de, a lényeg, hogy Hanks végül nem vállalta A remény rabjait egy másik film miatt: ez volt a Forrest Gump. Ám mivel visszautasította Darabontot, úgy érezte, tartozik neki, ezért amikor felajánlották neki Paul Edgecomb szerepét a Halálsoronban, gondolkodás nélkül elfogadta. Sőt, a karakter időskori verzióját is ő akarta játszani, ám a sminktesztek nem sikerültek valami jól, ezért a producerek úgy döntöttek, inkább Dabbs Greer alakítsa az öreg Edgecombot.
Ez is érdekelhet
Mindenki kedvence, Tom Hanks nem tud hibázni, így aztán komoly fejvakarás kísérte a tízes lista összeállítását, de szerintünk ezek a legjobb munkái. Eltaláltuk, vagy nem találtuk el?
Lássuk!
(via ScreenRant, Collider)