Íme a film, amit élve eltemettek

A hatalmas sztárnak számító Margot Robbie az egyik főszereplője, kapott jó kritikát is, mégis elásták a Budapesten, magyar koprodukcióban forgatott filmet, amit még nálunk sem mutattak be.

Aláírom, a Terminal nem a legjobb címadás volt, hiszen ott van a Tom Hanks-féle remek Terminál (2004) és még féltucat ugyanezen a címen futó produkció, ráadásul ebből az égvilágon semmit nem tudunk meg magáról a filmről. Ráadásul magyarul nem is működik, hiszen az elnevezés a történet egyik fontos helyszínére utal, amit mifelénk vasútállomásnak mondanak. Ezt leszámítva minden ott volt a sikerhez, elsősorban az itt magát producerként is kipróbáló Margot Robbie a főszerepben, aki ugyebár napjaink legmenőbb színésznője, egy csavaros sztori, egy látványos kivitelezés és olyan remek karakterszínészek, mint Simon Pegg, Mike Myers vagy a mostanában rendezőként is ismert, a Bohém rapszódiát és a Rocketmant is jegyző Dexter Fletcher.


Miről is van szó az általunk most kissé felturbózott, de így is kissé semmitmondó szinopszis szerint? Két bérgyilkos egy homályosan megfogalmazott, titokzatos küldetésre indul, de a történetben feltűnik egy halálosan beteg egykori tanár, aki az öngyilkosság gondolatával játszik, egy mindenhol felbukkanó rejtélyes takarító és egy pincérnő is, aki kettős életet él, de az is lehet, hogy nem. Hőseink sorsa váratlanul, de nem véletlenül keresztezi egymást, ám ennek halálos következményei lesznek. Mindez egy éjszaka, nagyrészt, de nem kizárólag a már emlegetett, meg nem nevezett országban lévő pályaudvaron történik, és mivel Budapesten forgatták, több régi szovjet gyártmányú automobil is feltűnik a történet során, többet között egy Volga, egy Lada és egy Moszkvics.

A film forgalmazása jól indult, levetítették a potenciális vevőknek a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon, a kritikák ugyan nem voltak egyértelműen kedvezőek, de Robbie-t és a film neo noir hangulatát dicsérték, a premier a szintén rangos Edinburgh-i Filmfesztiválon volt, majd valami nagyon félrement. Valószínűleg a forgalmazó baltázott el valamit, mert a nemzetközi forgalmazás behalt, és ha minden hír igaz, még az Egyesült Királyságban is mindössze egy mozi vetítette a premier hetén – igaz, az a pici, de népszerű Prince Charles Cinema volt London kellős közepén -, majd jött a digitális és tévés forgalmazás. Nálunk sem vetítették, pedig mifelénk szeretik felismerni a főváros különböző ismert pontjait – lásd A vörös veréb vagy Atomszőke. Vajon miért?

Tény, hogy a sztorin lenne mit köszörülni, és az elsőfilmes rendező, Vaughn Stein egyszerre igyekezte másolni Zack Snydert és Guy Ritchie-t, illetve túl sokszor olvasta el az Alice Csodaországbant, de az egész izgalmas, baromi jól néz ki, és mondtuk már, hogy Margot Robbie a főszereplője?