Beethoven: Egmont-nyitány, op. 84
Beethoven: III. (c-moll) zongoraverseny, op. 37
Csajkovszkij: IV. (f-moll) szimfónia, op. 36
A szimfonikus repertoár három megkerülhetetlen remekművét ígéri a Concerto Budapest márciusi koncertje, ráadásul a hangverseny szólistája a karmesterként is jelentős orosz zongoraművész, Mihail Pletnyov lesz, aki két évvel ezelőtt épp a pandémia kitörése előtt a Concerto Budapest szervezésében adott nagy sikerű szólóestet a Müpában. Most Takács-Nagy Gábor értő dirigálásával játssza Beethoven drámai fordulatokban bővelkedő versenyművét.
A koncert Beethoven sokat idézett művével, a híres Egmont-nyitánnyal indít, melynek középpontjában a tragikus németalföldi hős, Egmont gróf alakja jelenik meg, akinek kivégzése szabadságharchoz, majd győzelemhez vezetett, a nyitány pedig összeforrott az 1956-os eseményekkel is. Ezt követi a német zeneszerző harmadik, c-moll zongoraversenye, melynek már hangneme is előre érezteti, hogy hasonlóan drámai, tragikus hangvételre számíthatunk, mint az Egmont-nyitányban. És valóban, Beethoven jellegzetes c-moll hangja mindig pátosszal teli, és gyakran az Istennel perlekedő ember képét sejteti. A versenymű szólistája a világhírű zongoraművész-karmester, Mihail Pletnyov lesz, aki 1990-ben alapította az Orosz Nemzeti Zenekart, repertoárján pedig igen fontos helyet foglal el a bonni mester muzsikája is, hiszen 2007-ben dirigensként lemezre vette Beethoven kilenc szimfóniáját.
Míg az első rész Egmont-nyitányában egy egész nemzet sorsa fogalmazódik meg, addig a második részben a személyes sors viharaival találjuk szembe magunkat: Csajkovszkij Negyedik szimfóniájának központi témája ugyanis a sors, akárcsak Beethoven Ötödikjének, azonban a népzenegyűjtő Bartók is eszünkbe juthat róla, hiszen Csajkovszkij művének fináléjában az „Áll egy ifjú nyírfa a réten” kezdetű orosz népdalra ismerhetünk. A különleges zenei és tematikus kapcsolatokat felvonultató koncertet az örökifjú, mindig szívvel-lélekkel muzsikáló Takács-Nagy Gábor vezényli.