Van egy pasas, aki meggyilkol valakit, és átveszi az áldozat életét, ha pedig megunja azt, megint talál valaki mást, amíg össze nem fut Angelina Jolie-val. Ott jönnek a komplikációk!
A késő 90-es, kora 2000-es évek filmes hőse a rendőrségi profilozó volt, félig pszichiáter, félig zsaru, aki képes volt a gyilkosok agyával és a rendőrök rutinjával gondolkodni, és egyfajta kívülállóként nem vonatkozott rájuk minden szabály. Ilyen figura az FBI egyik legjobb, a bűnözők személyiségét vizsgáló szakembere, Illeana Scott ügynök (Angelina Jolie). Rendhagyó módon, mindig a megérzéseire hagyatkozva próbálja kiismerni a gyilkosok gondolkodásmódját. Képességei szinte misztikusak, sok megoldhatatlannak tűnő bűncselekmény elkövetőjét fogták már el az ő intuíciója segítségével. A Leclair (Tchéky Karyo) nyomozó által vezetett montreali csapat is az ő segítségét kéri egy megfeneklett sorozatgyilkossági ügyben. Még akkor is, ha az FBI hivatalosan csak amerikai felségterületen illetékes, de ezt az apróságot a quebeci forgatási helyszín és az olyan francia karakterszínészek, mint Tchéky Karyo, Olivier Martinez vagy Jean-Hugues Anglade miatt könnyedén átugrották.
Illeana meglepő elmélettel rukkol elő: akit keresnek, életeket rabol. Az elkövető mindig felveszi áldozata személyiségét, új néven, új arccal él tovább, és ha megunta, újból öl. És így kerül a képbe egyrészt az elkövető édesanyja (a színészlegenda Gena Rowlands), illetve egy különös műkereskedő (Ethan Hawke), akit tanúként hallgatnak ki, de akár ő is lehet az elkövető, és mivel Kiefer Sutherland neve is előkelő helyen szerepel a stáblistán, nyilván valahogy, valamikor ő is fontos szerepet fog játszani. Az Életeken át (2004) nem kultfilm, nem a 2000-es évek közepének egyik legjobb thrillere, de még csak nem is Angelina Jolie karrierjének kiemelkedő darabja, egyszerűen egy profin megcsinált, hangulatos műfaji darab, amelyet Michael Pye nagyon sok szempontból különböző regénye alapján D.J. Caruso vitt vászonra. Amiért mégis izgalmas, az a kor lenyomata, az ekkor oly divatos erotikus thrillerek hatása, a rendőrdrámák újraértelmezése és persze a fiatal Angelina Jolie játéka – utóbbi nem elhanyagolható tényező!