Fesztivál

Tokio Sunrise - A Freeszfe Színház és performansz osztály fesztiválja

Artus Stúdió
2022. június 10. (péntek) 18:00 - 2022. június 11. (szombat) 23:45

Helyszín:

Artus Stúdió
1116 Budapest, Sztregova utca 7.

A Freeszfén 2021 szeptemberében indult a színház és performansz szak, az ország első kísérleti színház képzése.


Megálmodói és mentorai: Hudi László, Czirák Ádám, Goda Gábor, Szabó Veronika, Hód Adrienn.


Az osztály tagjai: Kocsi Olga, Kozma Zsófia Rebeka, Szántusz Noémi, Tóth Ádám, Tózsa Mikolt.


Az egyéves képzés alatt mindannyian egy-egy performansz-előadást hoznak létre, melyeket egy kétnapos fesztivál keretein belül mutatnak be az Artus Stúdióban, 2022. június 10-11-én.


A CEU konferencia központ Tokió termében sátorral, kávéfőzővel és egy megviselt balettszőnyeggel felszerelkezve az öt kiváncsi kalandor nekiállt, hogy performanszokat hozzon létre. Útjuk során sok segítővel találkoztak: Nemes Z. Márió, Kálmán Eszter, Ördög Tamás, Berecz Zsuzsa, Sarah Günter, Csató Kata, Rácz Anikó, Somló Dávid, Gergye Krisztián, Krincsfalusi Beatrix, Ardai Petra, Nagy József, Bodó Viktor, akik formálták a látásmódjukat és új irányokat mutattak. Eredményes munkájuk a Tokió Sunrise tündöklésében izzik fel.


Kocsi Olga: Kép a falon, a szőnyeg mintája


Mi van a ragyogás mögött? Nincs fény sötét nélkül.
Az arany, a világosság, a csillogás mit takar? Üresség, Árnyék, Trauma.
Minden egész eltörött és nem áll össze már a valóság. Szöveg darabok és mozaik dimenziók az eltűnt idő nyomában.
Mi van a három nyúlon túl?


Kozma Zsófi Rebeka: Present Imperfect (munkacím)


"Sajnálattal remélem, miszerint ennek ellenére értesítem, hogy hidegzuhanyként ért a liftben a döntésem, de kérlek, értsd meg:
nagyon nehéz helyzetben volt a zsűri, a zsűri döntése alapján a szöveg persze nem jó, de reménykeltő, lezártnak tekintem, nem téged, nem nyert, nem tudunk, nem jutottál, nem tudok beszélni, nem tudom, mit akarok.
Sokat gondolok rád, és további töretlen alkotókedvet kívánok.
Az előadás az elutasítás különböző formáit dolgozza fel személyes történeteken és mások által beküldött üzeneteken keresztül."


Tózsa Mikolt: Isten, haza, konyha - avagy ma már keresztbe álltam a Bajcsyn


"Az előadásban a nőiség kellékeinek hangjával kísérletezem, határhelyzetekkel kacérkodom és a miniszterelnök hangjával barátkozom. A performansz központi témája a nemi szerepelvárások kényszere napjainkban Magyarországon. Bizonyos elvárások kezdtek számomra kényelmetlenné válni, azt éreztem, hogy szabadságom megélésében korlátoznak. Az Isten, haza, konyha anyaga saját megéléseimből tevődik össze, de erőteljesen megjelennek benne a jelenkori politikai diskurzusban közvetített nemi szerepelvárások is."


Szántusz Noémi NOYA: A nagy kacsashow címadó kacsája, Noya gyermekkori kacsabilije, melyen megtanult üríteni.


"Üríteni fontos!
Ürítés nélkül puffadásig, mérgezően megtelünk.
A galgamácsai gyermeklakodalmas, és más lakodalmas népszokás-játékok motívumát használva megidézem gyermekkoromat, /gyermekkorunkat / ,mert ki ne játszott volna esküvőset, ki ne képzelte volna el, hogy megházasodik?
És milyen a viszonyom most a házassággal? -kérdem én.
Miért vágyom rá? Miért rettegek tőle?
DE, és miért válnak el az emberek?
Miért nem szeretik egymást örökre?
Hogy kell -jól- szeretni?
Hogy kell örökre szeretni?
Közben trashpopsztár leszek, és énekelni fogok dalokat, és lakodalmas dj leszek!
Meg vagytok hívva az esküvőmre!
- Ha már senki nem akar elvenni, akkor majd én megszervezem magamnak, hogy elvegyenek."


Tóth Ádám: Kísérletek a megváltozott megváltoztatására


Installatív kísérletek eredendő és elhatárolt állapotaim vizsgálatára.