Kuttyánszki 2014 szept. 22. - 12:55:23 Előzmény ELog
(13/13)
Az igaz, hogy nagyon régiek a bejegyzések és kétlem, hogy visszanézik ,...De mégis reagálok arra , amit itt olvastam az elõzõ bejegyzésekben. Ketten is említitk, hogy a fiú elmegy tárgyalni az üzletféllel. És milyen tuskó, hogy otthagyja a lányt. No, de az senkinek nem fordul meg a fejében, hogy az éremnek két oldala van? A nõ pl. miért nem tudja megérteni, hogy az a tárgyalás MOST van és neki is illene alkalmazkodni. Az egész filmen át csak elvár, és cserébe neki nem kell elszenvednie semmit. Addig persze, amíg a katolikus pappal nem kezd el kiabálni és eleve pökhendi módon beszélt, már megérkezésekor is.
Igazából nekem nem tetszett a film. Az egyik , hogy választhattak volna jobb kiállású, karakteresebb férfi színészt. Jelentéktelen, - bocs, de csúnya srác. Vagy ez is koncepció volt? A nõ erõszakos, túl kemény . A trágár, alpári beszédet pedig nem szeretem a filmekben, nem is értem, újabban miért vált divattá.
Igazából ilyen helyzetre nincs jó megoldás. Ha felrúgják a hagyományokat, az sem jó senkinek. Ha fejet hajtanak a törvények elõtt, azt is megszenvedi mindenki.
Corpse Bride 2013 szept. 22. - 21:43:52
(12/13)
Érdekes szerelmi történet. A két fiatal kapcsolatát egyre jobban beárnyékolja közvetlen környezetük erõs bigottsága. A tõlük telhetõ legtöbbet megteszik, vagyis vállalják a konfliktusokat, és egymás közt is megbeszélik. Casim egy elég zárt, öntörvényû muzulmán közösség tagja, míg Roisin, a fiatal ír nõ, látszólag családi háttér és kötelezettségek nélkül él. A társadalmi elvárások viszont, ha nem is egyformán, mindkettõjüket próbára teszi. A bigottág ellen valóban nehéz felvenni a harcot, legfõként a vallásos bigottság ellen. A többség akarata szent és megkérdõjelezhetetlen, de talán érdemes ezzel szembemenni, ha egy ugyanolyan erõs más értékrendû belsõ kényszert érez az ember.

A film erõs üzenete, szerintem, hogy érdemes nevén nevezni a dolgokat, és talán minél többen belátják azt, hogy senki nem lehet biztos abban, mit hoz a jövõ.
10/10
Sweet Angel 2010 febr. 07. - 12:50:47 10/10
(11/13)
Fantasztikus film! Engem teljesen elvarázsolt! Sokat lehet belõle tanulni: a kapcsolatról, kitartásról, egymás iránti figyelemrõl, odaadásról, a másik kultúrájával szembeni toleranciáról. Érdemes...megnézni.
9/10
thomas_av 2009 aug. 28. - 13:45:39 9/10
(10/13)
Egy olyan világba repít minket,amiben egyszer lent egyszer fent van a kapcsolati labda...de a kitartás a másik mellett mindig ott lapul.
Érdekes ,hogy a két kultúrában ekkora szakadás létezik...
Merj magad lenni!!
8/10
efes 2008 máj. 26. - 15:30:33 8/10
(9/13)
Egy nagyon pontos, nagyon erõs, nagyon kemény és nagyon õszinte film egy valós problémáról, melynek hozadékai messzebbre vezetnek egy szimpla szerelmi drámánál.
Eper1201 2008 ápr. 24. - 10:58:20 Előzmény ELog
(8/13)
Köszönöm :-)
ELog 2008 ápr. 23. - 13:12:05
(7/13)
*** SPOILER ***

Elvileg egymást választották. Azt nem tudjuk meg (csak sejthetõ legfeljebb), hogy ez hogy funkcionál.
ELog 2008 ápr. 23. - 13:08:06
(6/13)
Persze, persze, más kor, új elemek, ezzel nincs is semmi baj. De az egyetlen korban sem lehet elfogadott elem - szerintem -, hogy egyik ember a másikat (különösen ilyen kapcsolatot feltételezve) egyszerûen faképnél hagyja. Nem megynyugtatja, nem elmagyarázza, hogy ez mennyire fontos, hanem "nemsokára jövök". Ez egyszerûen érzéketlenség. Nem a Rómeó és Júlia jelleggel van baj, meg azzal, hogy ez különbözõ korokban más és más viselkedési formákat jelent, hanem azzal, hogy itt pont az egymás iránti szeretet kérdõjelezõdik meg, legalábbis az egyik oldalról. Mert ugye azért ma is létezhet akkor a érzés, csak legfeljebb más a megvalósulás, a kiteljesedés formája. Nagyon régen olvastam Nagy Lajostól a Tanítványt. Az is tekinthetõ egy Rómeó és Júlia történetnek. De amennyire emlékszem még rá, ott se az egymás iránti érzésekkel volt a baj, hanem a körülményekkel.
Eper1201 2008 ápr. 23. - 12:55:36
(5/13)
Mi lett a történet vége, mert elaludtam a végét és csak a stáblistára riadtam fel :-(
Üdv Eper
perry 2008 ápr. 23. - 08:04:54
(4/13)
Az én nézõpontomból ez viszont a XXI. század, és csak nézzél körül mennyi olyan cselekedtet látsz mely ezt a szerkezetet /Rómeó és Júlia / új elemekkel felül írja.
ELog 2008 ápr. 23. - 02:45:29
(3/13)
1+2 észrevétel:

1: Ez egy nagyon jó film. És annál súlyosabb, hogy az ember naponta, hetente, havonta meg akarja nézni, de azért nem is egyszer nézhetõ..., nagyon nem.

+2: Az elsõ, hogy ez az a történet a konfliktusaival, ami ordít még nagyobb tömörségért. Hogy semmi más ne legyen benne, mint cselekmény, párbeszéd, aztán párbeszéd, párbeszéd és cselekmény.
A második, hogy érdekes analógia a Rómeó és Júlia, de nehezen tudnám elképzelni, hogy Rómeó elmenne a tõkéstárssal tárgyalni, magára hagyva Júliát a problémáival. Ez persze nem az analógiát minõsíti, hanem a filmben látott szerelmet. Nem arról beszélek, amikor a családja ellen képtelen elég határozottan dönteni Casim, hanem arról, amikor az üzletet választja ahelyett aki állítólag annyira fontos számára.
perry 2008 ápr. 22. - 20:57:59
(2/13)
eleminek, sorjázik a második sorjázik meg nem :)
elnézést de még félig aludtam :p
perry 2008 ápr. 22. - 19:26:37
(1/13)
Ken Loach olyan mozikat jelett mint a Kest, Riff-Raff, Kõzápor vagy az Édes kamaszkort.
az egyik legjelentõsebb angliai "kismester".
A Még egy csók a Rómeó és Júlia történetet ötvözi a szeptember 11 óta felerõsödõ rasszizmussal, mely a toleranciájáról híres britteknél sem elhanyagolható.
Sirjázik a történet, Casim a második generációs pakisztáni bevándorlók gyermeke beleszeret az ír katolikus és ráadásul elvált Roisinba. A hithû muzilmán család viszont más sorsot szán neki.
Ebben a filmben nyoma sincs a Kelet kelet vígjátéki ellemeinek. Szikár egyszerûséggel sorjázik a történet.
Ez a film mellõz minden hatásvadász könnyfakasztó jelenetet.Ehelyett egy egyszerû, õszinte történetet láthatunk, amelyben az a tét, hogy tud-e gyõzni a szerelem a rosszindulat és a gyûlölet ellenében, és amely fontos kérdéseket tud megfogalmazni mindenféle erõltetett szájbarágás nélkül is.