Téma: Contact

5/10
FElepHánt 2009 jún. 10. - 17:48:45 5/10
(1/1)
CONTACT Susan Stroman Madách Színház
Töredelmesen bevalljuk, hogy kizárólag a nagy reményekre jogosító, friss diplomás Csórics
Balázs kedvéért látogattunk el a különösebben nem kedvelt musical-otthonba. A nagyszerûen éneklõ, elsõrangú
mozgáskultúrával rendelkezõ, feltûnõen hiteles játékkészségû ifjú titánnak ez a
szerep azonban legfeljebb könnyed ujjgyakorlatot jelentett, - azért remény-
kedünk, a jövõben jut még neki komolyabb feladat is.
A felszínes libretto szituációk híján még táncszínházi célra sem alkalmas, de a koreográfia és a zenei háttér kiváló.
A második darabban dicséretes Ladinek Judit tánctudása, bár a szakmabeliek ezt
is jobban tudják, a befejezõ darab azonban igazi koreográfusi remeklés,
Susan Stroman a swing-alapokra elképesztõen sokszínû mozgás-variánst épít fel. A
középtempójú szalontánctól a fantasztikus hangszereléssel tízpercesre dúsított, õrjítõ sodrású Gene Krupa-s Killer-Diller
tom-tom-szólóval indított Sing, Sing-ig, szédületes fantáziával sorakoztatja fel a
páros- és szóló-tánc virtuóz elemeit. A táncosok pedig, eleven színészi
jelenlétük mellett, lehengerlõ energiával valósítják meg a legmerészebb elképzeléseket
is. Egytõl-egyig muszáj lenne kiírni a nevüket, a néhány kiemelt egyén azonban mindany
nyiuk fantasztikus teljesítményét reprezentálja. A hetyke pikoló-rokker Kiss Ernõ Zsolt, a sporting life
Ködmen Krisztián, a hypergyors Krizsai Dávid bravúros tánctudását pompás
karakterformálás tetézi, Bajári Levente groteszk becsúszásokkal operál, Apáti Bence gyönyörû emelésekkel tündököl.
Vájtszemû barátainknak az elsõ részt inkább munka utáni, lehunyt szemû relaxációként
ajánlhatjuk, amely viszont vontatottságával felizzítja a folytatásba vetett reményeket: ...a
swing-õrület cunamija aztán úgyis lever a lábunkról, - az a fél óra mindenért kárpótol!