9/10
InteriorLulu márc. 08. 22:27:02 9/10 Előzmény olahmiki1959
(94/94)
Köszi. Szerintem a filmben ábrázolt mód abszolút alkalmas lehet az ominózus botlását a szakmai közönség előtt (is) ellensúlyozni vagy akár helyrehozni, és én e szempontból tökmindegynek érzem, hogy ötven éve, vagy napjainkban játszódik a film. Továbbá Trier játékfilmrendező, ehhez ért, és a játékfilmjei révén a talán legelismertebb és legnagyobb hatású kortárs európai rendező, úgyhogy természetes is, hogy játékfilmes nyelven és eszközökkel fejez ki bármit, amit ki akar fejezni - minden bizonnyal pont ezt várják és várták tőle mindig is.
Emberünk a jellegzetesen művészi, provokatív, "trieres" filmjeivel elsősorban mindig az európai közönségre, piacra céloz, és bár ennek a sorozatgyilkosos filmnek nagyon tipikusan amerikai a sztorija, ott is játszódik és amerikai a főszereplője, a film maga ezúttal is európai gyártású (dán és svéd helyszínekkel). És mivel Triert anno Cannes, egyúttal a többi európai fesztivál, az európai filmszakma diszkreditálta, természetes, hogy ennek helyrehozatalában is Európára céloz. Szóval nem gondolom, hogy a nácizmus erősen artikulált elítélésének és a humanizmus melletti mély elköteleződésének akár nyilvánvaló, akár nem nyilvánvaló eszközeivel az amerikai közönség ízlését és háttértudását vette volna alapul; már csak azért sem, mert odaát valószínűleg mit sem tudnak erről a trieres "nácibotrányról"...

Egyébként nekem a film utolsó órája-félórája-percei is teljesen rendben vannak, nem lógnak ki a filmből, ahogy mondjuk a Pokolba való alászállás képeivel sincs bajom; én teljesen egységesnek és koherensnek érzem az egész filmet.
olahmiki1959 márc. 08. 20:04:54 Előzmény InteriorLulu
(93/94)
Érdekes, és tanulságos volt elolvasni a hozzászólásodat, volt benne néhány olyan információ, amit nem is tudtam.
Viszont.
Nem nagyon hiszem, hogy egy rendező elszólásának kijavítására - "náci vagyok" - , vagy enyhítésére pont egy 60-as, 70-es években játszódó thriller a legalkalmasabb, abban meg aztán végképp nem vagyok biztos, hogy egy amerikai "átlagnéző" bármit is megérthet ezekből a szimbólumokból, visszautalásokból, amiket felsoroltál.
Lehet, hogy a rendező jobban tette volna, ha egy önálló, félig-meddig dokumentmfilmet forgat a nácizmusról, az emberiség történetének legiszonyatosabb korszakáról, de egy sorozatgyilkos történetébe beleerőltetni mindezt... Hát, nem tudom...
Én, egyszerű tv nézőként csak azt láttam, hogy egy elképesztő színészi alakításokkal teli, hihetetlenül izgalmas, drámai film hatását sikerült az utolsó órában teljesen tönkretenni.
Lehet, hogy az én készülékemben van a hiba...
9/10
InteriorLulu márc. 08. 19:15:30 9/10 Előzmény olahmiki1959
(92/94)
"Egyébként, hogy Bruno Ganzot minek kellett beleerőltetni a filmbe, most sem igazán értem.
Ugyanis ezt a szerepet bárki ugyanígy eljátszotta volna, sőt, talán még jobban is...:)"

Mivel mindvégig ő Jack beszélgetőtársa, nem, nem játszhatta volna el a szerepét ugyanígy bárki, hisz neki pusztán hanggal kellett egy komplett és komplex karaktert alkotnia, amire messze nem minden színész képes (egyébként érzésem szerint a szinkronhangja is képes volt rá).
És szerintem azért pont Ganz, mert a vitathatatlanul magasszintű kvalitásain túlmenően európai művész, ezen belül pedig az az (egyébként is németajkú) színész, aki a filmtörténelemben messze a legemlékezetesebb módon formálta meg Hitlert, ami már maga Trier miatt fontos. Mert a "náci vagyok" miatt hosszú időre diszkreditált rendező már önmagában a Ganz melletti döntésével is azt próbálhatta erősíteni, hogy az általa elismerten is szerencsétlenül sikerült kijelentése annyira nem ő, mint amennyire Bruno Ganz sem Hitler.
Mivel pedig Ganz Verge-e - amellett, hogy Jack nemlétező lelkiismerete, a főhős kvázi morális egyensúlya is - szándékoltan Trier egyfajta alteregója, Speer, Buchenwald és a stukák valószínűleg nem véletlenül kerültek a filmbe, hisz ezek kapcsán (Ganz által ugye) a rendezőnek módja van több szempontból is egyértelműen elítélnie a nácizmust, egyúttal szintén explicit módon teljes mellszélességgel kiállnia a humanizmus eszményei mellett.
Szóval nagy eséllyel ezért pont Bruno Ganz. Vagy ezért is.
olahmiki1959 febr. 24. 10:43:06 Előzmény fourdogs
(91/94)
Ebben igazad lehet...
Üdv!
offtopic
fourdogs febr. 24. 10:39:48 Előzmény olahmiki1959
(90/94)
Hagyd, Miki, akinek ilyen kevés hozzászólása van, az nem veszi észre a neki szóló üzeneteket sem.
offtopic
Xxy92 febr. 24. 00:38:51
(89/94)
Február 24. - Szombat
23:20 Paramount Network

Megnézném, de a Paramount egyórányi reklámját inkább kihagyom...
Kritikán felüli 2023 nov. 08. - 09:53:11
(88/94)
Félrérti a közönség? https://youtu.be/0eOn1YPjjds
olahmiki1959 2023 okt. 13. - 03:04:45
(87/94)
A film az évtized filmje lehetne, ha a rendező nem baltázta volna el totálisan a végét.

Az utolsó fél óráig egy zseniálisan megrendezett, az első pillanattól az utolsóig feszült, egyszerre torokszorító és gyomorforgató történetét láthatjuk egy zseniálisan őrült sorozatgyilkosnak, egyetlen unalmas perc sincs a filmben, Matt Dillon olyan hátborzongatóan éli át a szerepét, hogy nem egy, hanem 2 Oscar díjat is megérdemelt volna.
Hatalmas színész a fickó, és ezúttal a szinkron is hibátlan volt, tökéletesen illett a figurához.

Aztán jött az utolsó, nagyjából félórája a filmnek, amikor nem akartam elhinni, hogy jól látok, és ez valóban megtörténik velem.
Az egész átment egy hosszú, művészieskedő képekkel operáló, de ennek ellenére végtelenül unalmas, filozófiai fejtegetésekkel teli őrületbe, amivel sikerült a nézőben addig felépített hatást, katarzist, egy igazán nagy film ígéretét egy pillanat alatt agyonvágni.

Egyébként, hogy Bruno Ganzot minek kellett beleerőltetni a filmbe, most sem igazán értem.
Ugyanis ezt a szerepet bárki ugyanígy eljátszotta volna, sőt, talán még jobban is...:)

Végezetül ideidézem az egyik kedvenc mondatomat, ami sajnos nem az enyém, egy régi színházi kritikában olvastam, de kifejezi azt, amit gondolok.

"A ház, amit Jack épített" című filmmel egy igazi remekművel lettünk szegényebbek...:)

Nem pontozok, mert a film első két harmada egyértelműen 10, viszont az utolsó félórája valami katasztrófa! Ezt pedig egy pontszámon belül nem lehet kifejezni, sajnos...:)
olahmiki1959 2023 okt. 13. - 02:10:36 Előzmény GeltonReTarder
(86/94)
"inkább erős "kétejeim" vannak afelől"...
A "kétely" szót elipszilonnal írjuk.
Ezt főleg azoknak mondom, akik előszeretettel osztják az észt...:)
DUNAWÖLD 2023 okt. 01. - 23:37:48 Előzmény szimbol
(85/94)
Jól mondod. " Aki hülye, haljon meg"

Tehát: beengwdi az idegent - hülye, elhiszi a hazugságot, kapzsi - halál rá


DUNAWÖLD 2023 okt. 01. - 23:31:16
(84/94)
Akkor kapcsoltam oda, amikor az ajtóban állt

rendőrnek adta ki magàt és nem volt jelvénye.

Namármost, ha egy szélhàmos nincs erre felkészülve, az màr bűzlik.
Izolda Mavrodin Mahmudia 2023 szept. 10. - 15:13:30
(83/94)
Nekem erről a hatalmas "művészről"Trierről a közismert kabaré jelenet jut eszembe,melynek címe:Imádom Dengelengi Boldizsárt. :-) 0/10
offtopic
convar 2023 jún. 30. - 17:32:47 Előzmény tesz-vesz
(82/94)
A Sin City nem Tarantino film, ha ekkora fanja vagy a rendezőnek akkor ezt azért igazán tudhatnád már.
9/10
sexykex 2023 jún. 29. - 14:23:50 9/10
(81/94)
Trier versenyre kelt Tarantinoval. Rengeteg tudatmódosító anyagra lehetett szüksége, mert rendkívül élvezetes forgatókönyvet kanyarított a pszichopata „művészről” és egyúttal kreatív öldöklést mutat be. Mondhatnánk, hogy túlzottan erőszakos filmjében ismét átlépett bizonyos határokat, de lehet-e bármi erőszakosabb korunk emberénél? Nekem a filmvégi pokoljárás tűnik inkább túlméretezettnek.
filoszemitabélus 2023 febr. 04. - 20:26:54
(80/94)
A film jó, de

amikor a barátnője melleit készült levágniIde írd a spoileres tartalmat

abbahagytam, mert az már sok volt nekem.
2/10
szimbol 2023 jan. 08. - 00:38:56 2/10
(79/94)
Ebben a filmben semmi jó nincs. Egy szadista barom műve. A főszereplő nem intelligens, csak egy zavarodott ökör. Azt hittem valami jó thriller lesz, de csak egy perverz elmebeteg kiélte a filmvásznon a ferde hajlamait.
8/10
nick név 2023 jan. 01. - 18:39:42 8/10
(78/94)
Ez a film bizonyította a számomra, hogy A nimfomániás után/ellenére Trier még mindig egy nagy rendező, még van benne mondanivaló és alkotóerő. Nem azért jó ez a darab mert szép, hanem mert kifejezetten szellemes, szókimondó és sokrétű, remekül van megírva és megvalósítva. Egy a popkultúrában mára kicsit már közhelyes témát tárgyal úgy, ahogy előtte talán senki, levetkőzve minden felesleges közhelyességet, üres motívumot. Belülnézetből narrál, miközben kívülnézetből kritizálja ugyanazt (mellette a társadalmat is) és közben nem lelkesíti fel a főszereplőt a nagyobb befogadhatóság kedvéért, mint az Dexter-nél történt. Történetében a kulturális-erkölcsi-transzcendentális vonalat sem kerüli meg dogmatikusan, miképpen ez csak és kizárólag tudomány, másnak semmi köze élethez és halálhoz és az ezekhez köthető cselekvésekhez. Nem a keresztény erkölcsiséget kölcsönözve nyilatkozik, miközben a tudományt és a hatékonyságot szentesítve megtagad minden egyéb szempontot, ezzel a hivatkozási alapjának lehetséges kivetüléseit is.
Az Uma Thurman-es első eset indulásként kifejezetten humoros - bír humorral a film -, azonban a harmadik esetre fel kell készülni lelkileg, mert nagyon megterhelő... Helyenként kifejezetten durva és morbid az alkotás, ugyanakkor végig okos és nem relativizálja el Jack javára a történteket egy pillanatig sem.
10/10
Damill 2022 dec. 30. - 06:41:31 10/10
(77/94)
Számomra a legjobb Lars film. Ilyen nyersen és valósághűen senki nem mutatta még meg egy pszichopata lelkületét, működését. Külön tetszett, hogy a borzalomba némi abszurd humort is kevert, Jack például OCD-s. Aki romantikus illúziókat táplál a sorozatgyilkosokkal kapcsolatban, azokkal kell ezt megnézetni.
5/10
GoodMovies 2022 okt. 05. - 17:21:46 5/10
(76/94)
Sok jó Lars filmet láttam! Ez sajnos vacak lett.
Talán egyszerűen öregszik a srác?? Kár érte.
1/10
kisgabest 2022 júl. 13. - 18:06:57 1/10
(75/94)
Nem lenne rossz ha nem lenn ennyire nyomorult-ganyé-vontatottt FOS