John Travolta díszes sörénye önmagában is tiszteletet parancsol, és hősünk hol féltucat börtöntölteléket lapít ki, hol egy híres Monet festményt hamisít. Mert ő A hamisító!
Raymond Cutter nagyszerű hamisító, az impresszionista festészet a szakterülete, viszont nem nevezhetjük nagyszerű apának vagy remek fiúnak. Tini fiát, Willt évek óta nem látta, egyszerűen azért, mert évek óta rács mögött ül, de amikor kiderül, hogy a srácnak agydaganata van és nincs sok ideje hátra, Raymond alkut köt, hogy kiszabaduljon és vele lehessen. Az alkut nem az igazságszolgáltatással, hanem pont azzal a gengszterrel köti, aki börtönbe juttatta: egy híres Monet festmény tökéletes másolatát kell elkészítenie, ami önmagában is hatalmas feladat, de a másolatot ki kell cserélnie az eredetire, amit aztán ki is kell valahogy hoznia a szigorúan őrzött múzeumból. Kész sétagalopp, ugye?
Segítségül hősünk néhány régi baráthoz, illetve zsémbes, kocsisként káromkodó apjához és fiához fordul, akinek közben egyfajta kívánságlistáját is teljesítenie kell. Nincs könnyű dolga, hiszen a rendőrség is figyeli, sejtik, hogy készül valamire. John Travolta kissé gyűrötten, pocakosan és megviselten is minden porcikájában filmsztár, aki könnyedén hoz bármilyen figurát, most éppen egy börtönviselt Thomas Crowne-t, apját pedig, akitől a szakmát tanulta, a mindig nagyszerű Christopher Plummer alakítja, a fiát pedig Tye Sheridan. Jók így együtt, és a film nem is igazán rabló-pandúr akciómoziként funkcionál – annak ugyanis időnként kicsit klisé ízű, máskor túl kiszámítható -, hanem karcos családi drámaként.