A Konyhafőnök csúnyán elverte az Exatlont, mégsem lehet teljes az RTL Klub öröme

Az RTL Klub főzős műsorának igencsak jó hete volt, minden adás megverte az egy időben a TV2-n futó Exatlont. Az RTL Klub Híradójának nézettsége viszont aggodalomra adhat okot a csatornának.

Az Exatlon indulása óta nem szerepelt ennyire gyengén a kereskedelmi célcsoportban: múlt héten átlagosan 172.600-an követték a TV2 egykori favoritját, ami 12,3 százalékos közönségarányt jelentett. Az ezt megelőző héten, amikor az RTL Klubon még a Keresztanyu és A mi kis falunk ismétlései futottak A Konyhafőnök helyett, az Exatlont még 180.253-an nézték átlagosan, és a közönségarány is magasabb, 13 százalékos volt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

De aztán

a múlt héten elkezdődött A Konyhafőnök legújabb évada, és egyértelműbbé tette az RTL Klub elsőségét.

A főzős műsor adásai az első héten átlagosan 258 252 nézőt ültettek le a képernyők elé, ami 18 százalékos közönségarányt jelentett a csatornának. Összehasonlításul a múlt hetit megelőző héten a Keresztanyu az aktuális évadának utolsó hetében átlagosan 232 013 nézőt vonzott és 17 százalékos közönségarányt produkált.

A Konyhafőnök tehát nagyon jól kezdett a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), a teljes lakosság körében azonban már nem volt ennyire egyértelmű a helyzet. Míg a fiatalabbak körében ez a szám 18 százalék lett, addig a teljes lakosság körében (4+) csak 14,5 százalékot tudott produkálni átlagosan a műsor. Az Exatlon viszont ebben a célcsoportban egy kicsivel jobban szerepelt, mint a 18 és 49 év közöttiek körében: míg a kereskedelmi célcsoportban 12,3 százalékot ért el, addig a teljes lakosság körében 13,5 százalékot.

A hét legnézettebb műsora mind a teljes lakosság (840 470 néző), mind a kereskedelmi célcsoportban (277868 néző) A mi kis falunk szombati epizódja lett, és a múlt heti cikkben emlegetett hatalmas nézőszámcsökkenés tovább tart: újabb hétezer nézőt veszített az RTL Klubos sorozat. Az esés magyarázata valószínűleg a korlátozások lazítása, a teraszok nyitása és a jóidő beköszönte, és ez természetesen a múlt szombatra is igaz.

A nézőszámok csökkenése egyébként a 16. hét (április 19-25.) óta tart, ekkor került sor a „nyitás második fázisára”, megnyitottak az általános iskolák alsó tagozatai, az üzletek már korábban megnyithattak, szóval

minden lazább lett, és az embereknek már más opcióik is lehettek a tévénézésen kívül.

Míg a 15. héten az RTL Klub Híradóját a kereskedelmi célcsoportban átlagosan még 183.384-en nézték, addig a 16. héten már csak 154.333-an. A TV2-es Tényeknél is megfigyelhető volt ez a zuhanás: a 15. héten még 165.694-en követték figyelemmel a műsort, a 16. héten már csak 141.810-en, azonban a közönségarányok alig változtak, ami szintén mutatja, hogy kevesebben tévéztek, viszont az arányok nem változtak.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub Híradójának nézettsége tovább csökkent, a múlt héten 145.423-an nézték átlagosan, míg a Tényeket 141.110-en. Vagyis az RTL Klubnál nem állt meg a csökkenés, szemben a Tényekkel, ami nagyjából tartja a szintet. A hírműsorok után következő infotainment magazinműsorok (Fókusz, Tények Plusz) nézettsége a 16. heti zuhanás után újra elkezdtek emelkedni, és majdnem elérték már a 15. heti szintet.

A hétvége másképp alakult, mint amit megszokhattunk: eddig az RTL Klub került ki mindkét nap győztesen, de a múlt héten már csak a szombatot tudta nyerni: a kereskedelmi célcsoportban a hétvége első napján az RTL Klub 15,1 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 csupán 7,4 százalékot. A mi kis falunk és az utána következő Egyik kopó, másik eb című amerikai vígjáték elszipkázta a nézőket a TV2-től, ahol ebben az időben az Amerikába jöttem című vígjátékot sugározták.
Na de a vasárnap! Miután az előző héten véget ért az Apatigris aktuális évada, az RTL Klub a Csillagok háborúja: Skywalker korával próbálta meggyőzni a nézőket, de nagyon nem sikerült: a nézők többsége inkább a TV2-n a Jumanji: Vár a dzsungel című amerikai vígjátékot választotta, ezzel pedig el is vitte az estét a csatornának: míg a TV2 12,1 százalékos közönségarányt ért el, addig az RTL Klub csupán 7,7 százalékot.


A hétköznapokat viszont fölényesen vitte az RTL Klub, ezért a heti átlagos közönségarány a múlt héten a következőképpen alakult: RTL Klub 14,9 százalék; TV2 10,8 százalék.