Km.: Keller Kvartett
Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok – Nyitány
Schumann: a-moll csellóverseny, op. 129
Schubert: C-dúr vonósötös, D. 956
Mesteri szakértelem és művészi ihlet kettőssége jellemzi majd e koncert programját csakúgy, mint a fellépők együttműködését a pódiumon. Hiszen mindjárt a hangverseny első száma, Richard Wagner operájának nyitánya éppen ezt a két testvérerényt, valamint a művészi teljesítményhez olyannyira nélkülözhetetlen közösségi figyelmet és megerősítést állítja a középpontba. Robert Schumann 1850-ben komponált a-moll csellóversenye (a szerző meghatározásában: hangversenydarab gordonkára zenekari kísérettel) pedig olyan muzsikus szólójával hangzik majd fel, aki személyében valóságos megtestesülése a fent említett értékek oly kívánatos harmóniájának. Perényi Miklós ez a nagy hangszeres művész, aki a koncert második részében igazán méltó partnerekkel, vagyis a Keller Kvartett tagjaival fog együtt muzsikálni: a Franz Schubert életének legutolsó esztendejében, 1828-ban megkomponált összegző-összefoglaló kamarazenei remekművet, a C-dúr vonósötöst előadva. E kompozícióról és annak is gyönyörű Adagio-tételéről nem kisebb szaktekintély, mint Kurtág György vallott ekképpen: „Nekem a szépségideálom Schubert Vonósötösének [...] a lassú tétele. Nekem a szépségideálom az, hogy valami gyönyörű.”