tombenko 2013 jún. 01. - 00:56:57 Előzmény Sadenal
(41/41)
Sajnos a napelemek eléggé hatékonytalanok, sérülékenyek, drágák, szennyezõek és megbízhatatlanok. Jelenleg a legjobb energiatermelõ az atomerõmû, de ha sikerül beizzítani, akkor a Párizs melletti fúziós reaktor alapján épülõ erõmûvek leválthatják. Inkább arra kellene ráfeküdni.
Steelman 2013 máj. 31. - 20:38:05
(40/41)
Az elektromos energia mellett szólnának még a szél- vagy vízerõmûvek is, ami megint csak csökkentené az elektromos energia elõállítása következtében keletkezett károsanyag kibocsátás mértékét, de mondhatnám azt is, hogy mi lenne, ha mondjuk a sivatagok egy részét lefednénk napelemekkel. Igaz, hogy elsõre nagy befektetés lenne, de után szerintem olcsón fenntartható és üzemeltetõ. Igazából a technológia már adott, csak az akarat nem.

A Prius témához meg annyit, hogy van a rokonságban, 5-6l környékén fogyaszt (több tv-s mûsorban is ez jött ki), amit egy szimpla dízel, de talán manapság még egy sima benzines is tud, sõt hozzáteszem, hogy az 1.5D, 1.6D Golf I -esek is tudtak a '70-es években...
mapk 2013 máj. 24. - 02:21:52
(39/41)
Szerintem Hörbi ölte meg.
8/10
Sadenal 2013 máj. 24. - 00:44:40 8/10
(38/41)
"A másik, ha mindenkinek a kocsiját egy tündér lecserélné azonnal elektromos kocsira, azonnal összeomlana az egész világ áramellátása, mert mindenki konnektorba dugná a kocsit."

Ezért kell kurv*ára ráfeküdni a nepelemre, hogy még jobb legyen és akkor nem fog összeomlani, meg akkor nem kell dugogatni sem. :D
8/10
Sadenal 2013 máj. 24. - 00:41:04 8/10
(37/41)
Vajon ha az összes gépész zsenije azon dolgozna hogy hogyan lehetne lejjebb szorítani a benzinfogyasztást, akkor 100-200 év alatt csak kitalálnak valami zurásabb elektromos autót. Amúgy meg addigra a napelem is fejlõdhetne, így nem kéne akksira dugni a kocsikat, mint az a legfõbb probléma lenne, hogy hirtelen túlterheltek lennének az energiaellátók....ez a probléma kiküszöbölhetõ. Szerintem, bár nem értek hozzá, de elég logikusnak tûnik, hogy ne dugjuk konnektorba hanem a napból nyert áramot használják a kocsik és akkor máris ki lett küszöbölve egy igen jelentõs probléma. :)


8/10
tombenko 2011 okt. 05. - 21:20:37 Előzmény reptilian.bastards
(36/41)
Apropó, nem híroldalakra céloztam. A tudományos irodalomra.
tombenko 2011 okt. 05. - 21:19:54 Előzmény reptilian.bastards
(35/41)
Konteóssal vitatkozni... Nem hiszek el semmit, csak hogy tudd. Inkább kételkedek.
reptilian.bastards 2011 okt. 04. - 23:51:24 Előzmény tombenko
(34/41)
Amit Te - feltételezésem szerint - megbízható forrásnak tartasz, ott nem fognak ilyen cikkek megjelenni. A legtöbb fõbb híroldal ugyanis háttérhatalmi ellenõrzés alatt áll, a többit pedig ellehetetlenítik vagy nevetség tárgyává teszik. Nem kell elhinni semmit az ilyen "megbízhatatlan" oldalaknak, ha nem akarod; én nem fogok senkit gyõzködni.
tombenko 2011 szept. 27. - 21:28:43
(33/41)
Inkább megbízható forrásokat linkelnél! Szegény Tesla meg, ha tudná mi csodákat varrnak a nyakába!
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 27. - 20:01:07
(32/41)
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 24. - 21:40:34
(31/41)
Téged még sose vertek át? Nagyon nagy király barátocskám..
bitor 2011 szept. 24. - 21:38:06 Előzmény _Enzooka_
(30/41)
Az egy vélemény volt, jelesül az emberi hiszékenységrõl. Láss, ne csak nézz, bárdolatlan barátom! ;)
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 24. - 13:16:46
(29/41)
elég jó, de egy Golf 1,2 TSI 5,7-es fogyasztása is baráti. Ráadásul az a motor bõven elég. 190 -et tud papíron, de a barátom állítja, h 200 felett megy vele.
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 24. - 12:50:15
(28/41)
Toyota prius 6 litert fogyaszt. Minden hybrid technológia nélkül itt tart fogyasztásban a BMW is. De a VW is, h ne mindig csak a bmw re hivatkozzak. Vagyis, egy 2000-es motor turbókkal, levihetõ 4 literre százon, ha ehhez hozzádobod a KERS-t, esetleg egy lassú, csak dugóban araszolgatáshoz egy villanymotort, 2,5 literre le lehet nyomni, minden új technikai bravúr, szabadalom nélkül. Korábban 100 kilométer helyett, 400 -at tudsz megtenni 10 liter fogyasztással. Szerintem ez több , mint biztató.
BicskaMaxi 2011 szept. 24. - 12:24:41
(27/41)
Azt tudjátok, hogy a legelsõ elektromotorral hajtott járgányt Jedlik Ányos építette 1828-ban?
vénasszonyoknyara 2011 szept. 24. - 01:01:14
(26/41)
Nem a narrátor beszédtechnikája a fõ probléma, hanem, hogy "gróf" Spanyol Zoltán találmány pont annyira komoly, mint, amennyire õ gróf.
Tesla szabad energiájáról azért kérdezzél meg egy szakembert. Nem kell mindent elhinni.
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 23. - 19:41:34
(25/41)
jaja. Víz is komoly probléma lehet. Vannak kihívások, de tervek is. Kedvenc mondásom: A kõkorszaknak sem akkor lett vége, mikor elfogyott a kõ.
vénasszonyoknyara 2011 szept. 23. - 19:32:19
(24/41)
Szerintem ebbe az 50 évbe nem kalkulálták bele a kínaiak motorizációját.
Édesvízügyben már felmerült a kérdés, mi lesz, ha egyszer minden kínai lehúzz a wc-t?
offtopic
_Enzooka_ 2011 szept. 23. - 19:08:48
(23/41)
nem az a lényeg, h leszakadjunk az olajról. Ha most úgy vélik, h a fogyasztáshoz mérten 50 évig elegendõ az olaj, akkor, takarékosabb hibrid konstrukciókkal ,ami felét , negyedét használja csak el, akár kitolható még 150- 200 évre is.
vénasszonyoknyara 2011 szept. 23. - 19:00:00
(22/41)
És bevan dugva a konnektorba a plazma pisztoly...az a legszebb : Erre írtam, de nem komolyan. És nem vitatom az elektromos autó vakvágány voltáról. Pillanatnyilag talán az tüzelõanyagcella a megoldás.