A The Floor kiütéssel győzött a Zsákbamacska ellen. Mióta vége lett a TV2 idei sikerműsorának, a Házasság első látásra című realitynek, lejtmenetbe került a csatorna, és ezt a Zsákbamacskának köszönhetik.
Múlt héten mutatkozott be az RTL legújabb vetélkedője, a The Floor – Csak egy maradhat, és a siker óriási. Egy adást átlagosan 195 ezren néztek, a közönségarány 21,7 százalékos volt. Ez az eredmény összejöhetett volna akár úgy, hogy az első adást még nagyon-nagyon sokan nézik – köszönhetően a hatásos beharangozóknak – és aztán szépen lassan csökken a nézettség.
De! Pont az ellenkezője történt: az első epizódot nézték a legkevesebben, egyébként ez lett a múlt hét hatodik legnézettebb műsora, a vetélkedő többi adását ennél többen nézték. Ez pedig azt jelenti, hogy a kezdetben még nem oly lelkes nézők is kedvet kaptak a további részekhez, és egyre többen követték figyelemmel a játékot.
A legnépszerűbb a keddi epizód lett, ez lett egyben a hét legnézettebb műsora 221 189 nézővel a fiatalok körében, és nagyon magas, 23,1 százalékos közönségaránnyal.
De a többi adásnak sem kell szégyenkeznie, a toplista első hat helyéből ötöt a The Floor vitt, a harmadik helyre befért a Real Madrid – Bayern München BL-meccs.
ez is érdekelhet
Nemcsak a feladatok túl egyszerűek, a játékosok is túl óvatosak. Az óvatosság jelen esetben azt jelenti, hogy hőseink rendre elkerülik a veszélyes párbajokat, ami jó taktika a játékosoknak, mérsékelt izgalom a nézőknek.
Tovább
A teljes lakosság körében is jól szerepelt a műsor, a heti toplista első négy helyezett Tények-adásai után az ötödik és hatodik helyen nyitott a The Floor keddi és szerdai adása, ebben a célcsoportban egy epizódot átlagosan 525 ezren követtek figyelemmel, a közönségarány 16,5 százalékos volt.
Összességében tehát sokkal jobban szerepelt a The Floor, mint a leköszönő Az álommeló című RTL-es reality, a kérdés már csak az, hogy innen hova visz az út: a nézettség drasztikus esésére nem számítunk az első hétből kiindulva, viszont nagyon érdekes lesz, hogy mennyire tudja növelni a közönséget, vagy esetleg megreked a jelenlegi szinten.
A TV2 visszatérő vetélkedője, a Zsákbamacska viszont teljesen összeomlott:
a fiatalok körében egy adást átlagosan 101 ezren néztek 11,3 százalékos közönségarány mellett, ami elképesztően gyenge teljesítmény. Az előző hetük sem volt valami acélos, ami ráadásul a premierhét volt, akkor még 117 ezren követtek egy adást, most ez esett vissza 101 ezerre. Természetesen a csatorna is érzi a bukás súlyát, valószínűleg ezért kezdtek el „szórakozni” a VIP adásokkal, amiket múlt pénteken és ezen a héten hétfőn is bevetettek, hogy egy kicsit feljebb tornásszák a nézettséget. De sikerült?! Úgy tűnik, nem: a fiatalok körében a pénteki epizódot 89 512-en nézték, a közönségarány 11,9 százalék volt. A hét legnézettebb Zsákbamacska-adása a toplistán a 16. helyezést érte el, míg a leggyengébben szereplő epizód csupán a 39. helyre ért be. A teljes lakosság körében egy adást átlagosan 421 ezren néztek, a közönségarány 13,6 százalék volt, ez pedig szintén elmaradt az előző heti eredményektől: akkor 440 ezren ültek le átlagosan egy epizód elé, a közönségarány 13,7 százalékos volt.
A TV2-nek tehát nem vált be a tavaly még működő recept, a Zsákbamacska másodszori újraélesztése: előző évben még Majka és Pápai Joci vették át a stafétát Rózsa Györgytől, idén viszont a két műsorvezetőpáros, Marics Peti és Pető Brúnó, illetve Szente Vajk és T. Danny irányítják a vetélkedőt – mint a mellékelt ábra mutatja, felemás sikerrel.
A hétvégi műsorokra áttérve is azt láthatjuk, hogy ez az RTL hete volt: a Gólkirályság című sorozat, ami a második évadával eddig nem brillírozott, szintén javítani tudott nézettségén az előző héthez képest. Míg akkor még csak 107 ezren nézték az aktuális epizódot, addig a múlt szombaton ez a szám már 135 ezer volt, és a 24. helyről a 10. helyig jutott a nézettségi toplistán. A közönségarány is nagyot javult, a 12,9 százalék a múlt héten 17,3 százalékra kúszott fel. A TV2-n azonos időben sugárzott Halálos iramban 6-ot 113 ezren nézték 14,2 százalékos közönségaránnyal.
A nagy meglepetés azonban vasárnap érhette az RTL-t, ugyanis az eddig a legnézettebb műsorként emlegetett Cápák között alulmaradt a Házon kívüllel szemben,
mely harmadik hete új időpontban látható a csatornán: a hagyományosan hatalmas nézettséggel futó vasárnapi RTL Híradó után. Meg is lett az eredménye, ugyanis a műsort 153 ezren nézték 20 százalékos közönségaránnyal, és a nézettségi toplista 7. helyéig menetelt, míg a Cápák között című üzleti reality 140 ezer nézővel és 14,5 százalékos, elég alacsony közönségaránnyal a 9. helyig jutott. A teljes lakosság körében is hasonló volt a helyzet: a Házon kívül 548 ezer nézőt vonzott, míg a Cápák között csupán 449 ezret. Az előbbi a 10. helyezett lett, az utóbbi viszont csak a 26. helyezett a toplistán.
ez is érdekelhet
Szívhatják a fogukat a TV2-nél, valószínűleg őket is meglepte, hogy ennyire gatyán megy a Zsákbamacska.
Tovább
A TV2 hányattatásainak pedig egész hétre meglett az eredménye: a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében még jobban lemaradt az RTL mögött: RTL 15,1 százalékot, a TV2 csupán 10,8 százalékot teljesített.