Brahms: Akadémiai ünnepi nyitány, Op. 80 – a szerző átirata négy kézre
Mozart: Andante és öt variáció G-dúrban, K. 501
Schubert: Divertimento eredeti francia motívumokra, D. 823
Bár Brahms Akadémiai ünnepi nyitánya eredeti, zenekari változatában gyakrabban szólal meg hangversenyeken, a koncert műsorának első két műve így sem szorul ismertetésre: a komikus és diadalmas Brahms művel a bensőséges hangvételű Mozart variáció-sorozat kontrasztál, amely a szerző talán legismertebb négy kézre írott darabja. A Schubert opusszal már egy kicsit más a helyzet: a középső, Andantino varié tételt ugyan gyakran tűzik műsorukra a zongoristák, a nyitó indulóról és a záró Rondo-ról ez már kevésbé mondható el. Holott kompozíciós kvalitások tekintetében sem a szoborszerű első, sem a néhol már-már diabolikus jellegű harmadik tétel egyaránt nem marad el az általuk közrefogott slágertől, mint ahogyan eredeti ötletekből sem hiányosak a szóban forgó tételek. (Robotka Bertalan, Forgó Benjámin)