10/10
picipc ápr. 21. 09:44:43 10/10
(146/146)
Remek film, amiről sokat nem lehet mondani anélkül, hogy lelőnénk a poént. Látni kellene mindenkinek, aki itt élte le az elmúlt éveket. Akármilyen is a világnézete, akárhogy is szavazott. Mert a művészet képes megszólítani a lelkünket, amikor a világ hazugságokkal tele.
10/10
Verna ápr. 16. 20:24:26 10/10
(145/146)
Előrebocsátom: magyartanár vagyok. Kafkán, Örkényen és még sok minden máson szocializálódtam, kolléganőm nekem úgy ajánlotta a filmet, hogy ha szeretem az abszurdot és a groteszket, akkor mindenképpen nézzem meg. Én nem egy tömegfilmre ültem be, hanem egy olyan műfajra, aminek mi, magyarok és kelet-közép európaiak kiemelkedőek vagyunk. Megértem, hogy csalódás lehetett a film mindazok számára, akik egy laza közönségfilmre ültek be és akik a főszereplőket a Mi kis falunkból ismerik... De szerintem ennek a filmnek nem ők voltak a célközönségei... Mi, kultúraszerető, színházimádó nézők igenis imádtuk - a film millió rétegét, azt, hogy abszolút méltó utóda az örkényi hagyományoknak (nem kevés áthallással), azt, hogy szinte nem is filmet láttunk, hanem igazi színházi színészeket, döbbenetesen jó színészi játékkal. Nekünk abszolút az év magyar filmje.
10/10
Ahoj poplacsek ápr. 13. 16:21:40 10/10
(144/146)
hát nem elcsatangolt a Papa?
6/10
fektom84 ápr. 10. 12:58:22 6/10
(143/146)
Több szempont is megjelent a korábbi hozzászólásokban. Némelyikre reagálok.

Valaki azt hiszi, hogy van egy szándékos analogikus, mások szerint allegórikus kapcsolat a filmben megjelenített "család" és bizonyos országok politikai rendszere között.

Szerintem a film készítőjét illene megkéredezni, hogy ő minek szánta. Volt e szándéka politikai tartalmakra utalni. És ha igen, akkor pontosan mit lát és milyen párhuzamokat akart kifejezni. Akkor az alkotásában kifejezett kapcsolatokról, esetleg a művészi kellékekről lehetne érdemben vitázni. Főleg vele.