Itt a harmadik hullám, és ez befolyásolja a tévénézési szokásainkat is

Az RTL Klub Híradójának nézettsége szabad szemmel is jól látható mértékben nőtt, és húzta magával a hírműsor utáni műsorok nézettségét is. A tévénézők éheznek a hírekre.

Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy az RTL Klub múlt héten növelni tudta az elmúlt időben csökkenő előnyét: a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), főműsoridőben (19-23h) 13 százalék lett az átlagos közönségarány, míg a TV2-é 11,5 százalék.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Ebben a korcsoportban a múlt hét legnézettebb műsorainak listáján az első kilenc helyet RTL Klubos műsorok foglalják el: első négy helyen a Keresztanyu négy epizódja szerepel, majd jön két RTL Híradó, aztán a maradék Keresztanyu rész, egy Fókusz és egy Híradó. A legnézettebb műsor a Keresztanyu keddi epizódja lett 274 598 nézővel és 17,5 százalékos közönségaránnyal. A hatodik helyen végzett csütörtöki RTL Híradó elképesztő, 24 százalékos közönségarányt produkált, ami jól jelzi a harmadik hullám múlt heti bejelentését. Ez a 24 százalék azt jelenti, hogy az éppen tévét nézők negyede az RTL Híradójára kapcsolt. A héten egyébként 18,3 százalékra kúszott fel a hírműsor átlagos közönségaránya, az előző héten ez a szám még csak 17,5 százalék volt.

Forrás: TV2

 


És a Híradó utáni műsorok közönségaránya is nőtt: a Fókusz a múlt héten 14,8 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, és a Keresztanyu is erősíteni tudta pozícióját: a hetedik héten 16,4 százalékos közönségarányt ért el, a múlt héten már 17,5 százalékot hozott a csatornának. Ebbe a képbe illik A mi kis falunk sorozat ismétlése, ami a hetedik héten csak 11,4 százalékot ért el, míg a múlt héten már 13 százalékot produkált.

A TV2 legnézettebb műsora változatlanul az Exatlon című sportreality, ami az előző héthez képest a múlt héten minimálisan gyengült a kereskedelmi célcsoportban: míg a hetedik héten 15,8 százalékos közönségarányt ért el, addig a múlt héten 15,3 százalékot. A csatorna egy kevésbé elegáns húzással elbúcsúzott a Doktor Balatontól: az „első évad” a múlt héten ért véget, így egy kicsit nőtt az érdeklődés a sorozat iránt, illetve az iránt, hogy mégis hogyan zárják a sorozatot. A kereskedelmi célcsoportban a hetedik héten még csak 11,5 százalékos közönségarányt ért el, a múlt héten ez a szám 12,2 százalékra nőtt. A sorozat egyébként az idő múlásával egyre gyengébb számokat produkált, úgyhogy egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb kiveszik a főműsoridőből. És a TV2 nem bízza a véletlenre: az Exatlont március 1-től már 19.40-től kezdik vetíteni, pontosan egy időben az RTL Klubon futó Keresztanyuval. 

A teljes lakosság körében továbbra is a hírműsorok a legnépszerűbbek, a múlt hét legnézettebb műsora a vasárnapi RTL Klub Híradó volt 897 212 nézővel és 21,7 százalékos közönségaránnyal, a második helyen végzett a csütörtöki Híradó 825 513 nézővel és 23,6 százalékos közönségaránnyal, harmadik lett a pénteki Keresztanyu 802 360 nézővel és 18,3 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság körében (4+) az RTL Híradója átlagosan 21,6 százalékos közönségarányt produkált, a Tények pedig 19,9 százalékot, vagyis itt is látható, hogy a nézők híréhsége óriási, és ezen nem is csodálkozunk.

A hét nagy kérdése lesz, hogy a gigászok csatája (Exatlon vs. Keresztanyu) hogy alakul, erről a jövő heti cikkünkben számolunk be. Izgatottan várjuk, hogy az Exatlon el tudja-e orozni a Keresztanyu törzsközönségét az RTL Klubtól, vagy annyira azért nem eszik forrón a kását.