A Miami Sound Machine élén szupersztárrá vált kubai énekesnő 1957. szeptember 1-jén látta meg a napvilágot. Ebből az alkalomból összegyűjtöttük a latin pop veterán királynőjének legjobban sikerült slágereit.
Miami Sound Machine: Dr. Beat (1984)
A zenekar első nagy slágere, amivel berobbantak a köztudatba. Legalábbis Európában, ugyanis az USA-ban érdekes módon nem keltett túl nagy feltűnést. Arra mindenesetre tökéletes volt, hogy hét, főként spanyol nyelvű nagylemez után a bandát felhelyezze a nemzetközi térképre is.
Miami Sound Machine: Conga (1985)
És az első igazi világsláger, az áttörést meghozó Primitive Love című albumról, ami 1985-ben már az Egyesült Államokban is a Top 10-be került és végül a banda, illetve Gloria karrierjének egyik legismertebb dala lett.
Miami Sound Machine: Bad Boy (1985)
A Conga végérvényesen megnyitotta a kapukat a zenekar előtt, akik innentől csak úgy ontották magukból a slágereket. A Bad Boy szintén a legjobb 10 közt végzett, de ez a dal csendült fel a Három férfi és egy bébi című film nyitójelenete alatt is.
Miami Sound Machine: Words Get In the Way (1985)
A latinos hangzásuktól elszakadó ballada egészen az amerikai Top 5-be repítette a csapatot, és előrevetítette a dalt szerzőként is jegyző Gloria későbbi szólókarrierjének zenei világát is.
Miami Sound Machine: Rhythm Is Gonna Get You (1987)
A Let It Loose címmel megjelent következő korong a banda legsikeresebb nagylemeze lett, egyben az első, amely már Gloria Estefan & Miami Sound Machine név alatt került a boltok polcaira. Ennek az albumnak az előfutára volt a szóbanforgó szám, ami szintén a legjobb 5 közé került az Egyesült Államokban.
Miami Sound Machine: Anything for You (1988)
Tizenhárom évvel megalakulásuk után ez volt a banda első #1 slágere az amerikai piacon, ahol az érzelmes ballada sikerének hatására a Let It Loose című albumot ismét piacra dobták, ezúttal Anything for You címmel.
Miami Sound Machine: 1-2-3 (Remix) (1988)
Gloria utolsó kislemeze a banda kötelékében, legalábbis ami a promotálást illeti. A lendületes szám videóklip verziója egy új hangszerelést is kapott az albumváltozathoz képest, a dal pedig egészen az amerikai toplista 3. helyéig menetelt. A szám Angliában is a legjobb 10 közé került, még nagyobb globális népszerűséget hozva az énekeső és csapata számára.
Gloria Estefan: Don't Wanna Lose You (1989)
Ennek ellenére 1989-ben, ahogy azt talán azt már sejteni lehetett, Gloria szólókarrierbe kezdett, azonban ez csupán formalitás volt, hiszen továbbra is a Miami Sound Machine játszott a lemezein és a koncertjein egyaránt. A banda nevét azonban innentől kezdve nem tüntették fel a kiadványokon, vagyis a Cuts Both Ways címmel megjelent új korong Estefan első szólólemezének tekinthető. Ezen szerepelt ez a ballada is, ami egészen az amerikai slágerlista csúcsáig verekedte magát.
Gloria Estefan: Get On Your Feet (1989)
Bár már szintén Gloria első szólólemezen kapott helyet, ez a dal tökéletes bizonyíték arra, hogy valójában semmilyen tényleges változás nem történt, csupán a zenekar neve tűnt el a lemezborítóról. A hamisítatlan Miami Sound Machine-hangzású szám épphogy csak lecsúszott az amerikai Top 10-ről.
Gloria Estefan: Here We Are (1989)
Egy újabb ballada és egy újabb óriási sláger: az ekkorra már az énekesnő védjegyének számító, a ’80-as évekre oly jellemző érzelmes zenei világ továbbra is borítékolható sikert, egészen konkrétan egy újabb Top 10-es helyezést hozott Estefan számára az Egyesült Államokban.
Gloria Estefan: Coming Out of the Dark (1991)
Az új évtizedbe lépve kis híján végzetes tragédia történt: 1990. március 20-án Gloria turnébuszába egy kamion csapódott, az énekesnő pedig olyan súlyos gerincsérülést szenvedett, hogy csak a hátába helyezett két titánlemeznek köszönheti, hogy egyáltalán esélye volt ismét talpra állni. A műtétet közel egy éven át tartó fizikoterápia, majd szerencsére teljes felépülés követte, Estefan pedig ezzel a dallal tért vissza a zenei életbe. A gospel stílusú szám a kritikusok és a közönség körében is hatalmas sikert aratott és Gloriát ismét a Billboard 100-as lista élére repítette.
Gloria Estefan: Go Away (1993)
Az énekesnő első válogatáslemezén kapott helyet ez a Miami Sound Machine korai hangzását idéző dal, ami elsősorban Angliában és az amerikai dance zenei listán lett sláger, illetve a Made in America című film egyik betétdalaként is nagy népszerűségre tett szert.
Gloria Estefan: Turn the Beat Around (1994)
Miután 1993-ban piacra dobta első spanyol nyelvű szólólemezét, valamint egy karácsonyi albumot is, a következő évben egy feldolgozás anyaggal jelentkezett, amin kedvenc dalait bújtatta modern köntösbe. Ezek közé tartott Vicki Sue Robinson 1976-os disco klasszikusa is, ami A specialista című film egyik betétdalaként egészen a legjobb 15-ig menetelt az Egyesült Államokban.
Gloria Estefan: Everlasting Love (1994)
Szintén ezen a korongon kapott helyet az eredetileg 1967-ben Robert Knight által sikerre vitt soul dal, az Everlasting Love újraértelmezése is, ami szintén egy Top 40-es helyezést hozott Estefannak, valamint a Turn the Beat Around után egy újabb #1 pozíciót a dance zenei listán.
Gloria Estefan: Reach (1996)
Egy újabb spanyol nyelvű album után ő énekelte el az 1996-os atlantai olimpiai játékok hivatalos himnuszát, a Diane Warrennel közösen írt nagyívű ballada pedig természetesen világszerte nagy sikert aratott.
Gloria Estefan: You'll Be Mine (Party Time) (1996)
Szintén a Destiny című albuma nagy slágere volt ez a szám, ami visszakanyarodást jelentett a korai éveihez és a Miami Sound Machine fénykorához és végül az énekesnő egyik legismertebb dala lett.
Címlapkép: Gloria Estefan a Los Angeles Latino Nemzetközi Filmfesztiválon 2022-ben; Fotó: Rodin Eckenroth/FilmMagic/GettyImages