10/10
otu28 2020 febr. 04. - 23:56:52 10/10
(13/33)
Életem eddigi legjobb filmje! Mindenkinek ajánlom.
8/10
bogotizsolt 2020 jan. 19. - 11:41:45 8/10
(12/33)
Jó film , nagyon jó !!! Korrajz , jellemek , tudathasadás , szenvedély , fájdalom , szerelem ,stb . A 3 óra elrepül , nem úgy mint néhány "agyonhájpolt" amerikai (ír) film esetében . De pár dramaturgiai , logikai , történelmi hiba ( egyet értek az előttem leírtakkal ) miatt nem tökéletes .
10/10
Drizari 2019 dec. 30. - 12:39:45 10/10
(11/33)
Diktatúrából diktatúrába ... elképesztő hatással ábrázolva. Mondhatni, lájtosabb változatát ma is átélhetjük.
10/10
10/10
Lili Marleen 2019 dec. 23. - 23:24:08 10/10
(10/33)
csodálatos szép film, észre sem venni, hogy három órás, meg kell nézni ! :)
10/10
ihorvath 2019 dec. 01. - 22:20:17 10/10
(9/33)
Fantasztikus!!!!
10/10
B. Ibolya 2019 dec. 01. - 09:07:38 10/10
(8/33)
Nagyon tartalmas, felkavaró, csodálatos film!
Az iszonyúan nehéz, embert próbáló történelmi kor, a szörnyű megpróbáltatások után a film végén, leheletnyi megnyugvással, talán némi happy enddel!
Mindenkinek ajánlom, annak ellenére, hogy nagyon hosszú, 189’ (mely, a port.hu szerint 169’).

10/10
stockholm 2019 nov. 24. - 22:07:02 10/10
(7/33)
Gyönyörű film. Hosszú, de egy pillanatig sem unalmas. Olyan film, aminek egy felesleges jelenete sincs; mindegyik párbeszéd, kép a helyén van, elgondolkodtat és viszi tovább a szálat. Megrázó, megható, csodálatos.
10/10
Andrea Martos 2019 nov. 07. - 16:28:52 10/10
(6/33)
Rég nem láttam ilyen jó filmet!!
comedia 2019 okt. 30. - 21:01:01
(5/33)
Nem Németországról szól a film, hanem az egész világról.
10/10
korhuti 2019 okt. 25. - 08:35:11 10/10
(4/33)
nagyon szép film, szívből ajánlom mindenkinek ! Ne riasszon el senkit a 3 óra :)
az anyád 2019 okt. 25. - 00:14:24 Előzmény feketem
(3/33)
Köszönöm, mennyire igaz! Kérjük az illetékes elvtársat, szívlelje meg és cserélje a leírást!
8/10
funfun 2019 okt. 22. - 05:02:34 8/10
(2/33)
Hosszú film, bár a hossza nem zavaró. Van 1-2 túljátszott szerep, kifejezetten zavart például a zavaros nagynénit alakító színésznő. SPOILER: az apa öngyilkosságának képi ábrázolása pedig egyenesen nevetséges: nem hinném, hogy akasztott ember csukott szájjal, meredt tekintettel, majdhogynem békésen néz a semmibe. Ugyancsak hihetetlen az a kollegiális, baráti közeg, ami a két művészeti iskolában körülveszi a főszereplőt. Semmi féltékenykedés a másik tehetségére, semmi ártani vágyás - különösen az NDK-ban érdekes, hogy disszidálási szándékát elmeséli, mintha besúgók, STASI nem is léteznének.
Ezek ellenére érdekes volt a film, 8 pontos számomra.
feketem 2019 júl. 25. - 08:19:07
(1/33)
Kurt Barnertnek a múltja sosem volt sötét. Aki ezt írja, csak belenézett a filmbe, de nem nézte meg! Javaslom a fenti helyett az alábbi filmismertetőt beilleszteni. A film megérdemli!

„A mű szerző nélkül” különös korrajz, szembenézés a múlttal és egy lírai szerelemnek a története. Csodálatos, megrázó és szívbe markoló film. Seeband professzor meggyőződéses náciként élen jár a beteg és feleslegesnek ítélt emberek szelektálásában, nők sterilizálásában mint nőgyógyász. A történet egyik szála az ő és a családja életét kíséri végig, a másik szál a nácikkal nem szimpatizáló, tragikus sorsú apa fiának, Kurt Barnertnek sorsfordulóit követi.
Még 1945-ben Seebandnak egy KGB ezredes lekötelezettje lesz, aki védelmébe veszi, amíg vissza nem helyezik Moszkvába az ötvenes évek vége felé, ezért Seebandnak forró lett a talaj a lába alatt, okkal disszidál nyugatra.
Kurtot a sors éppen Seeband lányával, Elizabeth-tel hozta össze, akivel egymásba szerettek. Mindketten egyetemre járnak, Kurt festő szeretne lenni, Elizabeth ruhatervező. amikor a lány teherbe esik, apja makulátlan hírét féltve hazudik a fiataloknak, és inkább abortusszal véget vet a kezdődő életnek.
Nem sokkal a berlini fal felhúzása előtt a fiatalok is emigrálnak Nyugat-Németországba, ahol Kurt festőként önmagát keresi, a saját stílusát, mert nagyon ráunt már a szocreál sematizmusára. Végül fényképek alapján kezd festeni, az újságképekből és az amatőr családi fotókból sikerült valami újat alkotnia, ami megalapozza a hírnevét.
Olyan képek kerülnek elő és válnak festményei „modelljévé”, amelyekkel szembesülve apósa, Seeband professzor szinte összeomlik, mert egyetlen képen látja maga előtt az áldozatát és a bűntársait. Innentől kezdve már nincs más hátra, mint igazságot szolgáltatni a fiatal párnak, és hagyni, hogy beteljesüljön álmuk, a saját gyerek. Kurt szakmai sikere már csak hab a tortán…