5/10
danek87 febr. 12. 13:30:52 5/10
(10/10)
Nem értem ennek a filmnek a kult státuszát,IMDB-n el nem tudom képzelni mi ebben a 8.0,nagyjából hasonló szavazatszám alapján mint Kubrick 56-os "Killingje" hagyjuk már, mérföldekkel jobb,minőségibb és kidolgozottabb az a film.Annyira full amatőr hatást keltett az egész,mint valami iskolai vizsgafilm. Amit a két gyerek művel,katasztrófa,minden megszólalásuk szörnyű,főleg a kislány.Komolyan nem tudtak normálisabb gyerekszínészeket találni?! Meg mik ezek a parodisztikus jelenetek,Mitchumnak mi volt ez a kutyanyüszítős hangeffekt mikor meglövi az öregasszony,a pincelépcsőröl felszaladása is egy vicc.Bár még így is Ő volt a legkidolgozottabb karakter,néhány jó pillanata volt azért (szinkronban éneklés az szinkronban)csak az a baj hogy egy ilyen zseniális jelenet után jön rögtön 3 amatőr. A kislány meg ásítozik és lefekszik aludni mikor üldözik őket ,na meg a vége ....atyaúristen, SPOILER az egész film a 10 000 dollárról szólt ..erre mikor a rendőrök leteperik Mitchumot a végén ,a kisfiú rettenetes szinészi előadással kiszórja oda neki a pénzt hogy nesze vidd ...borzalmas,kamera közelébe sem lett volna szabad engedni.Ezektől függetlenül a film fényképezése gyönyörű,és van benne néhány egész zseniális pillanat de nekem így ez csak egy gyenge közepes 10/5
10/10
breeder 2014 máj. 09. - 23:42:09 10/10
(9/10)
Robert Mitchum legjobb filmje (legalábbis én szerintem). És mint ahogy azt az elõttem szólók is írták, valóban hátborzongató, amit Mitchum papként beöltözve mûvel. Kivételes ha egy filmben ilyen jó alakítást láthatunk. Emlékszem anno a film megnézés után hetekig gondolkodtam a történteken, annyira hatásos volt!

10/10
csanaklára 2012 szept. 23. - 19:45:55
(8/10)
Ezt a történetet, 1991-ben David Greene is megrendezte , Richard Chamberlain fõszereplésével.Ez is nagyon jó és izgalmas film volt.
feketevipera 2009 júl. 26. - 21:10:10
(7/10)
A történet maga tényleg egyszerû, néha már hihetetlen is. Mitchum bácsi tényleg nem volt óriási színész (legalábbis szerintem), de itt egyes pillanatokban szinte csodát mûvelt. Van néhány rész a filmben, amelyek annyira valóságosnak tûnnek, hogy a nézõ is beleéli magát a történetbe, és sokszor õ is együtt retteg a gyerekekkel. Hátborzongató pl. a tiszteletes gyakran felcsendülõ éneke, a gyerekek anyjának meggyilkolása. Ráadásul még egészen normális is volt a szinkron, a többi MGM-es produkcióhoz képest.
9/10
Coleman 2008 szept. 10. - 10:32:45 9/10
(6/10)
Charles Laughton legendás színész volt, egyetlen rendezése pedig igazi csúcsteljesítmény! Nem a történet miatt jó ez a film, az már-már meseszerûen egyszerû, ezt a filmet a színészek és a rendezés teszi naggyá. Mitchum zsigerbõl zseniális, a legtökéletesebb karaktermegformálás, kezdve a szeretet-gyûlölet tetoválásokkal a kezén. Laughton filmje még a mai embernek sem könnyû falat, hihetetlen hullámzások vannak benne, de tele van zseniális jelenetekkel (pl. a gyilkosság, hátborzongató). A film elsõ fele minden idõk egy legjobb noirja, a második rész pedig egy nagyon furcsa váltás, tündérmese jóról és rosszról, nehéz szavakat találni rá. Mint ahogy a film humorára is, ami a leghihetetlenebb pillanatokban jön. Meghökkentõ egyveleg a film, de egyértelmû, hogy remekmû!
ELog 2008 aug. 13. - 17:30:25
(5/10)
Azt nem mondom, hogy merõ idõrablás ez a film, de legnagyobb értéke maga a történet, ami nem a rendezés és nem a szereplõk érdeme, hanem az íróé. Na jó, azért a bagoly tetszett a 70-edik perc környékén. :P Komolyra fordítva a szót, vannak benne olyan apróbb gyöngyszemek, mint Birdie meditációja a gyerekek anyjának megtalálása után, vagy a Rachel Coopert játszó Lillian Gish alakítása, de ezektõl eltekintve a színészek nyugodtan felsorakozhattak volna a kamera elõtt, hogy felolvassák szerepeiket, annak is lett volna ekkora hatása. Nevezettek mellett Robert Mitchum kifejezetten harmatgyenge. És nem azért, mert az Õ figurája a megtestesült gonosz, Lillian Gish-é, pedig a jó, hanem azért mert Robert Mitchum szerepformálása darabos, öles, túldimenzionált (ahogy Õ maga is az, szinte minden szerepében - legfeljebb pillanatokra nem - amolyan buldozer típus), vagyis demonstratív, rájátszik minden mondatára, Lillian Gish-é pedig finom, mértéktartó. Ja, valamikor láttam már ezt a filmet, és azért jellemzõ, hogy annyira nem hagyott nyomot bennem, hogy a címérõl felismerjem. Számtalan módját láttam már a rossz megjelenítésének, de az ilyet igyekszem elfelejteni. Csak egy példát kiragadva, tessék nézni az arcát a börtönbeli jelenetben, amikor a gyerekek apjával beszél. A szerepek megformálásának többsége olyan fekete-fehér, mint maga a film. Persze valamikor ez volt a szint, de szerencsére azért ez alól is van kivétel, még a filmben is.
Vinogradov 2008 márc. 30. - 12:24:23
(4/10)
Hmmm...
És mondanom sem kéne, ki lenne az õrült tiszteletes egy Tim Burton filmben...
Vinogradov 2008 márc. 30. - 12:22:25
(3/10)
De aki elolvassa ezt a szokványos leírást, az még semmit sem sejthet...
A fénykép alapján talán már egy kicsit többet...
Vinogradov 2008 márc. 30. - 12:19:58
(2/10)
A tökéletes film egyik szinonímája :non plus ultra.

Robert Mitchum-ot ezelõtt a film elõtt semmire sem tartottam, ma más a helyzet: amit itt mûvel, az undorító és zseniális egyszerre.

Arról pedig, hogy mennyire aktuális ez a látlelet, elég elmondanom, hogy Tim Burton egyik kedvenc filmje.
S ha valaki, hát õ az egyetlen, aki ennél is jobban tudta volna megrendezni.
k11zoltan 2007 nov. 11. - 18:54:34
(1/10)
Nagyon jó filmnek tartom.


"Az 1955-ös A vadász éjszakája minden idõk egyik legjobb filmje az amerikai kritikusok mai véleménye szerint.


Nem volt ez mindig így. Amikor a drámai alakításairól híres brit színész, Charles Laughton megrendezte élete elsõ (és utolsó) filmjét, a közönség udvariasan értetlenkedett, a kritikusok udvariasan a földbe döngölték, a stúdiók pedig udvariasan közölték Laughtonnal, hogy színészként lehet, hogy zseniális, de filmet most rendezett utoljára. A horrort és a humort szürreális kompozíciókban mozgóképpé varázsoló mûnek várnia kellett tehát az elsõ LSD-n felnõtt generációra az elismerésig, hogy aztán elfoglalhassa méltó helyét a noir-eklektika panteonjában."