Remek történet arról, hogy mit tegyünk, ha ránk omlik a világ

Till Attila első rendezése, a Pánik ügyesen egyensúlyoz a komédia és a tragédia közötti rendkívül vékony mezsgyén, miközben még néhány stílusbravúrra is futja.

Till Attilát a legtöbben csak a TV2 kicsit túlmozgásos, de mindig profi műsorvezetőjeként és játékmestereként ismerik, akit láthattunk már jó és kevésbé jó műsorokat vezetni, de van Tillának egy másik oldala is, a filmrendező. Ráadásul jó filmrendező, aki eddig egy rövidfilmet tudhat maga mögött, a Csicskát (2011), illetve két egész estéset, a Tiszta szívvelt (2015) és a Pánikot (2008). És vajon miről szól az utóbbi, amely egyben rendezői bemutatkozása is volt? Arról, hogy mit tegyünk akkor, ha maga alá temet az élet és senkire sem számíthatunk, csak a jól kipróbált finn módszerre!

Forrás: Hungaricom

 

Harmincéves korára Zsuzsi (Gubík Ági) mindent elért, amire csak egy nő vágyhat: jól fizető állása, szép autója, saját lakása van és egy jó pasija. Csakhogy a pasi egy szemétláda, és amikor szakít a nővel, kiderül, hogy annak pánikbetegsége van. Ezért aztán Zsuzsi önként bevonul a Pánik Klinikára, ahol a terapeuta Dr. Berger Berta (Schell Judit) veszi kezelésbe, aki az ún. finn módszert alkalmazza, amelynek egyik legfontosabb eleme egy szalmabála és a köpdösés.

Ám a klinika falain túl sem mindenki teljesen normális.

Zsuzsi anyja, Elli (Bánsági Ildikó) figyelemre vágyik, de mindenáron, és úgy érzi, rá még sok kaland és még több pasi vár. Legjobb barátnője lánya (Ónodi Eszter) betegesen félti a kisgyermekét, Zsuzsi öccse pedig azt hiszi, emberi alakot öltő földönkívüliek járnak köztünk. És akkor még nem beszéltünk Dickről, a kőkemény zsaruról (Thuróczy Szabolcs ) és társáról, Dinóról (Kovács Lehel), akik nem csak rendőrként társak, de ez egy olyan titok, ami nagyon sokba kerülhet nekik.

Forrás: Hungaricom

 

A Pánik és Till Attila rendezésének titka a komédia és a tragédia közötti kötéltánc, hiszen itt a legtöbb szereplő bizonyos értelemben ön- és közveszélyessé válik, amint a világ összedőlni látszik körülöttük. A kérdés csak az, hogyan reagálnak a saját kis és nagy pánikhelyzetükre, és kapnak-e segítséget valakitől. Tilla első rendezése nem tökéletes, néha aránytévesztésbe fut bele, és túl sok az olyan vizuális geg, ami külön-külön jól működik, együtt viszont már egy picit ellopják a show-t, de értjük: ha beüt a pánik, torzul a valóság. Az viszont vitathatatlan, hogy Till Attilának már ekkor is remek stílusérzéke volt, és remekül bánik a színészeivel. A viszonylag keveset foglalkoztatott Gubík Ági láthatóan hálás a lehetőségért és remek – az akkor még létező filmszemle legjobb színésznőjének választották meg -, akárcsak Thuróczy Szabolcs, de őt gyakrabban látjuk, és ő mindenben nagyszerű. A show-t azonban gyakran ellopja Stefanovics Angéla egy apró szerepben, de ő már csak ilyen.

Forrás: Hungaricom