Téma: Az osztály

10/10
Damill nov. 01. 17:36:06 10/10
(352/352)
Azon ritka filmek egyike, ahol rendesen a tömeggyilkosoknak szurkolsz. A z egész megérne egy mély pszichológiai elemzést, ami az iskolai bullyingot illeti - ami a filmben van, az sajnos kisebb-nagyobb formában mindig felüti a fejét a gyerekek körében, de felnőtt korban is jelen van: munkahelyi mobbing, piszkálódás, sz*rkeverés, főleg nők körében. És sajnos ez a film bár furcsának tűnhet, hogy ezt mondom, de még optimista is, hiszen ilyen ritkán fordul elő, hogy a bullyingolt személy mellé odaáll egy másik.
Viszont nem szabad összekeverni a gyilkosok lélekrajzát pl. a Columbine-i mészárosokkal, mert ha valaki utánaolvas láthatja, hogy őket alig-alig piszkálták, mentális problémáikat a családból hozták. A filmben a két főszereplő alapvetően egészséges jellem, Kaspar egészen biztosan, Joosep visszahúzódóbb, de van személyisége, tervei a jövőre nézve.
Mindenki más viszont, talán Kaspar nőjét leszámítva vagy rendesen gonosz, vagy csendben megbúvó, az esmények iránt közömbös gyáva nyúl. Amilyenek az emberek egyébként átlagban: dugd a homokba a fejed, úgy könnyebb túlélni, felejtsd el az ún. elveket - ez a szabály az, amit a gyáva, hitvány, birka tömeg tudattalanul is követ.
2/10
Bütyök78 okt. 03. 16:38:21 2/10
(351/352)
Nem tetszett. Ezzel a végkifejlettel pontosan azt bizonyították, hogy keretének. Számtalan más megoldás lett volna.
10/10
Lirgyria szept. 16. 14:33:36 10/10
(350/352)
Elképesztően erős film. Többször le akartam állítani, de nem akartam homokba dugni a fejem.
10/10
andru1@freestart.hu jún. 26. 14:47:25 10/10 Előzmény topikos8
(349/352)
Ez meg milyen hülye komment. Valamelyik országban, talán Usa-ban volt iskolai lövöldözés, de lehetne más országban is. Hogy ki készít róla filmet, észt, francia, amerikai, vagy más nemzetiségű rendező oly mindegy. A lényeg az, hogy ez a film elkészült, és örülök, hogy nem hollywoodban készült el, mert minőségi darab lett.
9/10
tomi2 márc. 13. 10:31:48 9/10
(348/352)
Szülőknek, pedagógusoknak, iskolaigazgatóknak kötelező "olvasmány"! De a fiatalok mostanság tényleg ennyire seggek, hogy inkább éveken át nézik, kit hogyan szívatnak, mintsem kiálljanak mások védelmére, vagy legalább a saját becsületükére?! Kár, ha így van. Én is szívtam, mert kiálltam másokért, de alap, hogy inkább ezt választom, mint a saját opportunizmusomat. Na mindegy, klassz film.
10/10
Sindelar 2020 máj. 30. - 03:30:13 10/10 Előzmény pecaboy3
(347/352)
A filmben látott társadalmi viszonyok köszönőviszonyban sincsenek a Kádár-rendszerrel. Nem csak azért, mert a Kádár-rendszerben nem voltak iskolai lövöldözések, a két modell felépítése is teljesen különböző.

A film egy tekintélyelvű, fasisztoid rendszert mutat be elképesztő részletességgel és naturalizmussal, ami mellbevágóan hitelessé teszi a filmet, mintha az ember élő adásban, vagy ott a helyszínen látná éppen a valóságban megtörtént eseményeket. Mintha élőben történne az egész a szemünk előtt, annyira hiteles a film. A bemutatott rendszer pont nem egy "puha diktatúra", hanem egy roppant kegyetlen, folyamatos feszültségre törekvő rendszert látunk, míg a "puha diktatúrák" ezzel ellentétben pont hogy a nyugalomra és a lehető legkiegyensúlyozottabb társadalmi viszonyokra törekszenek, kerülve a feszültségeket és a súrlódásokat. Ebben a rendszerben a pattanásig szított feszültség miatt hierarchia közepén lévő emberek közel sem "közönyösek", éppen ellenkezőleg. Aktív részesei a feszültség szításának és a kegyetlenkedéseknek. Ennek oka a rendszer fasisztoid berendezkedése: a vezérnek mindig bizonyítania kell a többiek előtt, hogy ő a vezér. Ez az állatvilágban is így van, a vezérnek mindig elől kell mennie, különben a többiek nem tekintik vezérnek. Pontosan erről az elállatiasodott modellről szól a film. A vezérnek mindig bizonyítania kell a többiek előtt, hogy ő a vezér, ezért van szüksége valaki(k)re, aki(ke)t boxzsákként, lábtörlőként használva ezt időről időre igazolni tudja. A vezér tiszta ideg, a folyamatos bizonyítási kényszertől elméje teljesen eltorzul, így egyre súlyosabb kegyetlenségekre vetemedik. Folyamatosan igazolnia kell, hogy ő a főnök, de nem mehet neki mindenkinek, mert akkor a többiek előbb-utóbb ellene fordulnának. Így kiválaszt egy konkrét áldozatot, és azt üti-vágja-alázza folyamatosan. Így egyszerre tudja igazolni, hogy ő a legkegyetlenebb, hogy ő áll a hierarchia élén, és ezzel egyidejűleg azt is eléri, hogy a többiek ne forduljanak ellene, sőt, még támogassák is.

Mivel a kegyetlen vezérnek időről időre igazolnia kell, hogy ő a vezér, valaki biztosan lábtörlő-státuszba kerül, akin a vezér gyakorolhatja vezérségét, és kiélheti rajta kegyetlenségét. A többiek így örülnek annak, hogy ebbe a státuszba nem ők kerültek, hanem valaki más. Ők egyáltalán nem közönnyel nézik végig a kiszemelt áldozat meghurcolását és folyamatos megalázását, hanem akarják azt, hogy meg legyen hurcolva, akarják azt, hogy meg legyen alázva, mert ha valaki más van a hierarchia alján, az azt jelenti, hogy nem ők vannak ott. Ezt a helyzetet pedig fenn is akarják tartani, hiszen nem ők akarnak lábtörlő-státuszba kerülni. Azt akarják, hogy valaki más legyen ott. Teljesen mindegy, hogy ki, csak ne ők. Akit a vezér kiválasztott erre a szerepre, kihátrálnak mögüle, és aktívan részt vesznek a meghurcolásában, csakhogy ne ők kerüljenek a helyére, és ne ők töltsék be ezt a szerepet, hanem valaki más. Akit a rendszer kiszemelt lábtörlőnek, abba ők is mind beletörlik a lábukat, mert akarják, hogy az a lábtörlő valaki más legyen, így mindent el is követnek annak érdekében, hogy az a valaki ne ők legyenek, hanem valaki más. Így működik a fasizmus. Kiszemel egy áldozatot, a többi birka pedig nem áll ki mellette, mert örül annak, hogy nem ők kerültek lábtörlő-szerepkörbe. Eközben persze a vezér őket is csicskáztatja, és a pusztulatba rántja magával együtt az egész közösséget. De a rendszer annyira kegyetlen, hogy a középen lévők a lábtörlő-státuszt akarják mindenáron elkerülni, így még azt is lenyelik, hogy a vezér őket is csicskáztatja. A lábtörlő-státusz elkerülése érdekében a középen lévők elképesztő szolgalelkűségre képesek, csak hogy a vezért magukra ne haragítsák. Elvégzik a piszkos munkát, legyen az füzetellopás vagy kamu email-fiók létrehozása, a középen lévők tehát egyáltalán nem közönyösek, hanem önszorgalomból csicskák, önszorgalomból szolgalelkűek, a vezérnek gyakran még kérnie sem kell őket erre. Aktív részesei a megaláztatásoknak, mert annyira kegyetlen a rendszer, hogy a lábtörlő-státuszt mindenki el akarja kerülni. Miközben egyébként közösen simán el tudnák cipőzni a vezért, és semmi perc alatt paprikajancsivá degradálhatná őt a közösség ereje, de a rendszerből olyannyira hiányzik a szolidaritás, hogy ez a lehetőség fel sem merül. A rendszer kegyetlensége miatt mindenki a túlélésre és a lábtörlő-státusz elkerülésére törekszik. Természetesen meg sem tudják fogalmazni, hogy mi is a bajuk Jooseppel, valójában semmi bajuk nincs vele, de akarják, hogy szenvedjen, hogy ne ők töltsék be ezt a státuszt, hanem valaki más. És ha valaki odakerült, örülnek, hogy nem ők azok, így aktív résztvevői annak, hogy Joosep ebben a szerepben is maradjon, hogy ne ők legyenek az ő helyén. Így működik a fasizmus.

Thea volt a leginkább gyomorforgató birka. Ő állt a lányok társadalmának csúcsán, így nem a vezérrel akar járni, mert abban a kapcsolatban nem ő lenne a nagyágyú. Eközben persze rangon alul sem akar választani magának párt, így kiválasztja a rendszer második emberét, aki egyébként szintjén becsicskul a vezérnek, elvégzi helyette a piszkos munkát, ha kell, tartja helyette az ajtót is. Tökéletes választásnak tűnik Thea számára, a hierarchiának a tetején van, de nem teljesen a legtetején, így a "kapcsolatban" ő az igazi ász. Csak önmaga pozicionálása érdekli, még Kaspar tetteit is csak az alapján képes meghatározni, hogy az az ő ázsióját, árfolyamát hogyan befolyásolja. Ha Kaspar teljesen becsicskul a vezérnek, az nem tetszik neki, nem csicskával akar járni, hanem a második legerősebbel, aki azért annyira ne legyen csicska, a piszkos munkát ne ő végezze, hanem valaki más, a hierarchia alsóbb részeiből. Csicskával ő nem akar járni, neki az derogál. Így Kaspar éledezni kezd, és finoman be-beszólogat a vezérnek, és ez Theának tetszik, ez az ő árfolyamát is emeli. A vezérrel való frontális szembenállást viszont nem akar, csak egy erős, második embert magának. Érzései nincsenek, csak saját maga pozicionálása, csak a helyezkedés, csak a saját pozíciójának egyensúlyozása érdekli, a többiek fölött, de a biztonság kedvéért a vezér alatt. Ezt a végtelenül képmutató, érzéketlen egyensúlyozást, kötéltáncot Kaspar egy idő után már nem tudja tartani. A sok egyensúlyozás során akaratlanul is konfrontálódik a rendszerrel, majd rájön, hogy a fasiszta párton kívül sokkal értékesnek érzi magát. Miközben a rendszer lábtörlője már immunis a szenvedésekre, őt inkább feldobja a szembenállás, még az is megfogalmazódik benne, hogy általános érvényű értékek hordozója, így vállalja a párja szerepét. Thea a rendszerrel való kenyértörése után természetesen gyorsan kihátrál mögüle, semmilyen szolidaritást nem vállal vele. Amíg trendy volt, járni akart vele, de ahogy a perifériára került, már nem. Érzelmei nincsenek, csak az érvényesülés, és az ennek megfelelő elvárások, konvenciók határozzák meg az emberi kapcsolatait.

Kerli szerepe is kulcsfontosságú a rendszerben. Őt is szívatják, persze közel sem annyira, mint Joosepet, a rendszer szemléletéből adódóan. A vezér mindenkit csicskának tekint, de nem megy neki mindenkinek, mert az a vesztét okozná. Kiválasztott egy lábtörlőt, a többi birka meg örül annak, hogy nem ők lettek azok, így ezt az állapotot fenn is akarják tartani, önszántukból szítják is az egészet, aktívan részt vállalva a kegyetlenkedésekben. A vezér pedig így elérte célját, a birkák úgy tartják fenn az egész trágyadombot, hogy egyáltalán nem áll az érdekükben. A többiek is mind csicskák, de nem annyira, mint Joosep. Mert túl sok párja azért nem lehet, pont a rendszer szemléletéből fakadóan. Egy kivételével mindenki csicska, de párja konkrétan csak egy kell. Ezért Kerlit is csak szívatják, de nem úgy és annyira, mint Joosepet. Ő van a lánytársadalom legalján, külsőségeken keresztül is tudtára adja a többieknek, hogy nem akar a fősodor része lenni. Önként vállalta ezt a szerepet, látja a rendszer értéktelenségét és ostobaságát, látja, mit művelnek Jooseppel, mégsem áll mellé, még akkor sem, amikor Kasparral már ketten vannak. Annyi intelligenciája viszont volt, hogy megértse, hogy emiatt az ő füle mögött is van vaj, ő is felelős azért, hogy idáig fajultak a dolgok. Ő sem állt ki a két srác mellett, pedig tudta, hogy rohad a rendszer. Annyi tisztesség és önkritika viszont volt benne, hogy felfogja a saját felelősségét. Elképesztően erős volt a pillanat, amikor megkérdezte a fiúktól, hogy "elmehetek?". Egy szava se lehetett volna, ha őt is egy kalap alá veszik a többiekkel, annyi tisztesség viszont Joosepékben is volt vele szemben, hogy azért mégsem tettek egyenlőségjelet közé és a férgek közé.

Tűpontosan felépített film, nemcsak részletes és igényes, de naturalisztikus is, annyira hiteles, mintha az egész a szemünk előtt zajlana a valóságban. Joosep fogyasztói társadalmat kritizáló eszmefuttatása még egy 11. csillagot is érdemelne, de sajnos csak 10-et lehet adni. Óriási film.
tortura 2020 febr. 12. - 18:45:00 Előzmény Querelle82
(346/352)
Megelőztél.... Én is épp azt akartam írni, hogy a jelentéktelen szívatástól azért ez messze volt.
Megjegyezem, a szülők hozzáállása is katasztrofális volt. Szegény srác apja feszt azt szajkózza neki, hogy üss vissza, stb. Csak hogy hogyan üssön vissza, a túlerővel szemben? Lehetsz te akármilyen jó bunyós, ha húszan vannak ellened, akkor véged. Erre a pasi otthon még jól gyomorszájon vágja a saját gyerekét, hogy így kell odaütni. Hát gratulálok, apu is inkább ment volna moziba gyerekcsinálás helyett.
Querelle82 2020 jan. 09. - 10:01:09 Előzmény makovecz1972
(345/352)
Mit lehet ezen a filmen félreértelmezni ? Szerinted az "jelentéktelen kis iskolai szivatás"...., hogy elveszik a cipőjét, és mezítláb járhatna, aztán ha szól, megverik, tüdőn rúgják, aki segítene neki, azt kényszerítik, hogy le sz....pja, az osztály többi tagja meg vidáman nézi.Te kezelés alatt állsz ? Vagy ilyen iskolába jártál, ahol ezt neveztétek jelentéktelen kis iskolai szivatásnak ?Kíváncsi vagyok, milyen volt nálatok a komoly szívatás ? Netalán brahiból agyonvertétek a kiszemelt áldozatot ? "A halált senki nem érdemli meg, pusztán önzõ érdekbõl, vagy valami sérelemért." Még a végén azt hozod ki, hogy valójában őket , az osztályt kell áldozatnak tekinteni ! Igenis, az ilyen szemét, alja kölykök megérdemlik a halált ! Mit gondolsz, ha már diákkorukban ilyenek, felnőttként milyenek lesznek ? Kár, hogy a filmben a két srác nem likvidálta az összes g...ciláda osztálytársát.
luci87 2019 júl. 11. - 14:00:56
(344/352)
Nem találok szavakat..borzalmas,megrazo ,és letaglozo egyben!
A végkifejlet várhato volt,sajnos szinte bosdzuert liheg az ember ilyen borzalmas megalázás után!
IamTwo 2019 jún. 12. - 20:27:18
(343/352)
Javasolt még: Robbanékony tinédzser (tényleg ilyen hülye magyar címe van)
Fecni007 2018 dec. 05. - 17:13:11
(342/352)
Hm, van az ősemberségnek az a szintje, amivel az épkézláb ember nem tud mit kezdeni. Ahol csak azzal lehet eredményt elérni, ha agyonvered a másikat, mert egyéb nem működik.
9/10
pecaboy3 2016 dec. 31. - 03:19:51 9/10
(341/352)
Rendkívül jó pszichodráma, túlzásokkal (értsd: azért nem mindenhol megy ez így, szerencsére!), de rendkívül fontos mondanivalókkal. 30-asként, sok iskolát végzettként nekem szerencsére soha ilyen osztályom nem volt. Nem volt egy vagy két "fõnök" jellegû személyiség vagy kiközösítettek, csak froclizás ment, ami még érthetõ, mint katonaságban a kopaszok "megnevelése", ha nem megy át tartós elnyomásba. Szakközepes koliban viszont kaptam egy tipikusan ilyen (szó szerint) tesiszakos párost egy szobában velem, akik közül az egyik a "fõnök" volt, a másik a csicskája (haverja), én meg a szivatott alsóbbosztályos progkönyvelõ, szóval azért vannak tapasztalataim. Én is el tudtam volna képzelni rendkívül változatosan a "fõnök" csúnya halálát... Ma már mondjuk a nevére sem emlékszem :D

Sokan sok mindent leírtak már a filmrõl, de bennem az ragadott meg leginkább, ahogy rávilágít 1. a (pl. Kádár-jellegû) puha diktatúra deltoid felépítésére és 2. a morális kiállást nélkülözõ közönyösségre.

1. A puha diktatúra deltoidja: Elöljáróban leszögezném, hogy (sajnos) ebben a rendszerben nem a középosztály nagy hatalmi erejérõl van szó, ez inkább létszámban deltoid, azaz "középen bõ". Felül áll a diktátor vagy diktátorok szûk rétege (a kádári pártvezetés, vagy a filmben fõként az a sötéthajú gyerek). Ha több diktátor is van egy közösségben, elkerülhetetlen, hogy a többi behódoljon az "egynek", illetve hatalmi harcok sem ritkák. Középen van a legnagyobb réteg, a tömeg, akik vagy megszoknak, vagy megszöknek, de ha az utóbbit választják, mennek az aljára az elnyomottak szûk rétegébe. A legjobb, ha nem nagyon avatkoznak a "fõnökség" dolgaiba. (Ld. Kádár íratlan törvénye: élhettek jól, de a politikáról, hatalomról kuss. A filmben az osztály nagy többsége ennek felel meg.) Aztán alul van egy szûk réteg: az elnyomottak, akiknek nem tetszik a rendszer (Kaspar), vagy akik a rendszernek nem tetszenek (Joosep), Kádárnál a nyíltan antikommunisták és vélt vagy valós "felforgatók", "nyugati kémek" és támogatóik lehettek ilyenek.

2. Közönyösség: Az "átlagember" sok esetben alá van rendelve a társadalmi hierarchiának, de az a pszichológiai közönyösség, amit a film is felvázol, már nem csak hierarchiai jellegû probléma, hanem pszichológiai illetve szociológiai is. Értsd: ha a többiek is azt csinálják, csináld te is azt! Törõdj a saját dolgoddal! Mit érdekel, hogy mi van a másikkal, akit (szinte) nem is ismersz! Ha a többi birka, légy te is birka! Ez a felfogás mint a szociális viselkedés része ("hasonlítsak a többiekhez") mindig is létezett és most is létezik, benne van a legtöbb emberben. Ha négy ember a liftben a fal felé fordul, valószínû te is a fal felé fogsz fordulni, akkor is, ha furcsának tartod. A film legtöbb szereplõjében is benne van ez a fajta közöny: ha a többiek nem tesznek semmit, akkor õk sem, mert az a "normális". Sajnos kevés kivétel van, és ezeket a kivételeket állítják be "furcsának" meg "hõsnek", pedig ez kellene, hogy legyen a normális. Lásd a filmben Kaspar, vagy pl. a Kick-Assben a fõhõs (bár õ kicsit már túlzásba vitte, de van egy-két jó jelenet a társadalmi közönyrõl). A filmben talán az is benne van, vagy csak én képzelem bele, hogy manapság ez az egyén<->közösség elcsúszás olyan mértékû lett, hogy emberek a haldokló embertársuknak sem akarnak segíteni, inkább elsétálnak vagy felveszik videóra, mert "abból baj nem lehet". A hangyák meg röhögnek.
10/10
benvenuto1 2016 márc. 09. - 01:30:48 10/10
(340/352)
Tehát mindenkinek érdemes látni ezt a filmet...
8/10
fczolika 2016 jan. 03. - 17:25:48 8/10
(339/352)
Jó film volt,de azért felb...szott,hogy nem ütöttek vissza ezeknek a barmoknak.Kicsit maguknak is köszönhették ezt az egészet!10/8 nálam.
maria-maria 2015 dec. 26. - 18:52:09
(338/352)
huljon a férgese girhes vad barmok meg érdemelték :)
10/10
kettyo 2015 máj. 24. - 23:47:50 10/10 Előzmény ecch
(337/352)
--- SPOILER ---

Szerintem egyedül az emós csajnak esett le, hogy mi fog jó eséllyel történni, de õ nem ment hisztériázni, mert õ is kiközösített volt, magasról tett az egészre.

A többiek nem gondolhatták, hogy ezek éles fegyverrel jönnek most frankón. Simán hihették, hogy valami elõadásról jönnek.
10/10
kettyo 2015 máj. 24. - 23:43:11 10/10 Előzmény Monneli123
(336/352)
--- SPOILER ---

A puskás gyereket éppenhogy nem a saját, hanem a barátja (a pisztolyos srác) szenvedése lökte át a holtponton. Azt jól megmutatja a film, hogy a srác határozottan a 'tanult tehetetlenség' állapotában van, nagyjából immunis a saját szenvedésére.

Az keveri fel ezt a passzív állapotot végül, hogy lesz ez a barátja, aki kiáll érte, és késõbb nagyon keményen megszenved emiatt. Õ nem volt hozzászokva a durva megalázásokhoz, és lelkileg nagyon összetörte. Ennek a közeli megtapasztalása teszi õt passzív áldozatból hidegvérû gyilkossá. A másik srác összeomlik a parti affér után, és csak követi õt.

Pszichológiailag ez elég jól fel van építve. Annyi hiba talán, hogy a valóságban az iskolai (és más összeroppanásos) lövöldözések nem úgy szoktak történni, hogy az (akármi miatt) eszüket vesztett elkövetõk bosszút akarnak állni meghatározott személyeken. A valóságos elkövetõk szabadjára engedik a frusztrációjukat/dühüket/vérszomjukat, és szinte válogatás nélkül kezdenek gyilkolni. Csak a helyszín kiválasztása szimbolikus. Szóval a filmben reálisabb az lett volna, ha a menzán amikor elszabadul a pokol, utána lõnének mindenkire aki fut. Az megint irreális volt, hogy a pisztolyos srác sajnlálja a kislányt akit tévedésbõl talált el.

Ettõl függetlenül az egyik legjobb pszichofilm.
10/10
kettyo 2015 máj. 24. - 22:56:40 10/10 Előzmény ecch
(335/352)
Nagy trauma esetén a többség sokkot kap, nem hisztériás rohamot. Ezt nem látom hibának.
10/10
makovecz1972 2015 máj. 15. - 18:44:51 10/10
(334/352)
Szerintem a filmet kicsit sokan félreértik a filmet. Tisztelet a kivétel és akinek nem inge ne vegye magára!

A halált senki nem érdemli meg, pusztán önzõ érdekbõl, vagy valami sérelemért.

A film - szerintem - inkább azt akarta bemutatni, hogy egy jelentéktelen kis iskolai szívatás is, milyen lelki károkat és törést okozhat emberekben és milyen tragédiához vezet! Nem feltétlenül minden esetben halálhoz, de egy-egy iskolai negatív élmény egy gyermek számára egész életére kihathat! Az iskola, a szülõk és a tanárok feladata lenne a problémás gyerekek kiemelése és a problémák kezelése! De a rendszer úgy szar, ahogy van és ezer sebbõl vérzik. A film tényleg jó és ütõs és ami külön tetszik, hogy egy észt alkotás! Nem kell hollywood, hogy az ember ütõs filmeket készítsen!
ecch 2015 márc. 10. - 09:08:49
(333/352)
De hogy konkrétabbat is írjak. Nekem többek között az volt fura, hogy azok az étteremben ülõ, vagy kinn lévõ diákok, akik már észrevették az a fegyvereket a két srác kezében nem pánikoltak be. Oké, hogy lemeredtek, viszont akkor ezt a típusú feszültséget nem közvetítették a filmesek kellõképpen. Akik már közelebb voltak az ajtóhoz, mivel továbbhaladtak a srácok, ki kellett volna szaladjanak. Szerintem. Az elsõ szõke lányon semmi döbbenet nem volt. A kikéreckedõ lányon sem volt elég lehülés. Ugyanakkor számos pillanatban nagyon hitelesek voltak a fõhösök a bevonulás megkezdésekor. Thea miközben nézte a lövöldözést befejezõ és öngyilkosságra készülõ fiúkat, szintén nem az ilyenkor várható érzelmeket mutatta. Egy ilyen szituációban, fõleg egy lányon, de akár egy fiún is extrém összeroppanásközeli állapotnak kell mutatkoznia.