A Nagy Ő a nézőkön kívül a TV2-nek is fájhatott

A TV2 újraélesztette A nagy Ő formátumot egy újabb évaddal, de az első adás után lehet, hogy már megbánták.

A múlt hét nagy premierje vasárnap esti A Nagy Ő volt (kritikánk itt olvasható), de bukta lett az adásból – legalábbis a nézettséget illetően: mind a teljes lakosság, mind a kereskedelmi célcsoport körében csak a tizenkilencedik lett a legnézettebb műsorok listáján: a teljes lakosság körében 677 399-en követték figyelemmel 14,3 százalékos közönségarány mellett, míg a kereskedelmi célcsoportban csupán 190 884 nézője volt a műsornak, a közönségarány itt még alacsonyabb, 11,2 százalék, ami nagyon halvány teljesítmény egy ekkora produkciónál.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A kereskedelmi célcsoportban

a nézők inkább az RTL Klubon vetített filmet, a legújabb Men in Black-ket választották,

ez a műsor a tizenharmadik helyen ért célba, vagyis jóval megelőzte A Nagy Ő első adását. Az adatokból az is látszik, hogy többen elkezdték nézni A Nagy Ő-t, a műsor első félórájában még vezetett a Men in Black előtt, de a második félórában már a filmet nézték többen.

A teljes lakosság körében azt látjuk, hogy a nézők többsége azért A Nagy Ő-re volt kíváncsibb, és az RTL Klubon vetített filmre sokkal kevesebben kapcsoltak, de ez még így is szerény eredmény egy ekkora szabású műsortól.

A hét legnézettebb műsora mindkét célcsoportban az X-Faktor lett:

a teljes lakosság körében 871 056-an nézték a műsort, a közönségarány 22,2 százalékos lett, míg a kereskedelmi célcsoportban 401 014 néző követte figyelemmel az énekeseket, a közönségarány 26,4 százalékos lett.

És ami a trendeket illeti: már az X-Faktornál is látható, hogy a teljes lakosság, vagyis a négy évnél idősebb tévénézők és a kereskedelmi célcsoport (18 és 49 év közöttiek) tévénézési szokásai kezdenek nagyon elkülönülni egymástól. A teljes lakosság körében, ha csak minimálisan is, de veszített közönségéből a tehetségkutató (az előző héten 909 851 néző; 22,3% SHR), viszont a fiatalok körében növelni tudta nézőszámát a műsor, és a közönségarány is szabad szemmel jól láthatóan nőtt. (előző héten 371 352 néző; 23,9% SHR).

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság és a kereskedelmi célcsoport nézői szokásának különbségei a többi műsornál még ennél is feltűnőbbek, és az is látható, hogy az előbbi célcsoport inkább a TV2 műsorait választja, míg az utóbbi inkább az RTL Klub műsorait követi figyelemmel.

A különbség a két csatorna hétköznap jelentkező műsorainál is kitűnik: míg a teljes lakosság körében a TV2-es Farm VIP-t választják többen, addig a kereskedelmi célcsoport tagjai inkább az RTL Klubon sugárzott A Konyhafőnök VIP-t nézik. Ugyanakkor a Farm VIP mindkét célcsoportban veszített nézőket, a Konyhafőnök VIP pedig ezzel fordítottan arányosan növelni tudta nézőszámát.


                                                                  Teljes lakosság                       18 és 49 év közöttiek

Konyhafőnök VIP (47. hét) 564 251 néző; 14,7% SHR     211 381 néző; 15,2% SHR
                                       (48. hét) 594 144 néző; 15,5% SHR      232 618 néző; 16,9% SHR

Farm VIP                   (47. hét) 740 929 néző; 17,1% SHR      218 574 néző; 14,5% SHR
                                       (48. hét) 726 084 néző; 17% SHR          214 121 néző; 14,7% SHR

A nézettségi listán a fentiekből következően a kereskedelmi célcsoportban a Konyhafőnök VIP adásai következnek az X-Faktor első helye után, míg a teljes lakosság körében az X-Faktor után a hírműsorok jönnek vegyesen: Tények és RTL Híradók váltják egymást, aztán jönnek a Farm VIP adások, utána pedig a Konyhafőnök-epizódok.

A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok között újra nagy különbség alakult ki: RTL Klub: 16,3% SHR; TV2: 10,6% SHR.

Meglátjuk, hogy mire megy a TV2 A Nagy Ő-vel, ami minden hétköznap jelentkezik két héten keresztül.