6/10
perry ápr. 07. 00:54:16 6/10
(1/1)
Talán nem tévedek nagyot mikor azt írom, hogy a franci film hol frivol , hol pedig igencsak újító jellegű. Ez akár tartalomvilágában akár pedig témáját illetően igaz.
Hiszen a tévés média sorozatban ontja a Drag Queen showokat RuPaul's Drag Race tömkelegei hódítják meg a közönséget és természetesen hoznak bevételt. Csak úgy mellékesen az Emmy díjat sem szórják két kézzel. Bármennyire is hihetetlen , hogy ennek a szónak , hogy drag már története és történelme is van.
Mivel a nők sokáig nem szerepelhettek színpadon, így a női szerepeket szintén férfiak játszották. Az ókorban Szophoklész Antigonéját, majd az újkor kezdetén Shakespeare Júliáját is férfiak alakították, nőnek öltözve. A korabeli leírásokat tanulmányozva igen csak érzékletesen és még tehetségesen is.
Ezek a "munkák" színészi teljesítmények meg kell jegyezzem igen csak távol álltak a szexualitástól és nem ez volt az alapja. Az pedig , hogy ki mit tett a magánéletében az egy egészen más világ.
A filmvilágban a 90's évek elején kezdett népszerűvé válni a történet ha akár az Aranyoskám vagy a Mrs. Doubtfire filmekkel ahol Dastin Hoffman és Robin Villiams zseniálisan alakít női szerepet és bizony ez is lehetne drag.
A XVIII. században az úgynevezett Molly házakban már teljes létjogosultsága van ennek a műfajnak. A XX. század elején az úgy nevezett vaudeville show-k lettek népszerűek. A két világháború közötti Németország berlini klubjaiban is nyomon követhető volt a nőiruhás férfiak fellépése. Érzékletes példa a filmes világból a Cabaret amely The Berlin Stories Christopher Isherwood könyvéből került filmvászonra.
A heti három éjszaka sem szól kevesebbről mint egy részről: mit jelent a meleg szubkultúra és azon belül a dragok élethelyzete. Mivel csillogó ruháikkal és túlzó bár nőies sminkjeikkel ennek a kultúrának a szélén léteznek pregnánsan képviselik magukat identitásukat. . Hamarabb kitűnnek a tömegből és félvállasaik miatt sebezhetőbbek is egyben. A film alapkérdéseket jelez, a külvilág reagálását rájuk a velük szembeni durva elfogadás nélküli társadalmi választ.
Miképpen lehet átlépni a heteroszexualitás határait majd onnan vissza lépni. A téma egy fotós élete és viszonya egy Drag Queen-l merész és könnyed franciás humorral ábrázolva.
Florent Gouëlou rendező, színész. író egy nézhető hol humoros , hol melankolikus szerelmi történetet varázsol képekké. Egyrészt szokatlan mondanivalójával és másrészt pedig egy távoli identitás bemutatásával. Nézhető és kijelentem élvezhető szórakoztató filmet hozott létre.
A színészek pedig és különösen a drag szereplőkre érvényes néha többet adnak az alakításokhoz és a film sikeréhez mint a hivatásosok. Igaz nekik önmagukat kell játszaniuk...