Celluloid Nights by Cinema Niche: Az őrület határán

2024. május 5. (vasárnap) 18:30 Uránia Nemzeti Filmszínház 1088 Budapest, VIII. kerület, Rákóczi út 21.

Ár: 3900 Ft
2024. május 5. (vasárnap) 18:30 Uránia Nemzeti Filmszínház 1088 Budapest, VIII. kerület, Rákóczi út 21.

Ár: 3900 Ft

A Cinema Niche mögött álló csapat 2024 tavaszán új vetítéssorozatot indít. A Celluloid Nights küldetése újraéleszteni azt a megismételhetetlen élményt, ahogyan kedvenc filmjeinket 35mm-es filmszalagról élhetik át, miközben egy fiatalabb generációnak talán először adódik ez a kivételes alkalom. Míg a mozik ma már digitálisan projektálnak, a filmvetítés élménye celluloidról egészen más. Olyan kortárs rendezők, mint Christopher Nolan vagy Paul Thomas Anderson számára a filmre forgatás elsősorban alkotói döntés, amely befolyásolja, hogy munkáik hogyan mutatnak majd a nagyvásznon. Hozzájuk hasonlóan, a Celluloid Nights a film anyagiságát ünnepli, felismerve a film, mint fizikai médium egyediségét és örök dicsőségét.
A Celluloid Nights tavasszal három amerikai filmklasszikussal indul, amelyek közül az első Terrence Malick bámulatos háborús eposza Az őrület határán.


Az őrület határán (The Thin Red Line)
(kanadai-amerikai háborús filmdráma, 171 perc, 1998, angol nyelven, magyar felirattal)


A Sivár vidék (1973) és A mennyei napok (1978), a hetvenes évek újraéledt hollywoodi filmkultúrájának különleges alkotásai után az amerikai rendező Terrence Malick rejtélyes módon húsz évre eltűnt a nyilvánosság elől, hogy 1998-ban újra felbukkanjon James Jones, a guadalcanali konfliktusról szóló regényének adaptációjával. Ugyanabban az évben, amikor egy bizonyos Steven Spielberg Ryan közlegény megmentése című II. világháborús filmjével tarolta le a mozipénztárakat, Malick egy szervesen más megközelítést alkalmazott: intim, filozofikus és kevésbé hivalkodó – Az őrület határán egy traumatikus, vizuálisan lenyűgöző utazás az emberi lélek rejtelmeibe. A forgatástól a film bemutatójáig tartó hosszú út végén Malick üstökösszerűen tért vissza egy olyan alkotással, amelynek filmtörténeti jelentőségét 25 évvel később is kevesen vitatják. A kor szinte összes jelentős színészével – többek között Sean Penn, John Travolta, Jim Caviezel, Nick Nolte, Elias Koteas és Woody Harrelson – és Hans Zimmer misztikus zenéjével, Az őrület határán a konfliktus kaleidoszkópikus felidézése, a valaha készült egyik leglátványosabb háborúellenes háborús film.