Téma: Holy Motors

1/10
4427 2013 márc. 17. - 19:24:10 1/10
(6/6)
Látom, hogy a hivatásos kritikusok ájult tisztelettel magasztalják ezt a két órányi borzalmat.
Nekem Picasso jut eszembe, aki sikerei teljében elmondta, hogy már nem tud olyan vackot csinálni, amiben a mûkritikusai ne találnának valami metaforát, nagyszerûséget.
10/10
Cisco Pike 2013 márc. 15. - 19:57:30 10/10
(5/6)
1/10
Kendy 2013 márc. 14. - 13:43:00 1/10
(4/6)
Pár hónapja láttam a filmet.
:(
Nekem nem tetszett.

Bevallom õszintén unalmasnak találtam.
:(
Nem is hittem volna,hogy moziba leadják majd.

De biztos tetszeni fog majd sok embernek csak nekem nem jött be a film.
blowup 2012 dec. 17. - 20:10:50
(3/6)
A Revizorral ellentétben egyáltalán nem tartom tiszteletlennek Carax filmjét, sõt az egész egy nagy tisztelgés a film, filmkészítõk, színészek elõtt. Micsoda fáradtság egyik szerepbõl ki, másikba be, hakni ez pejoratíve, pláne ha naponta 9 szerepet nyom le valaki. Mégsem az, Denis Lavant, vagyis az általa formált karakter, aki Denis Lavant saját maga, olyan elképesztõ erõvel összpontosít, tökéletességre törekszik, ami messze túlmutat a hakni fogalmán, és aminek természetes velejárója úgy a 4.-5. alakítás környéki kifáradás és hibázás.
Tisztelgés ez az egyetemes film elõtt, s ha már Kubrick, idecitálnám én a 60 évek olasz szkeccsfilm szerkezetét is és Fellinit is, a 9 történetet ugyan Lavant összeköti, de a történetek különállóak.

***SPOILER***LEHET

Egy nap kanosszajárása, mennybõl a pokolba, amit egy színész vagy filmkészítõ megélhet a napi rutin során.
Reggel még az élet császáraként kezdi, majd fokozatosan devalválódva estére kiderül, csak egy (rosszul?) fizetett színészecske, a Rendezõ(Isten) kényére-kedvére kiszolgáltatva.
Az, hogy ki rendelte-rendezte a kilenc szerepjátékot, melynek helyszíne a való élet, nem derül ki, talán utalás a mátrixra, valóban valódi-e ami történik körülöttünk, vagy csak porszemként gördülünk a gépezetben, felfoghatatlan hatalom játékszereként.

Közülük is a legerõsebbnek a Szörnyeteget tartom, aki elõbb dúvadként csörtet, elrabolja a ledér Szépséget, a föld alá csatornába, mocsokba hurcolja (vö.Az Oparaház….Notre-Dame-i…). A megtisztuláshoz vállát befedvén elõbb Máriát, arcát eltakarván muszlim asszonyt – kis oldalvágás az erkölcs és vallás nevében háborúzóknak, van-e különbség, ha mindannyian egy tõrõl fakadunk – mintáz, majd tékozló fiúként megtérve mintegy Pietá-ként álló (mû)farokkal álomba szenderül. Gyönyörû jelenetsor, az emberi kultúratörténet fele benne van, Fellini sem csinálhatta volna szebben, tisztelgés a Mester elõtt.

*********************

Nehéz ügy a mûfajba sorolás, a 21.századi kocka mentalitás akár sci-fi-nek is tekintheti, elõrevetítve a hangtalanul suhanó (surrogó vetítõgép vége) motorizációt, vagy csak kicsit szomorú játékos búcsú egy letûnt kortól, technikától, élõ emberi színjátszástól, amit hamarosan elsöpör a bitáradat és CGI.

13 évet kellett erre várni, így ez most legalább nyolc és fél + fél a Szörnyetegért = 9, legfeljebb idõvel ha ülepszik revideálom. Ajánlom minden filmértõ-filmszeretõ-filmbuzi szakértõ és nemértõ részére, csak trollok és popkornosok kíméljenek könyörgöm :P
blowup 2012 dec. 17. - 19:21:22
(2/6)
A film adatlapján ehhez miért nem lehet hozzászólni?
somersby 2012 jún. 16. - 00:59:25
(1/6)