Sarah Dobai Londonban élő képzőművész, a fotográfia, film, fotókönyvek és performatív műfajok területén alkot. Legutóbbi munkái középpontjában a film- és irodalomtörténeti művek újrajátszása áll, amely a jelen problémáinak történelmi kontextusba helyezését és értelmezését szolgálja. A kiállítás címadó műve, Sarah Dobai idén befejezett film installációja az 1944-es budapesti eseményeken alapul, és a diszkrimináció, az üldöztetés és a kitelepítés egy gyermek életére gyakorolt hatását állítja a középpontjába. A film, a gyermek ellen a"Szamár-mezőnek" nevezett környéken elkövetett antiszemita támadás és az “Au Hasard Balthazar / Szerencsés Balthazar” (Robert Bresson, 1966) című, klasszikus francia filmben szereplő Balthazar, a szamár üldözésének története közé vont párhuzamra épül.
A kiállítás másik részében Gogol A köpönyeg című, sötét komikumú novellájára reflektál nagy formátumú fotográfiáival, amit Robert Bresson másikklasszikusának a Zsebtolvajnak (1959) egyes videóra átdolgozott és újrajátszott részleteivel ütköztet.
Hozzászólások